Picture of Adam Tobojka

Adam Tobojka

Autor

Gdy nie nie gra, stara się udowodnić, że komiks współczesny dorównuje kunsztem dziełom Dostojewskiego. Tęskni za Futuramą.

Featured articles

Artykuł | Ewolucja serii Tomb Raider

Lara Croft kończy 20 lat.

Artykuł | Powrót do przyszłości i fabuła Call of Duty

Plus: co dalej z wirtualną rzeczywistością?

Artykuł | Gwiezdne testy i kamienne serca

Krótkie spojrzenie na miniony tydzień.

Artykuł | Metal Gear Solid - co warto wiedzieć

Przewodnik po wszystkich odsłonach serii.

Artykuł | Zapomniana gra o „Solidarności”

Autorski projekt nigdy nie został wydany, a jego twórca po latach został profesorem.

Artykuł | 15 najciekawszych bossów w grach wideo

Brutalni, skomplikowani, nietypowi.

Artykuł | Najciekawsze postaci kobiece w grach wideo

Wyjątkowe, intrygujące, niezłomne.

Artykuł | Cud na E3 - Final Fantasy 7 Remake

Jak może wyglądać nowa wersja kultowego hitu z PlayStation?

Artykuł | Co łączy książki i gry wideo

Pozytywne strony konwergencji mediów.

Artykuł | Steampunk a gry wideo

Estetyka warta uwagi.

Artykuł | Jak Pegasus zdobył Polskę

Podróż za wiele uśmiechów.

Artykuł | Najdziwniejsze japońskie gry

Randki z gołębiami, ryby z ludzką twarzą i latający kulturyści.

Artykuł | Jak dobrze być złym

Co czyni czarne charaktery w grach wartymi zapamiętania?

Artykuł | Gry szyte na miarę

W jakich aspektach projekty liniowe przeważają nad otwartymi światami?

Artykuł | Zrobieni w wojnę

„Newsweek” pisze o This War of Mine.

Artykuł | Gry wideo kontra inteligencja

Liczne badania przeczą stereotypom.

Artykuł | Jak narodził się zapis stanu gry

Od prostych komend do automatycznych checkpointów.

Artykuł | Rządzić i dzielić

Jaki wpływ ma gracz na narrację, jak narracja wpływa na gracza?

Artykuł | 40 gier, które napisały historię FPS-ów

Krótkie spojrzenie na najważniejsze strzelanki. Dlaczego stały się tak popularne?

Artykuł | Retrofuturyzm w grach - od utopii do lęków ludzkości

Jak Fallout, BioShock czy Obcy: Izolacja sięgają do klasyki science-fiction.

Artykuł | Trzydzieści lat z zombie

Czy nieumarli kiedyś nas znudzą?

Artykuł | Czy Steam faktycznie jest zbawcą rynku PC

I dlaczego Valve stoi na straży „starego porządku”.

Artykuł | Powtórzony pasek zdrowia

Czym jest intertekstualność w grach wideo?

Artykuł | GOG rewolucjonizuje cyfrową sprzedaż

Nowa polityka cenowa i brak DRM w filmach to odważny krok należącego do CD Projektu sklepu.

Artykuł | Silent Hills - jak podnieść się po upadku

Przed Kojimą, del Toro i Reedusem duże wyzwanie.