Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Avalanche popiera twórców modyfikacji z trybem sieciowym do Just Cause 2

„Zbyt wcześnie”, by mówić o Just Cause 3.

Studio Avalanche, twórcy Just Cause 2 nie mają nic przeciwko, by darmowa modyfikacja, wprowadzająca do gry tryb sieciowy, ukazała się na Steamie.

Mod zadebiutuje już 16 grudnia, umożliwiając wspólną rozgrywkę setkom fanów dynamicznej akcji i chaosu. Zainteresowanie projektem „JC2-MP” rozbudził w ubiegłym roku film z 600 postaciami na serwerze.

„Na początku nie mogliśmy uwierzyć, że to prawdziwe” - mówi w rozmowie z Eurogamerem szef Avalanche, Christofer Sundberg. „To było pozytywne zaskoczenie. Gdy społeczność tak bardzo interesuje się twoją grą, jest to najwyższa forma uznania.”

„Zgłosiliśmy się do twórców na wczesnym etapie prac i daliśmy im nasze błogosławieństwo. Zespół JC2-MP wykonał niesamowitą pracę. To super-utalentowana grupa deweloperów i chciałbym współpracować z nimi bliżej w przyszłości, pomimo dzielącego nas dystansu.”

Menedżer przyznaje, że studio pracowało nad własną wersją trybu sieciowego do Just Cause 2, ale pomysł ostatecznie upadł.

„Oczywiście, próbowaliśmy” - zdradził. „Ale ze względu na ograniczenia budżetowe i czasowe plan nie wypalił. Osobiście nie jestem przekonany, czy Rico nadaje się do trybu multiplayer, ale jak widać, jest to odosobniona opinia.”

Avalanche obecnie zajmuje się grą na licencji filmu Mad Max dla Warner Bros. Interactive. Premierę tego tytułu zaplanowano na przyszły rok, ale nieoficjalne doniesienie mówią także o kolejnej odsłonie serii Just Cause.

W tym tygodniu uwagę zwrócił film promocyjny z wyprawy studia do lasu deszczowego na Kostaryce, nagrany podczas zbierania materiałów „do skomplikowanych lokacji w przyszłych grach”.

Twórcy nie chcą jeszcze mówić o Just Cause 3 i utrzymują, że wideo powstało jedynie po to, by przedstawić proces produkcji. Niektóre ujęcia nieba znajdą się nawet we wspomnianym Mad Max.

Ale czy Just Cause 3 otrzyma dedykowany tryb sieciowy?

„Ta modyfikacja multiplayer naprawdę nas zainspirowała” - przyznał Sundberg. „Zastanawiamy się nad przyszłością marki Just Cause, ale jeszcze za wcześnie, by o tym mówić.”

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze