Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls 3 - Katedra Głębin: cmentarz i wnętrze Katedry

Po pokonaniu kolejnego bossa zwiedzamy katedrę.

Do tej lokacji dostaniesz się po pokonaniu bossa - Kryształowego Mędrca - i skierowaniu się do ścieżki z lewej strony lokacji. W trakcie podążania ścieżką warto iść przy krawędzi z lewej. W dole zobaczysz drugą ścieżkę, na którą można zeskoczyć. Znajdziesz na niej jaszczurkę z Migoczącym tytanitem.

Idąc dalej natkniesz się na kilku wrogów, w tym kapłana. Nieopodal skał znajdziesz z kolei Zestaw herolda (hełm, zbroję, rękawiczki i spodnie). W końcu ścieżka doprowadzi cię na otwarty plac z ogniskiem (Katedra Głębin).

Od ogniska możesz skierować się w czterech kierunkach, gdzie znajdziesz: #1 Popioły paladyna, #2 Odłamek tytanitu, #3 Tarczę z herbem, #4 drogę do Katedry Głębin

Wysokie schody na wprost prowadzą do właściwej części lokacji. Zanim się tam udasz warto jednak zwiedzić okoliczne ścieżki. Ta z lewej prowadząca w dół (#1 na obrazku powyżej) zaprowadzi cię do Popiołów paladyna, druga (#2) do Odłamka tytanitu. Uważaj, ponieważ na jednej z nich grasuje dość niebezpieczny i szybki przeciwnik zaopatrzony w dwie bronie. Jeśli udasz się na ścieżkę z prawej (#3), to zeskocz na dół i skieruj się na drogę prowadzącą wzdłuż skał w górę. W ten sposób dotrzesz do Tarczy z herbem.


Mapa - Katedra Głębin

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - winda między Katedrą, a Kapliczką Oczyszczania (uruchomisz ją w dalszej części, po dotarciu do wnętrza Katedry)
  • 2 - drabina, którą będziesz mógł zrzucić z budynku przed Katedrą, po przejściu przez cmentarz. Skraca drogę do terenu położonego pod Katedrą (patrz akapit „Zbadanie terenu w pobliżu fragmentu Estusa")
  • 3 - winda między ołtarzem (Y na mapie), a lokacją z której możesz otworzyć wrota (M na mapie) między Katedrą, a drogą na cmentarz
  • 4 - przejście między wielką bramą do Katedry (zamkniętą od zewnątrz), a dachem budynku
  • 5 - przejście między górną i dolną częścią sali z olbrzymami
  • 6 - winda prowadząca między salą z olbrzymami, a (na lewo od windy znajdują się drewniane drzwi, które możesz otworzyć właśnie od strony windy - stworzysz w ten sposób skrót między salą olbrzymów, a ogniskiem Kaplica Oczyszczania)
  • 7 - drabina między półpiętrem (dostajesz się na nie windą - 6 na mapie), a przejściem do wieży, z której dostaniesz się na wyżej położone części dachu
  • 8 - przejście między wieżą, na którą dostaniesz się po drabinie (7 na mapie), a wyżej położoną częścią dachu (musisz na niego zeskoczyć z wieży i ruszyć w prawo)
  • 9 - przejście między łukami pod dachem Katedry, a drogą do sypialni Rosarii (Q na mapie), aby skorzystać z przejścia musisz z łuku przy rycerzu z kuszą zeskoczyć na znajdującą się poniżej platformę, a potem przejść w lewo - przy okazji możesz spotkać tu Niezłomnego Łatę, jeśli wykonujesz związane z nim zadanie
  • 10 - przejście prowadzące w głąb Katedry
  • 11 - drabina między lokacją z cudem (Szukanie wskazówek), a platformą z kusznikami w sali z olbrzymem
  • A - rycerz na schodach
  • B - brama między wąwozem z kusznikami, a drogą do cmentarza
  • C - ognisko (Kapliczka Oczyszczania) - więcej map z ogniskami, znajdziesz w tym miejscu https://www.eurogamer.pl/articles/2016-04-17-dark-souls-3-wszystkie-ogniska-mapa
  • D - obelisk z fragemntem Estusa - więcej map z fragmentami Estusa znajdziesz w tym miejscu
  • E - przejście między obeliskiem z Estusem, a terenem położonym poniżej Katedry (opcjonalne miejsce do eksploracji)
  • F - śpiący, kryształowy potwór
  • G - jaszczurki z Migoczącym tytanitem - więcej map z tymi stworzeniami, znajdziesz w tym miejscu
  • H - przejście przez okno między terenem wokół Katedry, a Kapliczką Oczyszczania
  • I - skrzyżowanie na cmentarzu, z którego możesz wybrać jedną z trzech ścieżek
  • J - zamknięta część cmentarza, do której możesz się dostać, jeśli na skrzyżowaniu (I na mapie) udasz się w lewo
  • K - most między cmentarzem i Katedrą
  • L - fragment Kości nieumarłego
  • M - wielkie wrota do Katedry - otwierają się od wewnątrz
  • N - półokrągły podest z przeciwnikami (w tym z kapłanem-ewangelistą)
  • O - wielka brama stanowiąca wejście do Katedry
  • P - wejście na górny poziom sali z Olbrzymem
  • R1 - pierwszy z olbrzymów
  • R2 - drugi z olbrzymów
  • S - skrzynia z mimikiem
  • T - komnata z pająkiem i Szafirem Aldricha
  • U1, U2 - dźwignie podnoszące ściany chroniące przed olbrzymami
  • W - wielkie wrota za pierwszym olbrzymem, prowadzące do balkonu z Dwuzębem świętego i Kością prowadzącą do domu
  • Y - ołtarz
  • Z - komnata z bossem - Biskupami Głębin
  • Q - sypialnia Rosarii (ognisko i postać) - dostaniesz się do niej korzystając z dojścia do Niezłomnego Łaty oraz przejść przez dachy (punkty od 6 do 9 na mapie)
  • X - Niezłomny Łata - pojawi się, jeśli otworzysz drzwi do Katedry (M na mapie) i wrócisz do lokacji po skorzystaniu z ogniska
  • X1 - studnia, w której przebywa Siegward oszukany przez Niezłomnego Łatę
  • X2 - miejsce drugiego spotkania z Niezłomnym Łatą

Po przeszukaniu okolicy skorzystaj ze schodów, aby udać się w stronę Katedry. Uważaj, ponieważ na schodach spotkasz groźnego rywala zaopatrzonego w miecz i tarczę (A na mapie). Posiada bardzo dużo punktów życia, więc jeśli chcesz sobie nieco ułatwić zadanie, to zeskocz na niego z góry z miejsca, gdzie znajduje się Tarcza z herbem. W ten sposób już na początku walki możesz zadać mu spore obrażenia. Po jego pokonaniu będziesz mógł podnieść Pajęczą tarczę.

Przed kusznikami ukrywaj się za drzewami lub podążaj wzdłuż głębokiego wąwozu

W dalszej części natkniesz się na dwa rodzaje przeciwników. Pierwszym są kościste psy - jeden z nich zaatakuje cię od razu na wejściu. Eliminuj je pojedynczo, ponieważ w grupie mogą być niebezpieczne. Na murze z prawej stoją z kolei kusznicy (obrazek powyżej) strzelający palącymi się bełtami.

Możesz ukrywać się za drzewami lub iść wzdłuż wąwozu, którego głazy zapewniają częściową osłonę. Pamiętaj, aby nie stać zbyt długo w jednym miejscu, gdzie mogłyby dosięgnąć cię bełty. Jeśli chcesz, to wejdź na mur z prawej strony i eliminuj kolejnych strzelców. Lepszym rozwiązaniem wydaje się jednak podążanie wzdłuż kanionu, na rozwidleniu przejście w lewo i zaatakowanie kuszników od tyłu, od strony bramy. Przy murze znajdziesz Dużą duszę nieznanego podróżnika.

Kiedy ten rodzaj przeciwnika się podpali - uciekaj, ponieważ rzuci się na ciebie, a po chwili eksploduje

Przejdź przez bramę (B na mapie) i podążaj wzdłuż ścieżki z nagrobkami. Po skręcie w prawo zobaczysz przed sobą postać i palący się przy niej ogień. Jeśli podejdziesz bliżej, to przeciwnik się podpali i rzuci w twoim kierunku. Szybko zacznij uciekać, ponieważ kiedy podbiegnie na odpowiednią odległość, to skoczy na ciebie, a po upadku na ziemię eksploduje. Jeśli będziesz blisko, to otrzymasz spore obrażenia. Możesz też spróbować dobiec do niego i szybko go zabić (posiada mało punktów życia) albo zastrzelić z dystansu.

Przed sobą zobaczysz kaplicę, a na lewo od niej modlącego się przeciwnika (załatw go). Wejdź do budynku i przejdź przez drzwi. Trafisz do głównego pomieszczenia budynku, gdzie znajdziesz ognisko (Kaplica Oczyszczania, C na mapie), a w prawej nawie Kolczasty bicz. Są tu również drzwi, ale obecnie nie da się ich otworzyć.

Fragment Estusa zdobędziesz tylko po pozbyciu się modlących rywali

Opuść kaplicę i zacznij kierować się ścieżką prowadzącą pod górę z prawej. Już po pokonaniu kilku schodów zobaczysz mały obelisk i modlących się wokół kilku „wybuchowych" wrogów. Zaatakuj ich z zaskoczenia i szybko wykończ, po czym podnieś fragment Estusa (D na mapie) znajdujący się u podnóża pomnika.

Zbadanie terenu w pobliżu fragmentu Estusa

Zanim ruszysz w dalszą drogę warto poświęcić chwilę na zbadanie terenu na prawo od obelisku z Estusem. Podejdź do krawędzi z prawej (E na mapie) i zeskocz na niżej położoną półkę, po czym zeskocz do strumyka. Rusz przed siebie eliminując kościotrupa oraz potwora z robakami na grzbiecie - uważaj, ponieważ posiada dość silne ataki, więc nie zapominaj o unikach.

Po wyjściu na brzeg natkniesz się na kryształowego potwora (#1), a przy nim na komnatę z Pierścieniem zatrutego ukąszenia (#2), oraz wejściem do budynku (#3)

Strumień zaprowadzi cię w pobliże Katedry. Wejdź na stały ląd i udaj się w prawo (możesz też skierować się w lewo, tak czy siak obejdziesz budynek). Po wejściu na górę możesz udać się w lewo i wejść do małego pokoju - nie znajdziesz tu jednak nic ciekawego (po przejściu przez most w dalszej części będziesz mógł tu spuścić z góry drabinę tworząc w ten sposób skrót - 2 na mapie). Kieruj się w prawo. Po chwili zobaczysz kryształy i znajdującego się za nimi śpiącego lodowo-kryształowego potwora (F na mapie, #1 na obrazku powyżej). Możesz go ominąć lub zniszczyć kryształy i zaatakować (nagrodą jest Łuska z tytanitu). Jest to ten sam przeciwnik, którego spotkałeś już na Cmentarzu popiołu.

Jeśli pójdziesz na lewo od potwora, to zobaczysz przed sobą jaszczurkę (G na mapie) z Migoczącym tytanitem. Warto wejść na szczyt schodów na lewo od jaszczurki i podejdź do końca podwyższenia, gdzie znajdziesz Odłamek tytanitu. Jeśli wrócisz na główną drogę i ruszysz przed siebie, to zaczniesz obchodzić budynek. Po drodze natkniesz się na drugą jaszczurkę z Migoczącym tytanitem, kilka potworów z ciałami pokrytymi robakami oraz na Dzowneczniki świętodrzewa.

Skieruj się teraz w pobliże wspomnianego kryształowego potwora (F na mapie). Możesz teraz wejść do budynku przez wąskie przejście (#2 na powyższym obrazku). W środku jest znany ci już dobrze potwór oraz ciało z Pierścieniem zatrutego ukąszenia. Aby wejść do budynku cofnij się na wzniesienia i skorzystaj z okna (H na mapie, #3 na obrazku powyżej), po drodze podnosząc Odłamek tytanitu. Po zeskoczeniu na dół wrócisz do kapliczki, w której byłeś już wcześniej. Z tego miejsca możesz wyruszyć na cmentarz.

Przejście przez cmentarz

Aby ruszyć dalej będziesz musiał przejść przez cmentarzysko. Omiń obelisk, przy którym znalazłeś fragment Estusa i ruszaj przed siebie. Po chwili dotrzesz na szczyt przejścia, gdzie przejdź przez bramę. Głównym przeciwnikiem w nekropolii są szkielety - są powolne i słabe, ale w większej grupie mogą cię otoczyć i zabić. Dlatego eliminuj je systematycznie lub po prostu przebiegaj szybko między nimi. Najważniejszą informację jest fakt, że ten rodzaj przeciwników stale się odradza - nie trać zatem czasu na próby pozbycia się wszystkich.

Na skrzyżowaniu możesz wybrać najtrudniejszą, ale najbardziej opłacalną ścieżkę z lewej (#1), mało opłacalne przejście na wprost (#2) lub skorzystać ze skrótu (#3)

Po kilku krokach trafisz na mały placyk (I na mapie), gdzie będziesz mógł podążyć w trzech kierunkach. Jeśli udasz się w lewo (#1 na powyższym obrazku), to po kilku krokach trafisz do wąwozu. Zanim do niego wejdziesz skręć w lewo i załatw kilku wrogów, za którymi znajdziesz Wielki miecz z Astory. Wróć na główną ścieżkę i zeskocz do wąwozu, po czym zacznij kierować się w prawo. Droga zaprowadzi cię do placu z leżącymi w dole na ziemi szkieletami (J na mapie, miejsce to jest niedostępne, gdybyś wybrał zwykłą drogę). Znajdziesz tu Niknącą duszę i Wielki miecz kata. Jednak kiedy zaczniesz zbierać te elementy okoliczne kościotrupy się przebudzą. Załatw je lub im umknij, kierując się w stronę przejścia z placem z kolejną partią rywali. Na lewo od niego znajduje się most (K na mapie) prowadzący do Katedry.

Wybranie zwykłej ścieżki (#2 na powyższym obrazku) wydaje się najmniej opłacalnym wariantem. Musisz bowiem przebić się przez spore grupy przeciwników, w tym kościotrupy z wnętrznościami, które mogą cię schwycić i zadać bardzo duże obrażenia. Są one na tym samym placu, przez który musisz przebrnąć, jeśli wybrałeś przejście przez wąwóz z lewej. Tyle, że tym razem nie otrzymasz żadnej nagrody. Dlatego jeśli nie zależy ci na szukaniu zdobyczy, to już lepiej wybrać trzecią drogę (#3 na obrazku powyżej). Zeskocz na ścieżkę pod tobą i wyrusz od razu w stronę mostu (K na mapie) prowadzącego do Katedry, po drodze spotykając tylko dwóch rywali.

Droga Katedry

Bez względu na to, który z wariantów wybrałeś, aby dostać się na most, przejdź przez niego uważając na wrogów. Przed tobą zobaczysz schody oraz plac z kościotrupami i jednym, dość szybkim wrogiem z dwoma broniami. Rozpraw się z nim, po czym udaj się na plac z prawej.

Na nagrobku nad przepaścią znajdziesz Fragment kości nieumarłego

Nie musisz go badać, ale warto to uczynić. Jeśli zawarłeś sojusz z potworem na szczycie wieży w Osadzie nieumarłych (patrz zadanie dla Siegwarda z Catariny), to wokół świecącego się drzewka twoi przeciwnicy będą przygważdżani do ziemi przez wielkie włócznie. Jeśli nie masz sojuszu, to sam uważaj na te wielkie drzewce. W okolicy znajdziesz nieco zwykłych przedmiotów (Dużą duszę nieznanego podróżnika, trzy Proszki naprawcze, kilka Młodych białych gałęzi) oraz jeden bardzo cenny - Fragment kości nieumarłego (L na mapie, obrazek powyżej) znajdujący się na nagrobku nad przepaścią z lewej.

Po przeszukaniu placu wróć na główną drogę i udaj się po schodach w prawo. Trafisz na rozwidlenie. Jeśli udasz się do budynku z prawej, to na katafalku znajdziesz ciało z Wielką tarczą rozbicia klątw. Możesz udać się po schodach na dół, gdzie będziesz mógł spuścić na dół drabinę (2 na mapie), po której zejdziesz do pomieszczenia, jakie mogłeś odwiedzić w trakcie eksploracji terenu przy Estusie (patrz akapit Zbadanie terenu w pobliżu fragmentu Estusa).

Uważaj na kusznika stojącego w oknie

Wróć na główną drogę i rusz przed siebie. Po chwili trafisz przed wielkie drzwi (M na mapie), których nie będziesz jednak w stanie otworzyć. Na lewo od nich znajdziesz skrzynki i zardzewiałe monety. Udaj się w prawo (4 na mapie) podnosząc po drodze Czerwoną pigułkę z robaka. Przed sobą zobaczysz plac - uważaj, bo oprócz zwykłych wrogów naprzeciwko jest kusznik (obrazek powyżej). Możesz go zastrzelić z dystansu z łuku, walczyć rywalami na placu unikając bełtów, albo od razu skierować się do przejścia z lewej strony placu (możesz w ten sposób zmusić kusznika do zejścia na dół, gdzie łatwo go wykończysz).

Wąskie przejścia zaprowadzą cię na dach, gdzie spotkasz szybkich, ale słabych wrogów. Uważaj jednak, ponieważ mogą rzucać w ciebie wybuchowymi bombami. Z prawej strony znajduje się półokrągły podest (N na mapie), gdzie znajdziesz Dużą duszę nieznanego podróżnika. Kiedy ją podniesiesz zza balustrady wyjdzie kilku wrogów. Rusz wzdłuż dachu i zejdź na dół na prawo, załatwiając kuszników. Z prawej strony, w zadaszonej lokacji zobaczysz kilku wojowników-samobójców i kapłana. Możesz ich zignorować lub wyeliminować (koniecznie pojedynczo!) i podnieść trzy Talizmany łowcy nieumarłych.

Wąskie przejście szybko zaroi się od wrogów, z lewej (strzałka) znajdziesz lokację z Dużą duszą nieznanego żołnierza

Udaj się na balkon na lewo od podestu z pokonanymi kusznikami i wyrusz w prawo. Przed sobą zobaczysz długą, cienką ścieżkę (obrazek powyżej). Stąpaj po niej ostrożnie, ponieważ szybko będą pojawiać się na niej wrogowie i trzeba ich eliminować stopniowo, pojedynczo. W zaułku z lewej znajdziesz wroga z berdyszem oraz ciało z Dużą duszą nieznanego żołnierza.

Na końcu drogi, na szczycie schodów zaatakuje cię z kolei szybki wróg z dwoma ostrzami - uważaj, bo jego ataki mogą przełamać twoją blokadę tarczą (możliwe, że zamiast jednego spotkasz tu dwóch tego typu rywali).

Drzwi do Katedry (#1) oraz Żar (#2)

Po ich zabiciu udaj się na schody z lewej prowadzące na górę. Rozpraw się z dwoma samobójcami i kontynuuj, aż na szczyt. Dotrzesz w ten sposób do wielkich drzwi do Katedry (O na mapie, #1 na obrazku powyżej). Jeśli chcesz możesz spróbować zdobyć Żar (#2), ale licz się z oporem modlących się wrogów oraz jednego dużego, który czai się za narożnikiem z lewej.

Po wejściu do Katedry warto udać się do korytarza z lewej. Omiń lub załatw mutującą się maź na ziemi, po czym kontynuuj wzdłuż przejścia, podnosząc przy tym Talizman pojedynkowy. Trafisz do pomieszczenia z trzema szkieletami strzelającymi ognistymi pociskami. Załatw ich lub omiń i kontynuuj w stronę następnego przejścia. Z jego lewej strony znajdziesz windę (1 na mapie) prowadzącą do mijanej dużo wcześniej kapliczki z ogniskiem (Kapliczka Oczyszczania) - aby się tam dostać musisz otworzyć duże, zamknięte wcześniej wrota. Warto to uczynić, ponieważ w ten sposób zyskasz ogromny skrót prowadzący wprost do wnętrza Katedry.

Następnie: Dark Souls 3 - Katedra Głębin: sala z olbrzymami i dojście do bossa

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze