Bloodborne - Zakazany Las: Wioska i skrót do Kliniki Iosefki

Poradnik do Bloodborne: Jak dotrzeć do lasu, strój Białego Kościoła, jak odnaleźć skrót do kliniki.

Po awansowaniu i naprawie broni wróć do Rewiru Katedralnego i przedostań się na okrągły plac znajdujący się na końcu schodów do Archikatedry. Zauważysz, że olbrzymy siedzą, nie ruszając się. Musisz pokonać tylko jednego - tego blokującego przejście. Podejdź powoli od boku i uderz naładowanym ciosem, później wykończ paroma uderzeniami.

Przejdź przez mały tunel i uważaj, bo po prawej stronie jest dosyć niebezpieczny wróg - nie zdąży jednak nic ci zrobić, jeżeli szybko zaatakujesz. Pokonaj też wronę i idź dalej. Spotkasz Alfreda, porozmawiaj z nim i idź schodami w dół, a później prosto do drzwi. Wejdź w interakcję, a zdradzisz hasło, które otworzy przejście. Idź dalej, a wejdziesz do Zakazanego Lasu.

Latarnia w lesie

Zaraz po zejściu po schodach zajrzyj za balustradę po prawej, by wziąć przedmiot. Później idź cały czas jedyną ścieżką. Dotrzesz do miejsca, w którym możesz pójść w lewo albo w prawo - pokonaj tu dwóch wrogów. Uważaj na tego, który rzuca słojami oleju. Jeżeli cię trafi, przeciwnik z pochodnią będzie mógł cię podpalić.

Jeżeli pójdziesz w prawo (pod górkę), musisz pokonać kata. W jaskini za nim jest klejnot i Wiedza Szaleńca. Poza tym, to jednak ślepy zaułek. Wracaj więc i idź w drugą stronę. Po zejściu z górki zauważysz latarnię przy chatce, zapal ją i pokonaj znajdujące się w pobliżu wrony. Drzwi obok nie możesz na razie otworzyć. Jeżeli chcesz, możesz wrócić do Snu Tropiciela.

Uwaga na pułapki

Dalsza droga prowadzi przez most. Pokonaj dwóch wieśniaków, uważaj na tego stojącego dalej - ma strzelbę. Za mostem przejdź w lewo, by dotrzeć do odłamka krwi. Wróć na główną ścieżkę i uważaj na pułapkę. Jeżeli staniesz na deskach na drodze, z drzew spadnie nabijany kijami pień. Możesz nawet wykorzystać tę pułapkę zwabiając tu wroga, którego zauważysz kawałek dalej - nadchodzącego z prawej strony.

Nieco dalej zauważysz grupę wrogów. Najlepiej nie podchodzić do nich tak, jak prowadzi ścieżka. Postaraj się zeskoczyć na wrogów bez latarni, tych stojących obok psów. Musisz szybko zlikwidować przeciwników ze słojami oleju, by cię nie trafili. To dosyć chaotyczna walka, możesz pomóc sobie koktajlami mołotowa. Pozbieraj przedmioty i idź dalej.

Strój Białego Kościoła

Lokacja trochę się tutaj rozszerza. Dostrzeżesz na wprost ścieżkę z czerwoną poświatą na skałach - nie idź tam. Zamiast tego pójdź ścieżką w prawo - zabijesz tam stwora ze skarbem i parę wron. Główna trasa prowadzi jednak w lewo - nieco pod górkę z żółtymi kwiatami. Obok zrujnowanego domku pokonaj mutanta, a z chatki zbierz przedmiot. Idź dalej ścieżką. Uważaj na pułapkę przed wejściem do wioski.

Nie wchodź przez furtkę do zrujnowanej wioski. Zamiast tego idź w lewo wzdłuż muru. Dotrzesz do klatek z psami - zabij je szybko, zanim się uwolnią. Za klatkami jest ścieżka w lewo, nie idź nią jeszcze. Zamiast tego skręć w prawo, za domek. Zabij wronę, wejdź po drabinie. Pozbądź się kolejnych wron i zbierz przedmiot - to strój Białego Kościoła. Oferuje dobrą ochronę przed trucizną.

Wracaj do klatek i teraz udaj się ścieżką za nimi. Wejdź do jaskini. Tunelem zejdziesz do podziemnego jeziora. Spaceruje tu paru olbrzymów, zauważysz też kilka przedmiotów - warto je zebrać. Jeżeli nie chcesz walczyć, możesz po prostu biegać od przedmiotu do przedmiotu, a później uciec do drugiego tunelu (znajduje się na wprost i nieco na lewo od wejścia, po drugiej stronie jeziorka oczywiście). Ważne: woda jest trująca. Cały czas biegaj, postaraj się szybko zebrać przedmioty. To dobra okazja na ubranie nowego stroju.

Wyjście z jaskini, droga do Kliniki

Idąc dalej tunelem dotrzesz w końcu do drabiny. Po długiej wspinaczce trafisz na cmentarz w Yharnam, a stamtąd do wnętrza Kliniki Iosefki - do części budynku, który wcześniej był zablokowany. Wcześniej otwórz bramę używając dźwigni, dzięki czemu otworzysz skrót do centralengo Yharnam. Najlepiej będzie jednak, jeżeli przyjdziesz do kliniki po pokonaniu dwóch kolejnych bossów - dzięki temu zyskasz szansę na odblokowanie sekretnego, „prawdziwego” zakończenia gry. Powinieneś wrócić do Zakazanego lasu, do miejsca niedaleko klatek z psami.

Wioska w lesie

Idź teraz prosto od drabiny, po której wcześniej wchodziłeś po strój Białego Kościoła. Pokonaj dwa psy. Uważaj na wroga z workiem - nie daj się zabić! W przeciwnym razie trafisz do innej lokacji. W budynku na końcu jest Krzyk bestii, przedmiot pozwalający wywołać falę uderzeniową (odbijającą nawet pociski magiczne). Wymaga jednak 15 punktów talentu Tajemny, by móc go używać.

Przed tobą drewniane dachy - by ułatwić sobie późniejszą drogę, powinieneś oczyścić je z wrogów. Uważaj tylko, żeby nie spaść. Po pokonaniu przeciwników z dachów, wracaj aż do furtki prowadzącej do wioski, przy drugiej pułapce, przed klatkami z psami. W wiosce jest sporo wrogów, ale niezbyt groźnych. Eliminuj ich szybko, nie daj się otoczyć. Uważaj, bo na środku placu jest dół zakryty deskami, do którego możesz spaść.

Po wyeliminowaniu wszystkich w wiosce, pozbieraj pozostałe przedmioty (zajrzyj też do chatek). Idź dalej drogą prowadzącą do rzeczki - uważaj na topielców. Gdy będziesz wychodził z wody, załatw przeciwnika po lewej, stojącego do ciebie tyłem. Obróć się i wejdź do tunelu w jaskini - tym samym dotrzesz do skrótu prowadzącego do wioski, który pozwoli omijać rzekę.

Pamiętaj przejściu w prawo w celu otworzeniu drogi na skróty

Następnie: Bloodborne - Zakazany las: Węże i droga do bossa

Powrót do spisu treści: Bloodborne - Poradnik, Solucja - kompletny opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!