Black Myth Wukong - Poradnik, Solucja
Opis przejścia gry, walki z bossami, wskazówki i podpowiedzi.
Witaj w poradniku do Black Myth Wukong, gry chińskiego studia Game Science. Wcielamy się w przeznaczonego którego zadaniem jest odnalezienie 6 relikwi.
Jest to liniowa gra typu action-RPG, gdzie kierunek wyznaczają nam kolejne walki. Lokacje na ogół nie są duże, a dalszą drogę stosunkowo łatwo odnaleźć.
W poniższym poradniku znajdziesz wskazówki jak pokonać bossów, jak działają poszczególne mechaniki oraz opis przejścia każdego z rozdziałów. Życzymy przyjemnej lektury i udanej zabawy w grze Black Myth Wukong.
Black Myth Wukong poradnik - skocz do sekcji:
Mechanika i rozgrywka
W tej sekcji znajdziesz kluczowe informacje związane z mechaniką i rozgrywką.
- Black Myth Wukong - peleryna przeciwogniowa, dzwony
- Black Myth Wukong - mapa: jak otworzyć, skąd wziąć
- Black Myth Wukong - jak wyleczyć zatrucie
- Black Myth Wukong - koncentracja: do czego służy
- Black Myth Wukong - przeobrażenia: potęga, jak wydłużyć czas przemiany
- Black Myth Wukong - jak zapisać grę
- Black Myth Wukong - parowanie, blokowanie ciosów
- Black Myth Wukong - jak używać duchów
- Black Myth Wukong - Nie możesz pochłaniać duchów bez wskazówek: co to znaczy
- Black Myth Wukong - jak regenerować manę
- Black Myth Wukong - jak otworzyć cele w więzieniu, fioletowa pieczęć
Bossowie - wszystkie walki
W tej sekcji znajdują się odnośniki do stron opisujących walkę z Bossami:- Black Myth: Wukong - Spis Alfabetyczny.
Rozdział I:
- Black Myth Wukong - Guangzhi,
- Black Myth Wukong - Zbłąkany Upiór,
- Black Myth Wukong - Lingxhuzi,
- Black Myth Wukong - Bau-Li-Gu-Lang
- Black Myth Wukong - Guangmou
- Black Myth Wukong - Pan w Białych Szatach
- Black Myth Wukong - Król Czarny Wiatr
- Black Myth Wukong - Starszy Jinchi
- Black Myth Wukong - Czarny Niedźwiedź Guai
Rozdział II:
- Black Myth Wukong - Król Płynących Piasków, Drugi Książę Płynących Piasków
- Black Myth Wukong - Wilk Ziemi
- Black Myth Wukong - Pierwszy Książę Płynących Piasków
- Black Myth Wukong - Lang-Li-Guhh-Baw: elektryczna żaba
- Black Myth Wukong - Tygrys Strażnik: Świątynia Przyczajonego Tygrysa
- Black Myth Wukong - Tygrys Strażnik: Przełęcz Pustynnych Wrót
- Black Myth Wukong - Shigandang
- Black Myth Wukong - Daoista z Makabrycznymi Oczami
- Black Myth Wukong - Matka Kamieni
- Black Myth Wukong - Akolita Tygrysa
- Black Myth Wukong - Kamienny Strażnik
- Black Myth Wukong - Fuban
- Black Myth Wukong - Król Żółtego Wiatru
- Black Myth Wukong - Człowiek w Kamieniu
Rozdział III:
- Black Myth Wukong - Wódz Makak
- Black Myth Wukong - Kang-Jin Loong
- Black Myth Wukong - Kapitan Głos Rozsądku
- Black Myth Wukong - Gwiazda Kang-Jin
- Black Myth Wukong - Chen Loong
- Black Myth Wukong - Nietoperz Apramana
- Black Myth Wukong - Kapitan Wizja Lotosu
- Black Myth Wukong - Kapitan Fala Kalpy
- Black Myth Wukong - Mnich z Morza
- Black Myth Wukong - Lang-Li-Gu-Lang: lodowa żaba
- Black Myth Wukong - Stary Guai Żeń-Szenia
- Black Myth Wukong - Niepusty
- Black Myth Wukong - Nieczysty
- Black Myth Wukong - Niezdolny
- Black Myth Wukong - Żółtobrewy
Rozdział IV:
- Black Myth Wukong - Druga Siostra
- Black Myth Wukong - Zhu Bajie
- Black Myth Wukong - Fioletowa Pajęczyca
- Black Myth Wukong - Stuoki mistrz Dao
- Black Myth Wukong - Prawa Ręka Buddy
- Black Myth Wukong - Stary Miłostnik
- Black Myth Wukong - Wódz Żuk
- Black Myth Wukong - Guai Stonoga
- Black Myth Wukong - Daoista Jadu
- Black Myth Wukong - Grzybiarka
- Black Myth Wukong - Bau-Li-Gu-Bau: jadowita żaba
- Black Myth Wukong - Zasłona Zmierzchu
Rozdział V:
- Black Myth Wukong - Strażnik Płonących Gór, Ryba Yin-Yang
- Black Myth Wukong - Czerwony Chłopiec
- Black Myth Wukong - Król Jakszów
Rozdział VI:
- Black Myth Wukong - Niebiański nadzorca
- Black Myth Wukong - Złoty opancerzony nosorożec
- Black Myth Wukong - Generał z piórami Fenghuanga: wielki pasikonik
- Black Myth Wukong - Modliszka w szmaragowym pancerzu
Wkrótce aktualizacja.
Opis przejścia i zadania dodatkowe
W tej sekcji przedstawiamy opis poszczególnych rozdziałów gry, a także opcjonalne zadania dodatkowe.
Rozdziały:
- Black Myth Wukong - Rozdział 1: Czarne Chmury, Czerwony Ogień
- Black Myth Wukong - Rozdział 2: Żółty Piasek, Niegościnny Mrok
- Black Myth Wukong - Rozdział 3: Biały Śnieg, Zimny Lód
- Black Myth Wukong - Rozdział 4: Różowe Policzki, Siwe Włosy
Zadania dodatkowe:
- Black Myth Wukong - Chłopiec i Bębenek (rozdział 2)
- Black Myth Wukong - Zadanie Pijanego Dzika (rozdział 2)
- Black Myth Wukong - Zadanie Człowieka w Kamieniu (rozdział 2)
- Black Myth Wukong - Zadanie Trzeciego Księcia (rozdział 3)
- Black Myth Wukong - Zadanie Wędrownego Handlarza (rozdział 3)
- Black Myth Wukong - Zadanie Białego Lisa (rozdział 3)
Wkrótce aktualizacja.
Interfejs i informacje na ekranie
- Ekwipunek podręczny - lista przedmiotów których możemy użyć z menu szybkiego wyboru.
- Tykwa - użycie tykwy pozwoli przywrócić pewną ilość zdrowia. Im bardziej jest napełniona, tym więcej razy możemy jej użyć. Kropki po lewej oznaczają dodatki do napoju, które zapewniają dodatkowe efekty poza przywracaniem zdrowia.
- Pasek zdrowia - gdy zejdzie do zera, przegrywamy grę.
- Pasek many - ilość pozostałej many. Mana pozwala na rzucanie zaklęć.
- Pasek wytrzymałości - ilość pozostałej wytrzymałości. Wytrzymałość potrzebna jest do wykonywania uników.
- Portret wybranego ducha - ikonka przedstawiająca ducha, jakiego akurat mamy wybranego. Duchy pozwalają na przeobrażenia i dodatkowe ataki - na ogół zapewniają także pasywne premie
- Ikonka naczynia - naczynia to rzadkie, magiczne przedmioty, których można użyć w walce raz na jakiś czas. Pasek informuje o stopniu naładowania umiejętności.
- Punkty koncentracji - za każdym razem, gdy uderzamy wroga, napełnia się pasek koncentracji. Gdy dojdzie do maksimum, zyskujemy jeden punkt i zaczyna ładować się ponownie. Możemy zgromadzić maksymalnie do czterech punktów koncentracji. Im więcej ich mamy, tym potężniejszy będzie silniejszy atak, który wyprowadzimy.
- Wybrane Zaklęcia - wybrane zaklęcia, których możemy użyć. Dostępne są cztery, przy czym możemy decydować o trzech z nich.
- Wybrana Postawa - wybrana postawa walki, która decyduje o rodzaju ataków. Do wyboru są trzy - uderzenia, filaru i pchnięcia.
Wskazówki na start
- W przeciwieństwie do wielu gier tego rodzaju, w Black Myth Wukong śmierć nie ma konsekwencji. Nie tracimy przez to woli, ani punktów rozwoju.
- Punkty rozwoju - iskry - możemy resetować wielokrotnie i bez żadnych konsekwencji. Warto często korzystać z tej możliwości, aby dostosować rozwój postaci pod walkę, która sprawia nam problemy.
- Jeśli wrogowie używają ataków obszarowych wywołujących fale, warto korzystać z postawy filaru - przeznaczony na kosturze nie otrzyma obrażeń, choć zmniejszy to jego wytrzymałość.
- W przypadku gdy mamy do czynienia z wrogami wywołującymi efekty czterech plag (mróz, trucizna, grzmot i poparzenie) można używać przedmiotów, które zwiększają na nie odporność.
- We wczesnej części gry możemy wytworzyć mundur wężowej łuski, który leczy naszą postać do 50%. Warto go wytworzyć i ulepszyć, a także używać go w walkach z bossami, które toczą się w wodzie. Regeneracja zdrowia świetnie sprawdza się przeciwko truciźnie.
- Spędzenie czasu na zrozumieniu działania zdolności zdecydowane natarcie i taktyczny odwrót z pewnością się opłaci. Ich używanie ułatwia grę i czyni ją o wiele zabawniejszą.
- Dobrze jest jak najwcześniej opanować zdolność, która pozwala postaci odzyskiwać niewielkie ilości zdrowia dzięki zdobytym punktom koncentracji. Używanie jej może ułatwić rozgrywkę.
- W nieco późnieszej części gry otrzymamy dostęp do postawy pchnięcia - silny atak w tej postawie jest najszybszy ze wszystkich trzech, co czyni go bardzo pożytecznym.
- Zaklęcie unieruchomienia daje dużą przewagę w przypadku większości walk. Warto używać go jak najczęściej.
- W miarę postępów w rozgrywce otrzymamy możliwość wytworzenia nowych broni i pancerzy. Dobrym pomysłem jest sprawdzanie po walce z bosem, czy możemy wytworzyć nowe wyposażenie.