Brak otwartego świata w Avowed ma być zaletą, a nie wadą. Twórcy tłumaczą, co dzięki temu osiągnęli
Mniejsza gra, więcej opcji.
Avowed od studia Obsidian nie zaoferuje otwartego świata niczym Skyrim czy Fallout: New Vegas - pod względem struktury przypomina raczej The Outer Worlds. Twórcy uważają, że to najlepsze możliwe rozwiązanie.
- Utrzymanie dobrego tempa opowieści jest trudne w grach z otwartym światem. Nigdy nie wiesz, gdzie jest gracz i co robi w danym momencie - stwierdziła w rozmowie z Xbox Wire projektantka narracji, Kate Dollarhyde.
Remedium na taki stan rzeczy ma być nieco bardziej liniowa struktura, czyli udostępnianie graczom obszarów na mapie w określonej przez deweloperów kolejności.
- Jeśli mamy więc w naszej grze różne lokacje w sekwencji, to oznacza, że zawsze zdajemy sobie sprawę, czego przed chwilą doświadczyłeś w najważniejszych wątkach - tłumaczy Dollarhyde. Ma to znacznie pomagać scenarzystom w odpowiednim projektowaniu dialogów i rozwoju historii.
Deweloperzy zaznaczają jednocześnie, że obszary na mapie w Avowed nie powinny nikomu wydać się zbyt małe i oferują odpowiednią dawkę swobody oraz eksploracji.



Jak we wszystkich grach RPG produkowanych przez Obsidian, tak samo w najnowszym dziele twórcom zależy na odpowiednim zaimplementowaniu różnych wyborów i ich konsekwencji, ale nie tylko w przypadku najważniejszych wydarzeń w grze.
- Nie chcemy wcale, żeby wszystko, co robi twoja postać, wpływało na teoretyczny koniec świata. Chodzi przede wszystkim o to, żeby wszystko było wiarygodne - podkreśliła projektantka.
Twórcy chcą zaproponować graczom odpowiednią mieszankę wyborów i konsekwencji. Zarówno tych poważniejszych, jak też tych mniejszych i niepozornych, które często łatwo będzie nawet przeoczyć.



- Jako projektantka, uwielbiam tworzyć rzeczy, które gracze ominą. Takie, które tylko garstka użytkowników spotka na swojej drodze - powiedziała Dollarhyde. - Wiem, że pośród tych graczy będzie jeden czy dwóch, którzy będą po prostu zachwyceni tym, co zobaczą.
Obsidian Entertnainment pochwalił się nie tylko podejściem do świata, ale również rozbudowanym kreatorem postaci w Avowed.