Picture of Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Featured articles

Control - Usunięcie pleśni

Wykonujemy drugie zadanie dla doktor Underhill.

Control - Stary rozrost

Wykonujemy pierwszą misję dla doktor Underhill.

Control - Pan Tommasi

Ostateczne starcie z Tommasim.

Control - Co za syf: Zrób sobie przerwę

Ostanie zadanie dozorcy.

Control - Co za syf: Jeszcze więcej pleśni

Usuwamy pleśń w Pompach chłodzenia WSN.

Control - Starzy znajomi

Wykonujemy zadanie poboczne dla Arisha.

Control - Własne odbicie

Lustro i walka z bossem.

Control - Kontrola (zakończenie)

Na ratunek Dylanowi.

Control - Polaris

Docieramy do Polaris.

Control - Fińskie tango

Dalsze poszukiwania projektora slajdów.

Control - Uciekinierzy Langstona

Pomagamy Langstonowi oczyścić obiekty mocy.

Control - Warta przy lodówce

Współpracujemy z Langstonem, aby pomóc agentowi w jego trudnym zadaniu.

Control - Twarz nieprzyjaciela

Spotkanie z bratem. Poszukujemy projektora slajdów.

Control - Wróg w środku

Walka z bossem: Kotwica.

Control - Kwestia czasu

Ratujemy sanitariusza Wellsa.

Control - Co za syf: Usuń pleśń

Usuwamy pleśń w Sektorze zamknięty.

Control - Na straży brata

Poszukiwania brata Jesse Feden w Sektorze zamkniętym.

Control - Co za syf: Pogadaj z roślinami

Ratujemy roślinki w Sektorze badawczym.

Control - Co za syf: Usuń zator

Likwidujemy Zator w Sektorze technicznym.

Control - Strefa Progowa

Zdobywamy pryzmat w kamieniołomie.

Control - materiały, zasoby: gdzie szukać

Składniki niezbędne do ulepszania broni i postaci.

Control - modyfikacje: jak tworzyć i gdzie szukać

Wszystko o modyfikacjach, dzięki którym ulepszymy broń, a także poprawimy statystyki postaci.

Control - moce: wystrzelenie, unik, osłona, przechwycenie, lewitacja

Jakie moce posiada Jesse Faden oraz jak z nich korzystać.

Control - broń: formy (postacie), modyfikacje, ulepszanie

Jak ulepszać i tworzyć nowe modele serwobroni.

Control - rozwój postaci: zdolności, modyfikacje

Elementy, które wpływają na statystyki i umiejętności głównej bohaterki.

Control - punkty kontrolne, szybka podróż, mapa

Korzystanie z mapy punktów kontrolnych oraz szybkiego przemieszczenia.

Control - sterowanie na PS4, Xbox One i PC

Wszystkie przyciski i funkcje.

Control - Przymusowi widzowie

Nauka mocy przechwycenie w Sektorze badawczym.

Control - Dobra obrona

Zadanie dodatkowe, które wykonamy w Sektorze technicznym. Nauka posługiwania się mocą Osłony.

Control - Co za syf: Spal śmieci

Zadanie dodatkowe, które wykonujemy dla Ahtiego w Sektorze technicznym.

Control - Wesoła pogoń

Zadanie dodatkowe związane z nauką wykonywania uników.

Control - Klub oldbojów

Poszukujemy Marshalla w Sektorze badawczym.

Control - Wyłącznik awaryjny

Usuwamy blokadę wewnętrzną w Sektorze technicznym.

Control - Nieznany słuchacz

Przedzieramy się przez Sektor kierowniczy w Federalnym Biurze Kontroli, aby dotrzeć do Pokoju linii specjalnej.

Control - prolog; Witamy w Najstarszej Siedzibie

Rozpoczynamy pierwszą misję; docieramy do Emily Pope.

Control - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, mechanika, walka, zagadki, moce.

ArtykułImponujący rozmach Dying Light 2 - wrażenia z pokazu gry

Ambitny projekt z szansą na duży sukces.

Sekiro - nowa gra plus: najważniejsze informacje, co warto wiedzieć

Wszystko o trybie nowej gry plus (new game plus, rozgrywka #2).

Sekiro - boss: Demon nienawiści

Potężny - ale opcjonalny - boss.

Sekiro - Trofea i Osiągnięcia: poradnik, jak zdobyć

Lista osiągnięć w Sekiro: Shadows Die Twice oraz wskazówki i porady, dzięki którym zdobędziesz wszystkie trofea.

Sekiro - boss: Sowa (ojciec)

Ponownie walczymy z przybranym ojcem.

Sekiro - boss: Boski Smok

Zdobywamy Łzy Boskiego Smoka.

Sekiro - zakończenie: Powrót (Smok wraca do domu)

Jedno z dwóch ukrytych zakończeń.

Sekiro - zakończenie: Oczyszczenie

Jedno z dwóch ukrytych zakończeń.

Sekiro - zakończenie: Shura; boss: Emma, Łagodne Ostrze, Isshin Ashina

Zakończenie, dzięki któremu najszybciej poznamy finał historii o jednorękim Wilku.

Sekiro - zakończenie: Zerwanie nieśmiertelności

Najczęściej wybieranie przez graczy zakończenie.

Sekiro - wszystkie zakończenia

Jak dotrzeć do finału opowieści o jednorękim Wilku.

Sekiro - lapis lazuli: gdzie znaleźć

Lokalizacja najpotężniejszych materiałów do tworzenia najlepszych ulepszeń narzędzi protezy.

Sekiro - łuska karpia skarbów: gdzie znaleźć

Lokalizacja wszystkich miejsc, w których znajdują się łuski karpia skarbów.

Sekiro - Wielki Karp Koi: jak pokonać i ominąć

Jak pozbyć się wielkiej ryby pływającej w jeziorze w Źródlanym Pałacu.

Sekiro - Tereny pałacu, Żerowisko, Sanktuarium

Docieramy do Boskiego Smoka i zdobywamy jego łzy.

Sekiro - Cynobrowy Most, Rezydencja Mibu

Przedzieramy się przez podmokłą lokację.

Sekiro - Źródlany Pałac, boss: (prawdziwa) Zdeprawowana Mniszka

Pierwszy boss w regionie: Źródlany Pałac.

Sekiro - ryż: gdzie znaleźć i do czego służy

Niezwykły przedmiot leczący.

Sekiro - boss: Wielki shinobi Sowa

Walka z przybranym ojcem.

Sekiro - wejście do Źródlanego Pałacu

Jak dostać się do Źródlanego Pałacu.

Sekiro - powrót do Zamku w Ashinie

Docieramy do Źródlanego Pałacu.

Sekiro - boss: Zdeprawowana Mniszka

Ostatni boss w regionie: Głębiny w Ashinie.

Sekiro - boss: Wodna O'Rin

Boss, z którym możemy porozmawiać.

Sekiro - Wieś Mibu

Osada nieumarłych.

Sekiro - Leże Małpiego Strażnika, Ukryty las

Przedzieramy się przez zamgloną lokację.

Sekiro - Głębiny w Ashinie, Zatrute rozlewisko

Wkraczamy do Głębin w Ashinie.

Sekiro - boss: Małpi strażnik

Boss, którego należy zabić dwukrotnie.

Sekiro - Rozdarta jaskinia, Dolina Bodhisattwy, Wodopój Małpiego Strażnika

Zdobywamy Pałacowy lotos oraz wysuszone wnętrzności węża.

Sekiro - Twierdza

Spotkanie z wielkim wężem.

Sekiro - boss: Wężooka Shirafuji

Boss korzystający z broni palnej.

Sekiro - Zatopiona Dolina

Docieramy do twierdzy.

Sekiro - Dolina pod kapliczką

Docieramy do Zatopionej Doliny.

Sekiro - umiejętności: ukryte zdolności, jak zdobyć, księgi

Jak i gdzie zdobyć zdolności, których nie wykupimy za punkty umiejętności.

Sekiro - Jaskinia w Zatopionej Dolinie: ukryte przejście i zabicie węża

Odnajdujemy ukrytą lokację i pokonujemy wielkiego węża.

Sekiro - Handlarz Anayama, Kotaro

Zadanie poboczne: wykonujemy cykl misji dla Anayamy.

Sekiro - Boskie konfetti: jak zdobyć, gdzie szukać, miejsca i lokacje

Metody zdobycia Boskiego konfetti. Gdzie farmić Boskie konfetti.

Sekiro: Shadows Die Twice - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, walki z bossami, wszystkie sekrety, porady ogólne.

Sekiro - boss: Bezgłowy

Powolny i bez głowy.

Sekiro - Wewnętrzne sanktuarium: Ostrze Śmiertelności

Docieramy do dziecka odnowienia i zdobywamy Ostrze Śmiertelności.

Sekiro - Komnaty Iluzji, boss: Małpy z parawanu

Dostajemy się do ukrytej lokacji i pokonujemy bossa.

Sekiro - Tereny świątyni, Główna sala

Docieramy do świątyni oraz do Komnat Iluzji.

Sekiro - boss: Opancerzony wojownik

Boss, którego nie można zabić kataną.

Sekiro - Shugendo, Świątynia demona dzwonu

Docieramy do głównej świątyni i dzwonu demona.

Sekiro - Świątynia Senpou, góra Kongo

Startowa lokacja w rejencie: Świątynia Senpou, góra Kongo.

Sekiro - Przepastna głębina

Droga w kierunku Głębin w Ashinie.

Sekiro - Podziemny kanał wodny

Droga w kierunku Świątyni Senpou, góry Kongo.

Sekiro - boss: Wojownik Shichimen

Przerażający przeciwnik.

Sekiro - Wejście do opuszczonego lochu

Zwiedzamy Opuszczony loch.

Sekiro - boss: Genichiro Ashina, droga Tomoe

Dokonujemy zemsty za odciętą dłoń.

Sekiro - Notatka o pagodzie, Mglisty kruk: gdzie znaleźć

Zadanie poboczne: odnajdujemy nowe narzędzie protezy shinobi.

Sekiro - Notatka o Sabimaru: gdzie znaleźć

Zadanie poboczne: odnajdujemy nowe narzędzie protezy shinobi.

Pierwsza Poprzednia