Picture of Adam Mirkowski

Adam Mirkowski

Autor

Uwielbia zaglądanie w przyszłość za pomocą science fiction i nowych technologii. W grach szuka wrażeń, których nie mogą zapewnić inne dziedziny kultury.

Featured articles

ArtykułBlaski i cienie wirtualnej rzeczywistości

Czy rynek gier jest gotowy na przyszłość rodem z science-fiction?

ArtykułZakazane piksele

Czego nie wolno w grach wideo?

ArtykułThe Outsider - rewolucja, która nie nastąpiła

System symulacji fabuły wciąż pozostaje tylko ambitnym marzeniem.

ArtykułOdkryć przestrzeń

Gry mają atut, który może dać im przewagę nad innymi dziedzinami sztuki.

Rozgrywka, grafika, dźwięk - to podstawowe elementy gier wideo, na których zwykle skupiają się opinie i krytycy. Jednak istnieje jeszcze jeden niezwykle istotny składnik, który potrafi zaważyć na sukcesie danej produkcji. Rzadko się o nim mówi i pisze, często jest niedostrzegany, ale znajduje się w niemal każdej grze. Jest nim przestrzeń.

ArtykułGry za abonament

EA Access otwiera nową perspektywę, ale czy gracze są gotowi na abonamenty?

Program EA Access, oferujący dostęp do gier w zamian za miesięczny abonament, jest już dostępny w Polsce. Pomimo ograniczenia do jednej platformy - konsoli Xbox One - projekt może okazać się istotny dla całego rynku. Udzieli bowiem odpowiedzi na pytanie, czy świat gier jest gotowy na rewolucję, jakiej doświadczyła kinematografia i muzyka za sprawą Netflixa i Spotify.

ArtykułWirtualni chuligani

Ich wyczyny są tyleż imponujące, co niepokojące.

Doprowadzenie do wyłączenia usługi PlayStation Network, zawieszenie serwerów kilku popularnych gier, ogłoszenie alarmu bombowego w samolocie szefa Sony Online Entertainment, wysłanie policyjnych oddziałów specjalnych SWAT do domu znanego vlogera - krótka lista ostatnich wyczynów „wirtualnych chuliganów” jest równie imponująca, co niepokojąca.

ArtykułPrzyszłość preorderów

Wydawcy intensywnie szukają sposobów, by wzmocnić zainteresowanie graczy przedsprzedażą.

Liczba zamówień przedpremierowych spada i jest to trend dostrzegalny w całej branży - stwierdził niedawno jeden z szefów Activision. W wypowiedzi skierowanej do inwestorów przekonywał, by przywiązywać mniejszą wagę do przedsprzedaży i poszukać nowych wskaźników popularności gry przed premierą. To kolejny zwiastun zmian w sektorze preorderów.