Były pracownik Rockstara wyjaśnia, dlaczego na drugi trailer GTA 6 czekamy tak długo
Firma za bardzo kocha teorie fanów.
Od zapowiedzi Grand Theft Auto 6 minął już rok, a po drugim zwiastunie wciąż nie ma ani śladu. Dlaczego Rockstar jest tak wstrzemięźliwy w promowaniu gry? Zdaniem byłego dewelopera, to właśnie część geniuszu marketingowego firmy.
Mike York, który przepracował w studiu sześć lat, zajmując się animacjami w GTA 5 i Red Dead Redemption 2, zdradził w wywiadzie z IGN, że nic tak nie podnosi oczekiwań wobec gry, jak właśnie... cisza.
„Rockstar jest szczególnie skryty w tym, co robi” - mówił. „To jest naprawdę fajna taktyka, ponieważ tworzy aurę tajemnicy i sprawia, że ludzie mówią o grze, nawet gdy nic sie nie dzieje. Im mocniej [Rockstar - dop. red] milczy, tym lepiej, ponieważ tym bardziej ludzie są nerwowi i tym bardziej chcą o tym rozmawiać”.
Rockstar uwielbia teorie fanów
Cisza wokół jest również idealnym paliwem napędowym dla mniej lub bardziej sensownych teorii, w których fani GTA się specjalizują. Najpopularniejsza z nich sugerowała, że datę premiery nowego zwiastuna GTA 6 możemy wyznaczyć z pomocą... księżyca.
„Zaufaj mi, wszyscy deweloperzy się nimi ekscytują” - powiedział. „Kiedy jeszcze tam pracowałem, prowadziłem z ludźmi rozmowy, pytając: »Słyszałeś, że jakaś osoba odkryła tę tajemnicę?«. A oni odpowiadali: »O tak!«.”
„Mogliby bez problemu opublikować datę zwiastuna i powiedzieć: »Hej, właśnie wtedy ukaże się trailer«, ale tego nie robią - dodał. Nie robią tego celowo, ponieważ to jest naprawdę dobra taktyka marketingowa. York nie wyklucza, że Rockstar umyślnie umieszcza w materiałach marketingowych innych gier nawiązania do GTA 6, aby sprowokować graczy do tworzenia kolejnych teorii.
O GTA 6 wiemy na ten moment dwie rzeczy: gra powinna zadebiutować jesienią przyszłego roku, a Rockstar przygotował w niej rzeczy, które rozwalą graczom mózgi.