Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls 3 - Katedra Głębin: sala z olbrzymami i dojście do bossa

Zobacz, co skrywa wnętrze wielkiej budowli i dowiedz się, w jaki sposób dotrzeć do Biskupów Głębin oraz tajemniczej sypialni Rosarii.

Po minięciu wielkich drzwi (O na mapie) trafisz do wnętrza katedry. Udaj się do wąskiego korytarza z lewej, gdzie zabij maziowatego przeciwnika na podłodze. Kontynuuj, aż do pokoju z trzema nieumarłymi, którzy będą atakować cię z dystansu ognistymi kulami. Wykonuj przed nimi uniki, po czym rozprawiaj się po kolei z każdym z trzech rywali. Przejdź przez pomieszczenie, a trafisz na rozwidlenie. Z lewej strony znajdziesz windę prowadzącą do Kapliczki Oczyszczenia, którą mijałeś na początku etapu.

Ogromnego przeciwnika możesz omijać albo zabić z łuku

Skieruj się w prawo, a zobaczysz przed sobą przejście (P na mapie, prowadzi do sali z olbrzymem). Możesz się tam udać albo jeszcze raz skręcić w prawo, zejść po schodach na dół i dotrzeć do lokacji z kapłanem i Klejnotem głębin. Wróć na główną drogę i przejdź przez przejście z prawej. Trafisz na balkon, a przed sobą ujrzysz olbrzyma (obrazek powyżej), który po chwili się rozbudzi. Uważaj, ponieważ od razu zacznie cię atakować swoją ręką, burząc przy tym okoliczne filary.


Mapa - Katedra Głębin

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - winda między Katedrą, a Kapliczką Oczyszczania (uruchomisz ją w dalszej części, po dotarciu do wnętrza Katedry)
  • 2 - drabina, którą będziesz mógł zrzucić z budynku przed Katedrą, po przejściu przez cmentarz. Skraca drogę do terenu położonego pod Katedrą (patrz akapit „Zbadanie terenu w pobliżu fragmentu Estusa")
  • 3 - winda między ołtarzem (Y na mapie), a lokacją z której możesz otworzyć wrota (M na mapie) między Katedrą, a drogą na cmentarz
  • 4 - przejście między wielką bramą do Katedry (zamkniętą od zewnątrz), a dachem budynku
  • 5 - przejście między górną i dolną częścią sali z olbrzymami
  • 6 - winda prowadząca między salą z olbrzymami, a (na lewo od windy znajdują się drewniane drzwi, które możesz otworzyć właśnie od strony windy - stworzysz w ten sposób skrót między salą olbrzymów, a ogniskiem Kaplica Oczyszczania)
  • 7 - drabina między półpiętrem (dostajesz się na nie windą - 6 na mapie), a przejściem do wieży, z której dostaniesz się na wyżej położone części dachu
  • 8 - przejście między wieżą, na którą dostaniesz się po drabinie (7 na mapie), a wyżej położoną częścią dachu (musisz na niego zeskoczyć z wieży i ruszyć w prawo)
  • 9 - przejście między łukami pod dachem Katedry, a drogą do sypialni Rosarii (Q na mapie), aby skorzystać z przejścia musisz z łuku przy rycerzu z kuszą zeskoczyć na znajdującą się poniżej platformę, a potem przejść w lewo - przy okazji możesz spotkać tu Niezłomnego Łatę, jeśli wykonujesz związane z nim zadanie
  • 10 - przejście prowadzące w głąb Katedry
  • 11 - drabina między lokacją z cudem (Szukanie wskazówek), a platformą z kusznikami w sali z olbrzymem
  • A - rycerz na schodach
  • B - brama między wąwozem z kusznikami, a drogą do cmentarza
  • C - ognisko (Kapliczka Oczyszczania) - więcej map z ogniskami, znajdziesz w tym miejscu https://www.eurogamer.pl/articles/2016-04-17-dark-souls-3-wszystkie-ogniska-mapa
  • D - obelisk z fragemntem Estusa - więcej map z fragmentami Estusa znajdziesz w tym miejscu
  • E - przejście między obeliskiem z Estusem, a terenem położonym poniżej Katedry (opcjonalne miejsce do eksploracji)
  • F - śpiący, kryształowy potwór
  • G - jaszczurki z Migoczącym tytanitem - więcej map z tymi stworzeniami, znajdziesz w tym miejscu
  • H - przejście przez okno między terenem wokół Katedry, a Kapliczką Oczyszczania
  • I - skrzyżowanie na cmentarzu, z którego możesz wybrać jedną z trzech ścieżek
  • J - zamknięta część cmentarza, do której możesz się dostać, jeśli na skrzyżowaniu (I na mapie) udasz się w lewo
  • K - most między cmentarzem i Katedrą
  • L - fragment Kości nieumarłego
  • M - wielkie wrota do Katedry - otwierają się od wewnątrz
  • N - półokrągły podest z przeciwnikami (w tym z kapłanem-ewangelistą)
  • O - wielka brama stanowiąca wejście do Katedry
  • P - wejście na górny poziom sali z Olbrzymem
  • R1 - pierwszy z olbrzymów
  • R2 - drugi z olbrzymów
  • S - skrzynia z mimikiem
  • T - komnata z pająkiem i Szafirem Aldricha
  • U1, U2 - dźwignie podnoszące ściany chroniące przed olbrzymami
  • W - wielkie wrota za pierwszym olbrzymem, prowadzące do balkonu z Dwuzębem świętego i Kością prowadzącą do domu
  • Y - ołtarz
  • Z - komnata z bossem - Biskupami Głębin
  • Q - sypialnia Rosarii (ognisko i postać) - dostaniesz się do niej korzystając z dojścia do Niezłomnego Łaty oraz przejść przez dachy (punkty od 6 do 9 na mapie)
  • X - Niezłomny Łata - pojawi się, jeśli otworzysz drzwi do Katedry (M na mapie) i wrócisz do lokacji po skorzystaniu z ogniska
  • X1 - studnia, w której przebywa Siegward oszukany przez Niezłomnego Łatę
  • X2 - miejsce drugiego spotkania z Niezłomnym Łatą

Od ciebie zależy, jaką podejmiesz teraz taktykę. Jeśli posiadasz łuk i spory zapas strzał, to możesz z przejścia zacząć go ostrzeliwać, cofając się przed zamaszystymi ciosami. Po dłuższym ostrzale rywal w końcu padnie, a ty będziesz miał czysty teren do przejścia. Druga możliwość, to po prostu rozpoczęcie biegu w prawą stronę. Wykonuj uniki przed uderzeniami wroga i biegnij nie oglądając się za siebie. Z prawej strony znajdziesz trzy przedmioty: Duszę nieznanego żołnierza, Pierścień miecza Lloyda i sześć Wybuchowych bełtów. Twoim celem jest dotarcie na drugą stronę i wejście na schody (5 na mapie) z prawej (przed nimi są jeszcze strzelcy, których możesz zignorować).

Z lewej strony (#1) znajduje się drabina prowadzące na górę a z prawej (#2) cud Szukanie wskazówek

Po dotarciu na schody będziesz musiał zdecydować czy udać się w lewo czy zejść nimi niżej przed siebie. Warto najpierw skorzystać z pierwszego wariantu. Na rozwidleniu udaj się najpierw w prawo (#2 na obrazku powyżej). Kiedy przejdziesz przez kamienny most pojawi się za tobą dwóch rywali. Wyeliminuj ich, po czym podnieś cud Szukanie wskazówek, który jest na końcu drogi (uważaj na wroga na suficie nad nim).

Po zebraniu cudu udaj się na drabinę z lewej (11 na mapie, #1 na obrazku powyżej) i rozpraw się z kapłanem-ewangelistą. Udaj się w lewo i podnieś Żar znajdujący się przy drabince z prawej. Teraz od ciebie zależy czy pójdziesz przed siebie (trafisz do sali z olbrzymem do miejsca, gdzie na górze stali kusznicy) czy wrócisz na główny korytarz tę samą droga, którą się tutaj dostałeś.

Wykonuj uniki przed atakami wroga i wyprowadzaj cios, kiedy na chwilę się odsłoni

Po powrocie na schody ruszaj nimi na dół. Trafisz do pomieszczenia ze skrzynią znajdującą się z prawej strony. Uważaj, ponieważ jest to mimik (S na mapie), więc nie otwieraj skrzyni, tylko ją zaatakuj. Po zabiciu potwora podnieś Świętą księgę brajlem z Głębin, po czym zejdź niżej po schodach z lewej. W kolejnym pomieszczeniu natkniesz się na rycerza z tarczą (obrazek powyżej) - unikaj jego ataków, pamiętając, że rycerz wyprowadza serie dwóch, trzech ciosów. Kiedy przestaje atakuj go od tyłu.

Uważaj przy tym na zostawiane przez broń przeciwnika świecące elementy na ziemi. Po chwili wybuchają, mogąc zadawać ci obrażenia. Dlatego zanim zadasz odsłoniętemu rywalowi cios, upewnij się wcześniej, że nie staniesz na takim ładunku.

Najlepiej zwabić pająka do wąskiego przejścia w lokacji

Możesz się teraz udać na schody z lewej lub do komnaty za rycerzem. Najpierw warto wybrać ten drugi wariant. Po wejściu do środka z sufitu zeskoczy na dół ogromny pająk (T na mapie). Sprowokuj go, aby do ciebie podszedł, po czym wybiegnij z pomieszczenia tym samym przejściem, którym się tu dostałeś. W ten sposób przeciwnik się zaklinuje (obrazek powyżej), a ty będziesz mógł go spokojnie wyeliminować atakami z bliska (uważaj na jego kontry) lub z dystansu. Po zabitym pająku znajdziesz Szafir Aldricha, a w pomieszczeniu Żar.

Komnata z olbrzymami

Wróć do komnaty, gdzie walczyłeś z rycerzem i udaj się do przejścia ze schodami prowadzącymi na górę. W ten sposób dotrzesz do lokacji z olbrzymami. Najpierw uporaj się jednak z mniejszymi przeciwnikami, którzy cię zaatakują. Uważaj też na ozdobne głowy przy ścianach, ponieważ wylatuje z nich trucizna.

Dźwignia, która oddzieli cię od olbrzyma

Rusz przed siebie, a wejdziesz do rozległej sali wypełnionej wodą, gdzie rozpraw się rycerzem (znajdziesz przy nim Wielką tarczę rycerza katedry). Z lewej strony znajduje się teren pokryty śluzem, a na nim olbrzym (R1 na mapie), którego spotkałeś będąc na wyższy piętrach Katedry. Jeśli zabiłeś go z łuku, to teren będzie czysty. Znajdziesz tu Duszę nieznanego żołnierza oraz Zestaw dziewoi (kaptur, szatę, rękawiczki i spódnicę). Za olbrzymem są zaś wielkie drzwi (W na mapie), a za nimi kolejne, które prowadzą do balkonu z Dwuzębem świętego i dwiema Kości prowadzącymi do domu. Jeśli nie zabiłeś olbrzyma wcześniej, to możesz skorzystać z dźwigni (U1 na mapie, obrazek powyżej), dzięki której wzniesiesz przeszkodę między jedną częścią sali, a olbrzymem.

Dzięki niej będziesz mógł rozprawić się z przeciwnikiem na przykład przy pomocy broni dystansowej. Druga możliwość, to pokonanie rywala w bezpośrednim pojedynku. Najlepiej jest stale przebywać między jego nogami i wyprowadzać ciosy w dolne kończyny. Uważaj przy tym na ataki rywala wyprowadzane rękami i nogami - najczęściej podnosi nogę i mocno uderza nią w ziemię. Na szczęście wszystkie ciosy są wyprowadzane dość powolnie, a animacje długie, więc masz czas, żeby przed nimi uskoczyć. Przy zabitym rywali znajdziesz Duży odłamek tytanitu i Ciasto z łajna.

Zza kraty możesz na przykład ostrzeliwać olbrzyma z łuku

Z prawej strony komnaty znajdziesz drugiego uśpionego olbrzyma (R2 na mapie). Zanim rozpoczniesz z nim walkę warto udać się w lewo i przestawić dźwignię (U2 na mapie) w narożniku. W ten sposób postawisz kratę, przez którą wróg nie będzie w stanie przejść. Możesz go zza niej atakować na przykład przy pomocy łuku lub ukrywać się po zadaniu mu serii ciosów bronią białą. Sama taktyka walki wygląda identycznie, jak z olbrzymem opisanym powyżej. Pamiętaj tylko, żeby nie walczyć z nim w szlamie, gdzie czai się kilku mniejszych, obślizgłych wrogów.

Za zabicie tego olbrzyma również otrzymasz Duży odłamek tytanitu i Ciasto z łajna, a ponadto na terenie, gdzie przebywał, znajdziesz: Drangejski zestaw (rękawice, buty, młoty i zbroję) oraz Blady język.

Wykonuj uniki przed zamaszystymi atakami dwuręcznego miecza i czekaj na dogodny moment do zadania ciosu

Wejdź teraz na górę po schodach z lewej za olbrzymem. Dotrzesz do miejsca ze sporą ilością przeciwników oraz ołtarzem (Y na mapie). Najpierw zwab do siebie dwa kościotrupy strzelające ognistymi kulami i je załatw. Potem skręć przy ławkach w lewo, podnieś Żar znajdujący przy ciele przy krawędzi, po czym zacznij eliminować modlących się wrogów. Postaraj się zabić ich jak najwięcej, a przede wszystkim zadaj duże obrażenia rycerzowi w pierwszej ławie. Następnie postaraj się z nim rozprawić na osobności (możesz uciec z lokacji), ponieważ po zaatakowaniu go prawdopodobnie sprowokujesz też przeciwnika z dwuręcznym mieczem (obrazek powyżej), a z dwoma rywalami będzie ci dużo trudniej.

Następnie wróć rycerza z dwuręcznym mieczem i rozpocznij z nim walkę sam na sam. Przeciwnik wykonuje zamaszyste i dość długie ataki, dlatego nie wykonuj uników zbyt szybko - jeśli się pospieszysz, to rywal cię trafi zadając spore obrażenia. Po ominięciu serii ciosów przeciwnik na chwilę przystanie, więc szybko zadaj mu kilka ciosów i znów przystąp do obrony. Po uporaniu się z rycerzem załatw jeszcze kultystów przy ołtarzu (Y na mapie) z prawej.

Jeśli ruszysz przed siebie i wejdziesz do przejścia z lewej, to dotrzesz do windy (3 na mapie). Po jej opuszczeniu możesz udać się do końca korytarzem z lewej, który doprowadzi cię do trzech Talizmanów pojedynkowych. Po drodze miniesz duże wrota, które stanowią skrót do terenu na zewnątrz Katedry, a konkretnie w pobliże cmentarza, gdzie znajduje się fragment Estusa.


Niezłomny Łata - podróbka Siegwarda

Uwaga! - możesz tu również spotkać fałszywego rycerza Siegwarda nazywanego Niezłomnym Łatą (X na mapie). Pojawi się, jeśli otworzyłeś od wewnątrz drzwi do Katedry (M na mapie). Po uczynieniu tego skorzystaj z ogniska, aby przenieść się do innej lokacji i wróć tu ponownie. Skieruj się na górny poziom sali z olbrzymami, a zobaczysz kładkę, przy której stoi fałszywy rycerz (X na mapie, obrazek poniżej).

Niezłomny Łata czekający przy kładce

Powie ci, że na końcu kładki utworzonej przez takową znajduje się tajny skarb. Kiedy na nią wejdziesz fałszywy rycerz opuści cię na dół, wprost do lokacji z olbrzymem (R1 na mapie), którego mogłeś wcześniej już zabić. Wtedy „cebulowy rycerz" będzie bardzo niepocieszony. Dalszy opis związany z tą postacią znajdziesz w osobnym dziale - Niezłomny Łata.


Twój główny cel znajduje się jednak za ołtarzem, przy którym walczyłeś z rycerzem posiadającym dwuręczny miecz. Obejdź ołtarz i udaj się na schody, którymi skieruj się w stronę drzwi z mgły. Za nimi (Z na mapie) czeka cię walka z bossem - Biskupami Głębin.

Rosaria

Jeszcze zanim udasz się do bossa lub już po jego pokonaniu, możesz także skierować się do Rosarii (Q na mapie). Dotarcie do niej jest nieco karkołomne i wymaga chodzenia po dachach (patrz punkt od 6 do 9 na mapie). Sama kobieta może podarować ci Palce Rosarii, jeśli zgodzisz się przystąpić do jej przymierza. Ponadto znajdziesz tu ognisko (Sypialnia Rosarii), a u bóstwa zyskasz też możliwość ponownego rozdysponowania punktów rozwoju bohatera.

Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Biskupi Głębin

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze