Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Baldur's Gate 3 - poziom postaci: jak zwiększyć

Awansowanie na wyższe poziomy doświadczenia.

W oddzielnym rozdziale omówiliśmy kwestię zdobywania punktów doświadczenia w grze Baldur's Gate 3. Tutaj z kolei skupimy się wokół wykorzystania tych punktów do awansowania postaci na wyższe poziomy.

Podczas walk i wykonywania zadań twoje postacie otrzymywać będą punkty doświadczenia. Jeśli ich pasek postępu się zapełni, będą one gotowe na awans na wyższy poziom. Przy ich portretach pojawi się charakterystyczna ikonka + (1). Kliknięcie na nią otworzy okno awansu.

W nowym oknie znajdziesz podsumowanie całego procesu. Jest tu informacja o tym, na jaki poziom wskoczy postać (2) czy ile będzie mieć teraz punktów wytrzymałości (3). Nie braknie tutaj także wzmianki o odblokowanych dodatkowych komórkach czarów (4) czy nowych zaklęciach (5).

Możesz w tym miejscu zmienić niektóre aspekty awansu, klikając na przyciski Dostosuj (6). Tyczy się to głównie odblokowywanych zaklęć czy biegłości - nie będziesz w stanie wpłynąć na to, ile punktów wytrzymałości otrzyma postać.

By sfinalizować proces musisz po prostu kliknąć w przycisk Zaakceptuj (7), widoczny w lewym dolnym rogu ekranu. Po tym postać awansuje i odblokowane zostaną opisane wcześniej rzeczy. Jeśli postać awansowała o więcej niż jeden poziom, cały proces będzie można od razu powtórzyć. Pamiętaj jednak, że nie możesz rozpocząć awansu w trakcie walki.

Następnie: Baldur's Gate 3 - jak uleczyć postać

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - punkty doświadczenia: jak zdobywać