Picture of Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Artykuł | Diablo 3: Reaper of Souls - wrażenia z wersji beta

Co nowego w dodatku do siekanego mięska?

Artykuł | Dlaczego w Giants bystrzaki piją piwo

Początki Nicka Bruty'ego, jego praca w Shiny Entertainment i powstanie Giants: Obywatel Kabuto.

Artykuł | Jak Rise of the Triad nie stało się kontynuacją Wolfensteina 3D

Tom Hall: „Ta gra jest dla mnie jednocześnie sukcesem i porażką, radością i kamieniem u szyi.”

Artykuł | Heroes of the Storm - Zapowiedź

Nową grę Blizzarda można pokochać lub znienawidzić, lecz trudno będzie przejść obok niej obojętnie.

Artykuł | Carmageddon: Zabawa w rozjeżdżanie

Początki zapowiadały się niewinnie, a powstała jedna z bardziej kontrowersyjnych gier w historii.

Artykuł | Jak Michel Ancel stworzył Raymana

„Gdybym miał osadzić Raymana w roli bohatera filmu, to byłby to Indiana Jones.”

Artykuł | Od baśni do Phantasmagorii

Roberta Williams odeszła na emeryturę 14 lat temu, ale studio Sierra wciąż pozostaje w pamięci graczy.

Artykuł | Chris Taylor i Total Annihilation

Dziś w Retrospektywie: Utalentowany chłopak z Kanady rozwija strategie czasu rzeczywistego.

Artykuł | FlatOut - Retrospektywa

Cóż za wyścig, proszę państwa!

Artykuł | MDK - Retrospektywa

Jedna z najciekawszych gier akcji lat 90.

Artykuł | Uplink: Trust is a Weakness - Retrospektywa

Czy chciałeś kiedyś zostać hakerem?

Artykuł | Earth 2140 - Retrospektywa

Strategia z przyszłością.

Artykuł | Worms 2 - Retrospektywa

Małe, piękne i jakże groźne - robaczki.

Artykuł | Przeszłość i przyszłość Wargaming.net

Mińsk. 15-lecie twórców World of Tanks.

Artykuł | Anachronox - Retrospektywa

Jedna z najciekawszych i najbardziej niedocenianych gier RPG w historii. Prosto od Toma Halla.

Artykuł | Outcast - Retrospektywa

Równoległe światy sprzed lat.

Artykuł | Oddworld: Abe's Oddysee - Retrospektywa

Wspaniała platformówka z nietuzinkowym bohaterem w roli głównej.

Artykuł | Cannon Fodder - Retrospektywa

„Wojna nigdy nie była tak zabawna.”

Artykuł | KKND - Retrospektywa

Postapokaliptyczny RTS.

Artykuł | Graliśmy w kampanię Company of Heroes 2

Pięć misji strony radzieckiej za nami, przed nami zaś premiera świetnej strategii.

Artykuł | Sanitarium - Retrospektywa

Mroczna i przerażająca przygodówka, pozostaje jednym z najwybitniejszych horrorów w historii gier.

Artykuł | Company of Heroes 2 - Beta Test

Brak rewolucyjnych zmian nie przeszkadza, by ponownie poczuć się jak na prawdziwym froncie.

Artykuł | Heroes of Might & Magic II - Retrospektywa

Dziesiątki gier fabularnych i strategicznych, a wśród nich legenda, która przetrwa wieki.

Artykuł | World of Warplanes: Chcemy spełnić oczekiwania graczy

O wyzwaniach i oczekiwaniach rozmawiamy z Antonem Sitnikau, producentem w Wargaming.

Artykuł | Earthworm Jim - Retrospektywa

W 1994 roku krople deszczu rozkosznie łechtały robacze ciało Jima. Był szczęśliwy.

Artykuł | Wrażenia z bety War Thunder

Podniebne pojedynki samolotów z II wojny światowej w modelu Free to Play.

Artykuł | Dolina niesamowitości, czyli rzecz o silnikach w grach wideo

Rozmawiamy ze specjalistami z CD Projekt RED i Techlandu.

Artykuł | System Shock 2 - Retrospektywa

Powrót do tego tytułu po latach to nie tylko cudowne przeżycie, ale i podróż w głąb historii gier.

Artykuł | Age of Empires - Retrospektywa

Minęło 15 lat, a strategia Ensemble Studios wciąż przynosi wiele radości.

Artykuł | Deus Ex - Retro

Niezapomniana, inteligentna przygoda w świecie przyszłości, gdzie nic nie jest czarno-białe.

Artykuł | Co wiemy o Dead Island: Riptide?

Sebastian Reichert opowiada o szczegółach kontynuacji przebojowej gry Techlandu.

Artykuł | Max Payne - Retrospektywa

Sensacyjny thriller do dziś pozostaje jedną z najlepszych gier wideo w historii.

Artykuł | BioShock Infinite - Zapowiedź

Detektyw Booker DeWitt rusza do podniebnego miasta, by odnaleźć dziewczynę dysponującą nadnaturalną mocą.

Artykuł | Duke Nukem 3D - Retrospektywa

Tylko Duke, zabójcze giwery i cała masa kosmitów do zabicia - Książę jest wieczny!

Artykuł | Otwarte światy ciasnych korytarzy

„Jeżeli nie oczekuję od gry wyzwania, a jedynie relaksu, to może powinienem obejrzeć film, zamiast grać?”

Artykuł | Psychopatyczny Vaas w Far Cry 3 - Zapowiedź

„Pieprzyć schematy, chcemy mówić o prawdziwych ludziach.”

Artykuł | Przygodówki nigdy nie odeszły

Dave Gilbert i Rafael Latiegui wiedzą to najlepiej.