Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Blizzard: gra karciana to kamień milowy na drodze do innych eksperymentów

Rob Pardo chce realizować zapomniane pomysły, a pomóc mają małe zespoły produkcyjne.

W piątek Blizzard zaprezentował tytuł odmienny od standardowych produkcji studia - darmową grę karcianą Hearthstone: Heroes of Warcraft. Rob Pardo, dyrektor kreatywny w zasłużonej firmie przyznaje, że ciągła praca nad ogromnymi projektami nie pozwala rozwinąć wszystkich pomysłów, nagromadzonych przez lata.

- To dla nas coś innego. Robiliśmy te duże gry, tylko największe hity, przez co ominęliśmy wiele ciekawych pomysłów, które naprawdę chcielibyśmy zrealizować - tłumaczy producent w rozmowie z serwisem Polygon. - Chcieliśmy sprawdzić, czy 15-osobowy zespół może stworzyć coś równie epickiego, ale w mniejszych proporcjach.

Pardo wskazał, że jedną z inspiracji była społeczność graczy, dzięki której powstały pierwowzory cieszących się dużą popularnością produkcji, takich jak League of Legend, Dota 2 czy nawet Blizzard All-Stars.

Dyrektor kreatywny dodał, że po zbudowaniu małego zespołu producentów, określanego jako „Team 5”, możemy spodziewać się kolejnych eksperymentów.

- Jest nadzieja, że Hearthstone będzie jedynie kamieniem milowym na drodze ku innym eksperymentalnym tytułom, z którymi duże zespoły nie mogą sobie poradzić ze względu na cykle produkcyjne i liczbę zaangażowanych pracowników - dodaje.

Read this next