Picture of Adam Tobojka

Adam Tobojka

Autor

Gdy nie nie gra, stara się udowodnić, że komiks współczesny dorównuje kunsztem dziełom Dostojewskiego. Tęskni za Futuramą.

Featured articles

ArtykułEwolucja serii Tomb Raider

Lara Croft kończy 20 lat.

ArtykułCiekawe i zabawne metody walki z piractwem

Od Metal Geara do Mirror's Edge.

ArtykułWirtualna rzeczywistość i nagrody Wiedźmina

Przegląd najciekawszych wydarzeń.

ArtykułPowrót do przyszłości i fabuła Call of Duty

Plus: co dalej z wirtualną rzeczywistością?

ArtykułGwiezdne testy i kamienne serca

Krótkie spojrzenie na miniony tydzień.

ArtykułMetal Gear Solid - co warto wiedzieć

Przewodnik po wszystkich odsłonach serii.

ArtykułZapomniana gra o „Solidarności”

Autorski projekt nigdy nie został wydany, a jego twórca po latach został profesorem.

Artykuł15 najciekawszych bossów w grach wideo

Brutalni, skomplikowani, nietypowi.

ArtykułNajciekawsze postaci kobiece w grach wideo

Wyjątkowe, intrygujące, niezłomne.

ArtykułCud na E3 - Final Fantasy 7 Remake

Jak może wyglądać nowa wersja kultowego hitu z PlayStation?

ArtykułNajciekawsza broń w grach wideo

Miecze, karabiny i skorupy.

ArtykułSequele, które nigdy nie powstały

Ciąg dalszy nie nastąpił.

ArtykułCo łączy książki i gry wideo

Pozytywne strony konwergencji mediów.

ArtykułSteampunk a gry wideo

Estetyka warta uwagi.

ArtykułJak Pegasus zdobył Polskę

Podróż za wiele uśmiechów.

ArtykułNajdziwniejsze japońskie gry

Randki z gołębiami, ryby z ludzką twarzą i latający kulturyści.

ArtykułJak dobrze być złym

Co czyni czarne charaktery w grach wartymi zapamiętania?

ArtykułGry szyte na miarę

W jakich aspektach projekty liniowe przeważają nad otwartymi światami?

ArtykułZrobieni w wojnę

„Newsweek” pisze o This War of Mine.

ArtykułGry wideo kontra inteligencja

Liczne badania przeczą stereotypom.

ArtykułJak narodził się zapis stanu gry

Od prostych komend do automatycznych checkpointów.

ArtykułRządzić i dzielić

Jaki wpływ ma gracz na narrację, jak narracja wpływa na gracza?

Artykuł40 gier, które napisały historię FPS-ów

Krótkie spojrzenie na najważniejsze strzelanki. Dlaczego stały się tak popularne?

ArtykułRetrofuturyzm w grach - od utopii do lęków ludzkości

Jak Fallout, BioShock czy Obcy: Izolacja sięgają do klasyki science-fiction.

ArtykułTrzydzieści lat z zombie

Czy nieumarli kiedyś nas znudzą?

ArtykułCzy Steam faktycznie jest zbawcą rynku PC

I dlaczego Valve stoi na straży „starego porządku”.

ArtykułPowtórzony pasek zdrowia

Czym jest intertekstualność w grach wideo?

ArtykułGOG rewolucjonizuje cyfrową sprzedaż

Nowa polityka cenowa i brak DRM w filmach to odważny krok należącego do CD Projektu sklepu.

ArtykułSilent Hills - jak podnieść się po upadku

Przed Kojimą, del Toro i Reedusem duże wyzwanie.