Picture of Adam Tobojka

Adam Tobojka

Autor

Gdy nie nie gra, stara się udowodnić, że komiks współczesny dorównuje kunsztem dziełom Dostojewskiego. Tęskni za Futuramą.

Featured articles

Obrazek

ArtykułEwolucja serii Tomb Raider

Lara Croft kończy 20 lat.

Obrazek

ArtykułPowrót do przyszłości i fabuła Call of Duty

Plus: co dalej z wirtualną rzeczywistością?

Obrazek

ArtykułGwiezdne testy i kamienne serca

Krótkie spojrzenie na miniony tydzień.

Obrazek

ArtykułMetal Gear Solid - co warto wiedzieć

Przewodnik po wszystkich odsłonach serii.

Obrazek

ArtykułZapomniana gra o „Solidarności”

Autorski projekt nigdy nie został wydany, a jego twórca po latach został profesorem.

Obrazek

Artykuł15 najciekawszych bossów w grach wideo

Brutalni, skomplikowani, nietypowi.

Obrazek

ArtykułNajciekawsze postaci kobiece w grach wideo

Wyjątkowe, intrygujące, niezłomne.

Obrazek

ArtykułCud na E3 - Final Fantasy 7 Remake

Jak może wyglądać nowa wersja kultowego hitu z PlayStation?

Obrazek

ArtykułNajciekawsza broń w grach wideo

Miecze, karabiny i skorupy.

Obrazek

ArtykułCo łączy książki i gry wideo

Pozytywne strony konwergencji mediów.

Obrazek

ArtykułSteampunk a gry wideo

Estetyka warta uwagi.

Obrazek

ArtykułJak Pegasus zdobył Polskę

Podróż za wiele uśmiechów.

Obrazek

ArtykułNajdziwniejsze japońskie gry

Randki z gołębiami, ryby z ludzką twarzą i latający kulturyści.

Obrazek

ArtykułJak dobrze być złym

Co czyni czarne charaktery w grach wartymi zapamiętania?

Obrazek

ArtykułGry szyte na miarę

W jakich aspektach projekty liniowe przeważają nad otwartymi światami?

Obrazek

ArtykułZrobieni w wojnę

„Newsweek” pisze o This War of Mine.

Obrazek

ArtykułGry wideo kontra inteligencja

Liczne badania przeczą stereotypom.

Obrazek

ArtykułJak narodził się zapis stanu gry

Od prostych komend do automatycznych checkpointów.

Obrazek

ArtykułRządzić i dzielić

Jaki wpływ ma gracz na narrację, jak narracja wpływa na gracza?

Obrazek

Artykuł40 gier, które napisały historię FPS-ów

Krótkie spojrzenie na najważniejsze strzelanki. Dlaczego stały się tak popularne?

Obrazek

ArtykułRetrofuturyzm w grach - od utopii do lęków ludzkości

Jak Fallout, BioShock czy Obcy: Izolacja sięgają do klasyki science-fiction.

Obrazek

ArtykułTrzydzieści lat z zombie

Czy nieumarli kiedyś nas znudzą?

Obrazek

ArtykułCzy Steam faktycznie jest zbawcą rynku PC

I dlaczego Valve stoi na straży „starego porządku”.

Obrazek

ArtykułPowtórzony pasek zdrowia

Czym jest intertekstualność w grach wideo?

Obrazek

ArtykułGOG rewolucjonizuje cyfrową sprzedaż

Nowa polityka cenowa i brak DRM w filmach to odważny krok należącego do CD Projektu sklepu.

Obrazek

ArtykułSilent Hills - jak podnieść się po upadku

Przed Kojimą, del Toro i Reedusem duże wyzwanie.