Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Czym wyróżni się FIFA 14 nowej generacji?

1080p, tłumy, fizyka i „dużo grafiki”.

FIFA 14 w wersji na nową generację konsol wprowadzi grafikę w rozdzielczości 1080p, realistyczne tłumy kibiców na stadionie i bardziej wiarygodną fizykę zawodników.

Prace nad wersją PS4 i Xbox One trwają w EA Vancouver od dwóch lat, prowadzone przez wyznaczony do tego celu zespół. To także debiut silnik Ignite, który napędzi również inne tytuły od EA Sports.

- Nad wersją, w którą teraz gramy, pracowaliśmy przez jakiś 18 miesięcy. Ale i przed tym było sporo przygotowań i problemów - mówi David Rutter z EA Sports w rozmowie z Eurogamerem.

- Dwie rzeczy zrobiliśmy na samym początku. Podnieśliśmy rozdzielczość do 1080p i sprawdziliśmy, czy widać różnicę, bo przejście na 1080p jest wymagające. To dużo grafiki. Na początku byliśmy sceptycznie nastawieni, ale okazało się, że to właściwy krok, a różnica jest spora. To najbardziej wymagający element gry pod względem wydajności.

Drugą sprawą była odpowiedź na zachowanie graczy i wyeliminowanie mniej autentycznych elementów serii.

- Zawsze byliśmy pionierami pod względem animacji w grach. Na Xbox One i PS4 mamy około dziesięć razy więcej animacji, niż na konsolach obecnej generacji - mówi Rutter. - Chcieliśmy poprawić zachowanie sztucznej inteligencji i graczy. Dużo zależy tutaj od fizyki, podejmowania decyzji i sposobu poruszania się, a na same decyzje przeznaczyliśmy teraz około cztery razy więcej zasobów.

Deweloper wyjaśnił, jak zwiększenie mocy obliczeniowych przełoży się na rozgrywkę w Fife 14 na nowej generacji konsol.

- Nowa opcja nazywa się Pro Instincts. Bazując na mocy obliczeniowej nowych konsol, zawodnicy mogą niemal przewidywać przyszłość. Teraz, jeśli jeden z piłkarzy wykonuje wślizg, mogą się wydarzyć dwie rzeczy: albo trafi w nogi, albo nie. Na nowej generacji mamy każdą możliwą ewentualność takiej kolizji.

Dużą nowością w „nowej” Fifie 14 jest także ulepszona technologia odpowiadająca za generowanie tłumów na trybunach.

- Niemal w każdym wywiadzie pytano mnie, kiedy dodamy lepsze tłumy. Na wirtulanych kibiców składają się jednak dwa czynniki: nie tylko dobry wygląd, ale także odwzorowanie atmosfery i duszy.

Większa moc nowych konsol umożliwia wprowadzenie w pełni renderowanych kibiców, nie tylko rzędów płaskich postaci „z kartonu”. Zmiana jest spora - uważa Rutter.

- Spojrzenie na szalejący tłum jest niesamowite, nawet na nas robi to spore wrażenie. Nie ma to wpływu na rozgrywkę, ale potęguje emocje i tworzy dodatkową głębię.

Rutter i jego zespół mają nadzieję na nieco lepszy debiut niż przy ostatniej zmianie generacji. FIFA 06: Road to FIFA World Cup spotkała się z chłodnym przyjęciem na Xboksie 360.

Dodatkową zachętą do zakupu wersji Xbox One jest specjalna oferta dla wybranych krajów, w których konsola w zestawie otrzyma cyfrową kopię Fify 14 bez dodatkowych opłat. Ekskluzywny dla Microsoftu jest także tryb Ultimate Team Legends, z najlepszymi zawodnikami z przeszłości. Czy również fani PlayStation mogą liczyć na podobne bonusy?

- Umowa na wyłączność obejmuje Fifę 14 - tłumaczy Rutter. - Nie mam pojęcia co stanie się w przyszłości.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

FIFA 14

Android, iOS, PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PS2, PlayStation Vita, Nintendo Wii, PSP, PC, Nintendo 3DS

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze