Picture of Łukasz Winkel

Łukasz Winkel

Redakcja Eurogamer.pl

Zakochany w grach od dziecka. Transhumanista duchem, postmodernista z lenistwa.

Featured articles

RekomendacjaKingdom Hearts 3 - Recenzja

Udany powrót Donalda i reszty paczki.

Na Kingdom Hearts 3 przyszło nam czekać trzynaście lat. Młodzi gracze, którzy przeżywali przygody Sory zdążyli już dorosnąć. Czy zamknięcie opowieści po tak długim czasie przywołało dawne wspomnienia i na nowo rozpaliło ogień sympatii do Kingdom Hearts?

RekomendacjaResident Evil 2 - Recenzja

Nowa gra zbudowana na starych fundamentach.

Dwadzieścia jeden lat od wydania oryginału mamy możliwość ponownie zanurzyć się w świat miasteczka Racoon City, które opanowała epidemia żywych trupów. Remake Resident Evil 2 nie polega tylko na prostym odświeżeniu tekstur - zmianom uległo znacznie więcej aspektów.

Studio Grasshopper Manufacture, z szalonym wizjonerem Goichi Suda na czele, wraca do świata No More Heroes. Nie jest to trzecia część historii ekscentrycznego zabójcy Travisa Touchdowna, ale nie oznacza to, że gra nie posiada klimatu oryginału i nie bawi jak dotychczas. Travis Strikes Again zabiera nas w miejsce, którego nie mogliśmy się spodziewać - w świat wirtualnej rzeczywistości.

RekomendacjaNew Super Mario Bros U Deluxe - Recenzja

Wąsaty hydraulik w prześlicznym wydaniu.

Konsola Nintendo WiiU nie osiągnęła oczekiwanego sukcesu, więc nikogo nie powinien dziwić fakt, że coraz więcej gier z tej platformy zostaje przeniesionych na zaskakująco popularne Nintendo Switch. New Super Mario Bros U to doskonała okazja, by poznać bliżej wyjątkowo udaną odsłonę serii o zabawnych hydraulikach.

RekomendacjaPokemon: Let's Go - Recenzja

Upiększone wspomnienia z młodości.

Powrót po latach do ulubionych gier z dzieciństwa nie sprawia często takiej przyjemności, jakiej oczekujemy. Jednak sprawa wygląda inaczej w przypadku remake'ów, które łączą nasze wspomnienia z przyjemnym poczuciem świeżości. Dokładnie takie wrażenia oferuje Pokemon Let's Go, zapewniając sporo świetnej zabawy - nawet jeśli może nie przypaść do gustu weteranom zainteresowanym jak najbardziej rozbudowaną mechaniką rozgrywki.

Fallout 76 - Recenzja

Postapokalipsa drużynowa.

Fallout 76 to intrygujący eksperyment, pozbawiony tradycyjnej narracji i wyborów moralnych, a skupiający się na czystej rozgrywce. Nie zadowoli to wszystkich, ale frekwencja na serwerach wskazuje, że gra już teraz cieszy się zainteresowaniem.

RekomendacjaLuigi's Mansion - Recenzja

Z odkurzaczem na duchy.

Minęło siedemnaście lat od czasu, kiedy Luigi po raz pierwszy przekroczył próg wygranej w konkursie posiadłości, by zorientować się, że w dom jest nawiedzony. Prawie dwie dekady później okazuje się, że wciąganie upiorów odkurzaczem w Luigi's Mansion bawi i angażuje tak, jak dawniej.

Call of Cthulhu - Recenzja

Strach przed nieznanym jest najsilniejszy.

Produkcji inspirowanych mitami o Wielkim Przedwiecznym Cthulhu w ostatnich latach nie brakuje. Nie oznacza to jednak, że nastąpiło przesycenie tą tematyką. Wręcz przeciwnie - odpowiednio przedstawionej grozy nigdy za wiele. Call of Cthulhu nie jest grą dopracowaną pod kątem technicznym, lecz jej kwintesencja pozostaje niezachwiana. To straszny i nastrojowy horror.

Starlink: Battle for Atlas to zupełnie nowa gra od Ubisoftu. Przyjemna i lekka opowieść idzie w parze z płynną rozgrywką, która momentami potrafi być całkiem wymagająca. Przez całą przygodę sterujemy statkiem kosmicznym, ale głównym elementem wyróżniającym Starlink od innych gier są fizyczne gadżety, których użycie przekłada się bezpośrednio na rozgrywkę.

Po olbrzymich przemianach w poprzedniej części, seria przygód o dzielnych Asasynach i złowieszczych Templariuszach zaskakuje dalszymi zmianami. Assassin's Creed Odyssey na pierwszy rzut oka to kalka egipskiego Origins. Nic bardziej mylnego - otrzymujemy mocno odczuwalną ewolucję w stronę gatunku RPG. To nie jest już Assassin's Creed sprzed dekady, co nie zmienia faktu, że gra robi piekielnie dobre wrażenie.

Premiera dodatku rok po premierze podstawowej gry sugerowała, że możemy spodziewać się obszernej i ciekawej zawartości. Nikt jednak chyba nie oczekiwał, że Destiny 2: Porzuceni będzie aż tak atrakcyjne. Nowe rozszerzenie zaczyna się z hukiem i przez cały czas utrzymuje tempo oraz efektowny charakter.

Studio Eidos Montreal zabiera graczy w podróż do Ameryki Południowej próbując przy okazji zaprezentować ruiny i zielone tereny w nowy sposób. Gęste dżungle pełne niebezpiecznych zwierząt robią wrażenie, ale dopiero przy kolejnych pułapkach w grobowcach i klaustrofobicznych sekcjach podwodnych Shadow of the Tomb Raider zapewnia potężną dawkę emocji.

RekomendacjaMarvel's Spider-Man - Recenzja

Pająk, jakiego jeszcze nie było.

Insomniac Games - studio odpowiedzialne za Resistance, Spyro czy cykl Ratchet & Clank - tym razem zabiera nas na wycieczkę do komiksowego Manhattanu za sprawą Marvel's Spider-Man. I pokazuje, jak powinno się robić gry o superbohaterach.

RekomendacjaMonster Hunter: World - Recenzja

Pretendent do tytułu gry roku.

Monster Hunter: World debiutuje dziś w wersji pudełkowej na PC. Z tej okazji przypominamy naszą recenzję oryginalnej wersji konsolowej, która ukazała się w styczniu bieżącego roku.

RekomendacjaYakuza Kiwami 2 - Recenzja

Przeżyjmy to jeszcze raz!

Yakuza Kiwami 2 to odświeżona wersja drugiej części przygód Kiryu, na silniku znanym z szóstej odsłony cyklu. Nie jest to jednak odgrzewany kotlet. Pod każdym względem grę ulepszono i wzbogacono o treści, a nawet całą poboczną kampanię, których wcześniej nie mogliśmy doświadczyć. Dzięki pewnym aspektom Kiwami 2 to najlepsza obecnie gra z tej serii na rynku.

RekomendacjaThe Crew 2 - Recenzja

Zjednoczone Stany Wyścigów.

The Crew 2 to nie tylko gra z otwartym światem, ale też kwintesencja wolności. Tam, gdzie inni widzą przeszkody, studio Ivory Tower - pod okiem Ubisoftu - dosłownie dodaje gazu, wprowadzając do wyścigowej produkcji samoloty, a nawet łodzie motorowe. Nawet mimo pewnych technicznych braków, trudno oderwać się od tego tytułu, oferującego różnorodne atrakcje i czystą frajdę z jazdy, latania i pływania.

Vampyr - Recenzja

Ostry dyżur z krwiopijstwem w tle.

Temat wampirów był już wielokrotnie poruszany w grach komputerowych, jednak jak się okazuje, wciąż można do tego podejść na świeżo i z nieco innej perspektywy. Vampyr to historia lekarza, który pada ofiarą wampiryzmu i zmuszony jest konfrontować swoje przekonana ze swoją nową naturą. Mimo ciekawego podejścia do tematu, gra swoją opowieścią nie wciąga na tyle, by chcieć do niej wracać.

Studio Codemasters jest znane ze swojego zamiłowania do tworzenia gier wyścigowych. Tym razem deweloperzy - z nowego zespołu, złożonego z projektantów Driveclub i Motorstorma - postanowili skupić się na wszystkim, co nie dotyczy dotarcia do mety. Onrush oferuje kilka ciekawych i oryginalnych trybów rozgrywki, które w rywalizacji z innymi graczami wciągają na długo.

RekomendacjaDetroit: Become Human - Recenzja

Roboty z duszą i bezduszni ludzie.

Studio Quantic Dream powraca w formie. Po smutnej i dosyć nużącej opowieści z Beyond: Dwie Dusze, twórcy odnajdują w Detroit: Become Human idealny balans emocji w narracji, dzięki czemu otrzymujemy pełne spektrum wrażeń. Czasem się boimy, kiedy indziej robi się przykro, a momentami sceny akcji podnoszą ciśnienie. Jest niemal idealnie, a jedyną odczuwalną wadą jest niedoskonałe - momentami - sterowanie kamerą.

State of Decay 2 - Recenzja

Walka z zombie i błędami.

State of Decay 2 przenosi nas w nowe regiony post-apokaliptycznej Ameryki, gdzie martwi kroczą po ulicach, a żywi walczą o przetrwanie. Tym razem pod względem rozgrywki jest ciekawiej i przyjemniej niż w oryginale, ale część błędów potrafi rozpraszać.

Destiny 2: StrategOS - Recenzja

Zimny Mars i wielkie robale.

Po gorączce Merkurego trafiamy na mroźny biegun Marsa. Najnowsze rozszerzenie do Destiny 2 oferuje krótką przygodę, która rozwiązuje kilka tajemnic istotnych bohaterów, ale finał nie zapewnia oczekiwanej satysfakcji. Dobrze, że jest co robić poza głównym wątkiem.

Nordycka mitologia to współcześnie temat dość chwytliwy. Serial „Wikingowie” oglądają miliony, marvelowe ekranizacje komiksów już w trzech częściach zabrały nas na wycieczkę do Asgardu, a wikińskie inspiracje w Skyrimie aż biją po oczach. Niemniej jednak coraz mniej mamy dziś gier, które skupiają się tylko na tej tematyce - a najnowszy God of War wpasowuje się tu idealnie, niczym topór w czaszkę trolla.

Jeszcze niedawno trudno było sobie wyobrazić, że będę snuć refleksje o ojcostwie i pozornej gruboskórności, zainspirowane... wieczorami spędzonymi z grą God of War. Ponad 50 godzin podróży Kratosa i Atreusa na najwyższy szczyt Midgardu zmusza jednak do takich właśnie przemyśleń. Podczas wędrówki relacje między ojcem i synem zmieniają się, a ja - w pewnym sensie - razem z nimi.

RekomendacjaGod of War - Recenzja

Fantastyczna i ekscytująca przygoda.

Niektórzy obawiali się odmienionej formy nowego God of War, ale - jak się okazuje - zupełnie niepotrzebnie. Studio Santa Monica stanęło na wysokości zadania, przedstawiając bohatera w zupełnie innym świetle, ale jednocześnie sprawiając, że rozgrywka ekscytuje tak samo, jak w poprzednich częściach. Posiadacze PS4 otrzymują doskonałą grę akcji, a przy okazji jedną z najlepiej wyglądających.

Pierwsza Poprzednia