Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Capcom: tworzenie gier na konsole nowej generacji zajmuje 8-10 razy więcej czasu

Prace wspomoże silnik Panta Rhei.

Deweloper z Capcomu uważa, że debiut konsol nowej generacji przełoży się na znaczy wzrost nakładów pracy potrzebnych do wyprodukowania wysokiej jakości gier.

- Ilość pracy potrzebnej przy produkcji gier nowej generacji jest od 8 do 10 razy większa niż na sprzęcie obecnej generacji - przyznał Masaru Ijuin, starszy menedżer zarządzania technologią.

Wywiad opublikowano już jakiś czas temu na oficjalnej stronie Capcomu. Deweloper mówi także o pracach nad silnikiem Panta Rhei, napędzającym między innymi darmowe Deep Down na PlayStation 4, zastępując obecne MT Framework z X360 i PS3.

- Planując produkcję gier na konsole nowej generacji, czuliśmy, że potrzebujemy całkowicie przebudować środowisko deweloperskie, by lepiej poradzić sobie z coraz bardziej skomplikowanym sprzętem - mówił Ijuin. - To właśnie dlatego rozpoczęliśmy prace nad nowym silnikiem.

- Panra Rhei został zaprojektowany, by odblokować potencjał nowego sprzętu. Pomaga także zredukować czas kolejnych iteracji podczas produkcji. Aby gry były bardziej ekscytujące, musimy przejść przez fazę prób i błędów, takich jak zmienianie parametrów i sprawdzanie działania gry - wyjaśniał pracownik Capcomu.

- Ten proces musi zajmować jak najmniej czasu. Zmiana czasu iteracji z dziesięciu do jednej minuty pozwala zrobić dziesięć razy więcej.

Deep Down

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze