Picture of Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Featured articles

Sekiro - nowa gra plus: najważniejsze informacje, co warto wiedzieć

Wszystko o trybie nowej gry plus (new game plus, rozgrywka #2).

Sekiro - boss: Demon nienawiści

Potężny - ale opcjonalny - boss.

Sekiro - Trofea i Osiągnięcia: poradnik, jak zdobyć

Lista osiągnięć w Sekiro: Shadows Die Twice oraz wskazówki i porady, dzięki którym zdobędziesz wszystkie trofea.

Sekiro - boss: Sowa (ojciec)

Ponownie walczymy z przybranym ojcem.

Sekiro - boss: Boski Smok

Zdobywamy Łzy Boskiego Smoka.

Sekiro - zakończenie: Powrót (Smok wraca do domu)

Jedno z dwóch ukrytych zakończeń.

Sekiro - zakończenie: Oczyszczenie

Jedno z dwóch ukrytych zakończeń.

Sekiro - zakończenie: Shura; boss: Emma, Łagodne Ostrze, Isshin Ashina

Zakończenie, dzięki któremu najszybciej poznamy finał historii o jednorękim Wilku.

Sekiro - zakończenie: Zerwanie nieśmiertelności

Najczęściej wybieranie przez graczy zakończenie.

Sekiro - wszystkie zakończenia

Jak dotrzeć do finału opowieści o jednorękim Wilku.

Sekiro - lapis lazuli: gdzie znaleźć

Lokalizacja najpotężniejszych materiałów do tworzenia najlepszych ulepszeń narzędzi protezy.

Sekiro - łuska karpia skarbów: gdzie znaleźć

Lokalizacja wszystkich miejsc, w których znajdują się łuski karpia skarbów.

Sekiro - Wielki Karp Koi: jak pokonać i ominąć

Jak pozbyć się wielkiej ryby pływającej w jeziorze w Źródlanym Pałacu.

Sekiro - Tereny pałacu, Żerowisko, Sanktuarium

Docieramy do Boskiego Smoka i zdobywamy jego łzy.

Sekiro - Cynobrowy Most, Rezydencja Mibu

Przedzieramy się przez podmokłą lokację.

Sekiro - Źródlany Pałac, boss: (prawdziwa) Zdeprawowana Mniszka

Pierwszy boss w regionie: Źródlany Pałac.

Sekiro - ryż: gdzie znaleźć i do czego służy

Niezwykły przedmiot leczący.

Sekiro - boss: Wielki shinobi Sowa

Walka z przybranym ojcem.

Sekiro - wejście do Źródlanego Pałacu

Jak dostać się do Źródlanego Pałacu.

Sekiro - powrót do Zamku w Ashinie

Docieramy do Źródlanego Pałacu.

Sekiro - boss: Zdeprawowana Mniszka

Ostatni boss w regionie: Głębiny w Ashinie.

Sekiro - boss: Wodna O'Rin

Boss, z którym możemy porozmawiać.

Sekiro - Wieś Mibu

Osada nieumarłych.

Sekiro - Leże Małpiego Strażnika, Ukryty las

Przedzieramy się przez zamgloną lokację.

Sekiro - Głębiny w Ashinie, Zatrute rozlewisko

Wkraczamy do Głębin w Ashinie.

Sekiro - boss: Małpi strażnik

Boss, którego należy zabić dwukrotnie.

Sekiro - Rozdarta jaskinia, Dolina Bodhisattwy, Wodopój Małpiego Strażnika

Zdobywamy Pałacowy lotos oraz wysuszone wnętrzności węża.

Sekiro - Twierdza

Spotkanie z wielkim wężem.

Sekiro - boss: Wężooka Shirafuji

Boss korzystający z broni palnej.

Sekiro - Zatopiona Dolina

Docieramy do twierdzy.

Sekiro - Dolina pod kapliczką

Docieramy do Zatopionej Doliny.

Sekiro - Jaskinia w Zatopionej Dolinie: ukryte przejście i zabicie węża

Odnajdujemy ukrytą lokację i pokonujemy wielkiego węża.

Sekiro - umiejętności: ukryte zdolności, jak zdobyć, księgi

Jak i gdzie zdobyć zdolności, których nie wykupimy za punkty umiejętności.

Sekiro - Handlarz Anayama, Kotaro

Zadanie poboczne: wykonujemy cykl misji dla Anayamy.

Sekiro - Boskie konfetti: jak zdobyć, gdzie szukać, miejsca i lokacje

Metody zdobycia Boskiego konfetti. Gdzie farmić Boskie konfetti.

Sekiro: Shadows Die Twice - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, walki z bossami, wszystkie sekrety, porady ogólne.

Sekiro - boss: Bezgłowy

Powolny i bez głowy.

Sekiro - Wewnętrzne sanktuarium: Ostrze Śmiertelności

Docieramy do dziecka odnowienia i zdobywamy Ostrze Śmiertelności.

Sekiro - Komnaty Iluzji, boss: Małpy z parawanu

Dostajemy się do ukrytej lokacji i pokonujemy bossa.

Sekiro - Tereny świątyni, Główna sala

Docieramy do świątyni oraz do Komnat Iluzji.

Sekiro - boss: Opancerzony wojownik

Boss, którego nie można zabić kataną.

Sekiro - Shugendo, Świątynia demona dzwonu

Docieramy do głównej świątyni i dzwonu demona.

Sekiro - Świątynia Senpou, góra Kongo

Startowa lokacja w rejencie: Świątynia Senpou, góra Kongo.

Sekiro - Przepastna głębina

Droga w kierunku Głębin w Ashinie.

Sekiro - Podziemny kanał wodny

Droga w kierunku Świątyni Senpou, góry Kongo.

Sekiro - boss: Wojownik Shichimen

Przerażający przeciwnik.

Sekiro - Wejście do opuszczonego lochu

Zwiedzamy Opuszczony loch.

Sekiro - boss: Genichiro Ashina, droga Tomoe

Dokonujemy zemsty za odciętą dłoń.

Sekiro - Notatka o pagodzie, Mglisty kruk: gdzie znaleźć

Zadanie poboczne: odnajdujemy nowe narzędzie protezy shinobi.

Sekiro - Notatka o Sabimaru: gdzie znaleźć

Zadanie poboczne: odnajdujemy nowe narzędzie protezy shinobi.

Sekiro - boss: Samotny cień, fechmistrz

Walka z bossem w ciasnej jaskini.

Sekiro - Zbiornik w Ashinie

Wracamy do lokacji z prologu gry.

Sekiro - Dojo Ashiny w górnej wieży

Chodzimy po dachach zamku.

Sekiro - Sień w górnej wieży

Pierwsza lokacja w zamku.

Sekiro - Handlarz wiedzą Fujioka

Zadanie poboczne: ratujemy handlarza przed bandytami.

Sekiro - Zamek w Ashinie

Docieramy do zamku.

Sekiro - sekrety i znajdźki: Wspomnienia

Lokalizacja Wspomnień, niezbędnych do zwiększania siły ataku (zadawanych obrażeń).

Sekiro - boss: Pani Motyl

Finałowy boss w tym rejonie.

Sekiro - Główna sala, Sala audiencyjna, Ukryta świątynia

Ostanie lokacje w rejonie: Posiadłość rodu Hirata.

Sekiro - boss: Juzou Pijak

Plujący trucizną boss.

Sekiro - Bambusowe zbocze

Spotkanie z „ojcem”.

Sekiro - boss: Łowca shinobi Enshin z Misen

Pierwszy boss w tym rejonie.

Sekiro - Ścieżka do posiadłości

Kierujemy się w stronę posiadłości rodu Hirata.

Sekiro - Smocze źródło w Hiracie

Pierwsza lokacja w rejonie: Posiadłość rodu Hirata.

Sekiro - walka: najlepsze porady

Jak przetrwać w brutalnym świecie Sekiro.

Sekiro - Brama zamku w Ashinie

Docieramy do Zamku w Ashinie.

Sekiro - Lekarka Emma: smoczy mór

Zadanie poboczne: leczymy chorych, którzy cierpią na smoczy mór.

Sekiro - smoczy mór: konsekwencje, leczenie

Esencja moru - czym jest i jak leczyć.

Sekiro - Tengu z Ashiny: szczury, ezoteryczne teksty

Zadanie poboczne: udowadniamy swoją wartość i zabijamy szczury dla Tengu z Ashiny.

Sekiro - boss: Gyoubu Oniwa

Boss dla cierpliwych.

Sekiro - Forteca przy bramie zamku

Boss, droga do wnętrza fortecy oraz do posążku: Brama zamku w Ashinie.

Sekiro - Dolina pod mostem: ucieczka przed wężem

Jak nie dać się złapać wężowi.

Sekiro - boss: Generał Tenzen Yamauchi

Opis walki z opcjonalnym bossem.

Sekiro - boss: Skuty Ogr

Jak pokonać rozszalałego przeciwnika.

Sekiro - Mur podzamcza - schody

Droga do kolejnego posążka, dwie walki z bossami.

Sekiro - walka: parowanie, uniki, kontratak

Wszystko o odbijaniu ciosów, unikania ich i kontratakowaniu.

Sekiro - walka: podstawy, atakowanie

Wszystko o wyprowadzaniu ataków.

Sekiro - walka: postawa, przełamanie postury

Jak przełamać posturę przeciwnika.

Sekiro - sekrety i znajdźki: ezoteryczne teksty, jak zdobyć

Lokalizacja ezoterycznych tekstów, czyli ksiąg, dzięki którym odblokujemy kolejne szkoły umiejętności.

Sekiro - sekrety i znajdźki: Koraliki modlitewne, gdzie szukać

Lokalizacja Koralików modlitewnych, niezbędnych do zwiększania poziomu żywotności.

Sekiro - znajdźki i sekrety: narzędzia i ulepszania protezy

Miejsca, w których znajdują się narzędzia i ulepszenia protezy shinobi (ręki).

Sekiro - staruszka: Dzwonek panicza, posążek Buddy

Zadanie poboczne: wyjaśniamy, jak odblokować dostęp do lokacji: Posiadłość rodu Hirata.

Sekiro - rozwój postaci: umiejętności, żywotność, siła ataku

Czynności, dzięki którym rozwiniemy naszą postać.

Sekiro - proteza shinobi: narzędzia, ulepszanie, symbole ducha

Wszystko o narzędziach i ulepszeniach protezy shinobi (ręki).

Sekiro - Mur podzamcza-ścieżka do bramy: boss Generał Naomori Kawarada, kramarz, staruszka

Walka z bossem, staruszka, Kramarz z wroniego zagonu, handlarz Anayamą.

Pierwsza Poprzednia