Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls 3 - Irithyll w Mroźnej Dolinie: dotarcie do Kościoła Yorshki

Wkraczamy do mroźnego miasteczka pełnego niebezpieczeństw i zaułków do przeszukania.

Po pokonaniu Wielkiego Władcy Wolnira, którego znajdziesz w Carthuskich katakumbach skieruj się na schody prowadzące na górę od areny. Wyjdziesz w nowej lokacji, a przed tobą będzie rozciągała się panorama na pokryte śniegiem miasteczko.

Uwaga - aby wkroczyć do głównej części miasta, znajdującej się za opisanym poniżej przejściem z mostem i potworem, musisz posiadać w ekwipunku Małą lalkę. Zdobędziesz ją pokonują wcześniej Biskupów Głębin w Katedrze Głębin. Ponadto możesz tu spotkać Sirris i pomóc jej w walce z Creightonem Wędrowcem, jeśli wykonujesz dla niej zadanie. W nagrodę na środku mostu znajdziesz Zestaw Creightona.

Udaj się w lewo i rozpal ognisko o nazwie Irithyll w Mroźnej Dolinie (A na mapie). Po jego rozpaleniu możesz wysłać w Kapliczce Zjednoczenia Greirata. Jeśli w Katedrze Głębin zakupiłeś u Niezłomnego Łaty zbroję dla Siegwarda i mu ją podarowałeś, to ochroni on Greirata przed śmiercią. Jeśli tego nie uczyniłeś, to powiedz Łacie, gdzie poszedł złodziej. W innym przypadku doprowadzisz do śmierci Greirata.

Uskakuj przed szarżami wroga i wykonuj kontrataki

Po rozpaleniu ogniska rusz przed siebie. Skręć w prawo i wejdź na kamienny most. Odwróć się, ponieważ w bramie za tobą pojawi się sporych rozmiarów przeciwnik (obrazek powyżej). Rywal przede wszystkim szarżuje na odległość, a na bliższym dystansie atakuje paszczą i łapami. Najlepiej wykonywać uniki w taki sposób, aby znaleźć się pod zwierzakiem lub za nim. Poczekaj wtedy na dogodny moment i wyprowadzaj ataki.

Uważaj również, kiedy bestia staje na dwóch łapach i przygotowuje się do wypuszczenia strugi prądu. Najlepiej odskoczyć wtedy do tyłu. Dobrym momentem na zaatakowanie bestii jest ten, kiedy po szarży uderza w kamienne poręcze mostu. Monstrum traci wtedy na chwilę zdolność poruszania się i możesz spokojnie zadać mu kilka ciosów. Po walce otrzymasz Prawe oko pontyfika.


Mapa - Irithyll w Mroźnej Dolinie

Mapę możesz powiększyć lub pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - drabina w piwnicy łącząca jej parter z pierwszym piętrem
  • 2 - wyjście z piwnicy do drogi prowadzącej pod kamienny most
  • 3 - przejście między budynkiem z piwnicą, a drogą do rzeki pod kamiennym mostem
  • 4 - przejście między parterem wielkiego holu, a piętrem ze skrzyniami (J na mapie)
  • 5 - winda między dolnym poziomem drogi prowadzącej do bossa, a placem przed bramą na dole mglistej bramy (furtkę na górnym piętrze będziesz mógł otworzyć dopiero od tyłu, po wjechaniu windą na górę)
  • 6 - drabina łącząca balkon w dolnej części budynku z jego piętrem w środku
  • 7 - schody łączące budynek z przejściem do komnaty z bossem
  • 8 - przejście z mgłą prowadzące do bossa - Puntyfika Sulyvahna
  • 9 - schody między placem z olbrzymami, a podwyższeniem z biskupami strzelającymi ognistymi pociskami
  • 10 - winda między budynkiem za placem z olbrzymami, a komnatą z bossem Puntyfikiem
  • 11 - drabina między budynkiem z krętymi schodami, a zalaną komnatą (musisz w tym pierwszym uderzyć mieczem w ścianę z lewej, aby odkryć tajne przejście)
  • 12 - schody między dołem budynku przy placu olbrzymów (N na mapie), a jego górną częścią
  • 13 - drabina, po której możesz zejść z dachu z łucznikami do podestu z biskupami (jeśli otworzysz z tej strony furtkę, która jest zamknięta z drugiej strony, to zyskasz w ten sposób skrót)
  • 14 - przejście po niewidzialny moście do Wieży więziennej (tylko, jeśli nie skorzystasz z kołowrotu - W na mapie, i zostaniesz na niższym poziomie)
  • 15 - przejście ze szczytu Wieży więziennej (14 na mapie) do Kościoła Yorshki (G na mapie) - możliwa jest tylko droga w jednym kierunku - z góry na dół wieży (patrz Strzałka na mapie)
  • A - ognisko (Irithyll w Mroźnej Dolinie)
  • B - ognisko (Centralny Irithyll)
  • C - zamknięta brama, będziesz mógł ją otworzyć w dalszej części miasta, po skorzystaniu z tajnego przejścia (D na mapie)
  • D - tajne przejście w postaci iluzorycznej barierki
  • E - tajne przejście pod postacią magicznej ściany
  • F - brama, którą otworzysz z drugiej strony po przejściu przez miasto
  • G - Kościół Yorshki, w którym znajdziesz ognisko pod tą samą nazwą oraz, gdzie możesz spotkać Anri
  • H - skrzynia z Włócznią Yorshki, dotrzesz do niej zeskakując z belki na platformę poniżej
  • I - zalana piwnica z pajękopodobnymi potworami, prowadząca do budynku z wielkim holem i skrzyniami
  • J - rycerz Siegward
  • K - trzy skrzynie na piętrze w wielkim holu
  • L - miejsce możliwego ataku mrocznego ducha - Białej Zjawy Londoru
  • M - boss - Puntyfik Sulyvahn
  • N - plac z olbrzymami
  • O - potwór mimik - pułapka ze skrzynią
  • P - arcybiskup McDonell
  • R1, R2 - prawy i lewy dach łączący wieżę z budynkiem z łucznikami
  • S - posąg-iluzja, za którym kryje się tajne przejście
  • T - ołtarz w tajnym pomieszczeniu, gdzie możesz spotkać Anri
  • U - dźwignia aktywująca przejście do sąsiedniej wieży
  • W - kołowrót z dźwignią - jeśli z niego skorzystasz, to podniesiesz wieżę i zyskasz przejście do Anor Londo
  • X - Yorshka - stoi na szczycie Więziennej wieży, do której możesz dostać się po niewidzialnym moście (14 na mapie)
  • Strzałka - kierunek poruszania się w wieży, możesz tylko zeskakiwać na coraz niższe poziomy, uważając, aby przy tym nie
  • spaść

Uwaga - nie musisz walczyć z potworem. Możesz go również ominąć, ale lepiej jest jednak pokonać go teraz. W innym przypadku spotkasz go w dalszej części lokacji, w trakcie przechodzenia pod kamiennym mostem.

Po zakończeniu walki rusz przed siebie po moście. Na lewo od bramy znajdziesz przy filarze ciało z Kością prowadzącą do domu. Rusz przed siebie, a dotrzesz do okrągłego placu, gdzie znajdziesz kolejne ognisko o nazwie Centralny Irithyll (B na mapie). Na placu znajdziesz zwłoki z Kępką oszronionego mchu oraz Zmęczoną duszą wojownika. Aby ruszyć dalej skieruj się na schody prowadzące na górę na prawo od mostu.

Nowy typ wrogów może wywołać u bohatera efekt odmrożenia

Na szczycie natkniesz się na kilku wrogich wojowników. Jak zwykle warto ściągać ich do siebie pojedynczo. Rywale są dość szybcy, ale ich ataki możesz spokojnie blokować tarczą lub wykonywać uniki. Nie daj jednak wyprowadzać im zbyt długich serii ciosów, ponieważ mogą doprowadzić cię do odmrożenia, co spowolni twoją postać. Uważaj też na rywala z tarczą - jest wolniejszy od wrogów bez niej, ale posiada lepsze zdolności defensywne, a ponadto może ostrzeliwać cię na dystans magicznymi pociskami, przed którymi wykonuj uniki.

Na lewo od schodów znajdziesz zwłoki z Duszą zmęczonego wojownika. Z lewej strony znajdziesz też zaułek z bramą (C na mapie), jednak z tej strony nie będziesz mógł jej otworzyć. Wyrusz zatem przed siebie główną ścieżką, ciągnącą się od szczytu schodów. Z prawej strony znajdziesz małe schody, które doprowadzą cię do ciała z Dużym odłamkiem tytanitu.

Ten rodzaj wrogów wyprowadza dość powolne, ale silne ataki, które blokuj lub przed nimi odskakuj

Idąc dalej dotrzesz do kolejnych schodów, prowadzących na plac na górze. Tam natkniesz się na dwóch zjawopodobnych rywali - ich ataki są dość silne, ale powolne i łatwo je odeprzeć. Po uporaniu się z rywalami obejdź plac, gdzie znajdziesz Rozkwitający zielony pąk i Dużą duszę nieznanego żołnierza. W uliczce z lewej natkniesz się z kolei na oddział rywali z „dowódcą".

Najlepiej jest ściągnąć jego podwładnych, czyli zjawy, z którymi walczyłeś, w pobliże schodów i tam stopniowo eliminować (przy jednym z ciał możesz znaleźć Krwawy klejnot). Dopiero po rozprawieniu się z nimi wyrusz do walki z dowódcą, który dzierży długą magiczną broń.

Przeciwnik z płonącym kosturem może atakować cię na odległość atakami ogniowymi

Uważaj, ponieważ przeciwnik przywołuje nią ogień - albo w postaci płomienia, albo wybuchu, który eksploduje pod bohaterem (obrazek powyżej). Niebezpieczny jest zwłaszcza ten drugi atak, dlatego gdy widzisz, że przeciwnik uderza bronią o ziemię, to wykonuj szybki unik - inaczej zada ci spore obrażenia.

Po oczyszczeniu terenu udaj się na drogę na lewo od placu. Uważaj, bo na podwyższeniu z prawej czeka na ciebie kolejny „ogniowy" przeciwnik. Możesz spróbować rozprawić się z nim na dystans czarami lub bronią dystansową (uważaj przy tym na podpalany przez niego teren pod tobą) albo szybko przebiec uliczkę i zaatakować go z bliska. Na lewo od rywala znajdziesz ciało z Dużym odłamkiem tytanitu. Uważaj, bo nieco dalej natkniesz się na wroga, który może doprowadzić do odmrożenia bohatera, natomiast na balkonie z lewej znajdziesz jaszczurkę z Migoczącym tytanitem.


Uwaga! - na prawo od jaszczurki możesz uderzyć w pierwszą, kamienną barierkę, co spowoduje otworzenie tajemnego przejścia (D na mapie, obrazek poniżej). Jeśli z niej skorzystasz, to zejdź na dół po schodach. Na placu natkniesz się na wojownika mogącego doprowadzić cię do odmrożenia. Rozpraw się z nim i podnieś Duży odłamek tytanitu z prawej.

Barierka będąca tajemnym przejściem

Zejdź niżej, a trafisz na mały mostek. Z lewej strony na dole zobaczysz kapłana - zeskocz na dół i rozpraw się z nim, za co otrzymasz czar Podgryzanie Dorris. Ponadto znajdziesz tu jeszcze Gałąź wiedźmodrzewa. Aby wyjść z lokacji skorzystaj z furtki (C na mapie), którą wcześniej mijałeś w trakcie przechodzenia przez miasto, ale nie mogłeś jej otworzyć z drugiej strony.


Idąc dalej w głąb miasta trafisz na plac oraz bramę, za którą zobaczysz trójkę wrogów. Jeden to rycerz mogący cię zamrozić, drugi wojownik z tarczą posiadający możliwość atakowania z dystansu, a trzeci to rywal atakujący magicznymi czarami.

Najlepiej jest zaatakować ich z dystansu np. przy pomocy łuku, a kiedy zaczną iść w twoim kierunku cofać się i kontynuować ostrzeliwanie. Jednoczesny pojedynek z trzema rywalami naraz będzie bowiem dość trudny. Z drugiej strony możesz w ogóle nie podejmować walki - wystarczy wtedy nie wchodzić na teren z rywalami, tylko skorzystać ze schodów z lewej na lewo od bramy.

Na górze znajdują się mgłowe drzwi (strzałka), za którymi przebywa boss Pontyfik Sulyvahn, z prawej strony (#1) jest z kolei tajne przejście w ścianie

Oprócz wspomnianej wyżej trójki w lokacji znajdziesz jeszcze jednego „piromana" a na szczycie schodów, za pomnikiem na środku, rycerza mogącego cię zamrozić. Z bramy możesz zobaczyć przed sobą w górze drzwi z mgły, za którymi znajduje się arena z bossem - Pontyfikem Sulyvahnem. W chwili obecnej nie możesz się tam jednak udać, a prowadząca do niej brama z lewej jest zamknięta z tej strony.

Nie oznacza to, że nie warto zajrzeć do tej lokacji. Przy posągu na środku znajdziesz bowiem ciało z Klejnotem błyskawic. Z prawej strony jest magiczna ściana (E na mapie, #1 na obrazku powyżej) - uderz w nią, a odkryjesz tajne przejście prowadzące do Szponiastego pierścienia magii. Z lewej strony lokacji znajdziesz natomiast dwie Dusze zmęczonego wojownika - jedna jest na parterze, druga na podwyższeniu prowadzącym do zamkniętej z tej strony bramy (F na mapie).

Wejście do Kościoła Yorshki, gdzie znajdziesz ognisko i Anri

Jeśli po zebraniu Duszy wojownika na balkonie pójdziesz w prawo, to dotrzesz do tych samych schodów, które przywiodły by cię tutaj, gdybyś przed bramą skręcił w lewo. Na lewo od ich dołu znajdziesz Duży odłamek tytanitu, natomiast one same prowadzą do budynku z ogniskiem - Kościół Yorshki (G na mapie). Na prawo od ogniska możesz spotkać Anri, jeśli rozwiązujesz związane z tą postacią zadanie.

Następnie: Dark Souls 3 - Irithyll w Mroźnej Dolinie: dojście do Lochów i bossa

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze