Wiedźmin 3 - Wybraniec bogów

Cyris, Him, przechytrzenie lub wypędzenie demona - zadanie poboczne na Skellige.

Zadanie Wybraniec Bogów w grze Wiedźmin 3 rozpocznie się automatycznie po rozmowie z Crachem (1) w ramach misji fabularnej Umarł król, niech żyje król. Zalecany poziom doświadczenia to 17.

w3_skellige_2

Mapę można obejrzeć w całości w tym miejscu.

Geralt musi dowiedzieć się, co stało się z córką Cracha, Cerys. Aby zdobyć informacje o dziewczynie udaj się do Udalryka (2) przebywającego na północno-zachodniej wyspie. Mężczyzna nie będzie umiał ci udzielić odpowiedzi na pytanie i poradzi popytać o Cerys ludzi w wiosce.

Od kobiety dowiesz się, że dziewczyna pytała ją o jarla, więc wysłała ją do Eirika i Bergthory mieszkających na wschodzie wsi.

Bergthora zdradzi ci, że dziewczyna była u nich w domu, po czym wybrała się z jej mężem Eirikiem na północ wyspy (3). Po dotarciu na plażę odeprzyj atak utopców ratując tym samym Eirika. Porozmawiaj z nim i przekonaj go, aby powiedział ci, gdzie podziewa się Cerys. Okaże się, że skierowała się do pobliskiej chaty na wzgórzu (4).

Wdrap się na skały i wejdź do domu. Zlokalizuj ślady na ziemi, które doprowadzą cię do nieprzytomnej Cerys. W scence, która nastąpi, dziewczyna wyjaśni ci, że weszła do domu aby zdobyć miecz (Brokvar). Dzięki niemu będzie można pozbyć się ducha brata Udalryka, który nęka go od czasu śmierci poniesionej podczas sztormu na morzu.

Wróć do domu i skieruj się do pomieszczenia znajdującego się w centrum parteru. Z prawej strony znajdziesz klucz do piwnicy. Wejście do niej znajdziesz na prawo od drzwi wejściowych w narożniku. Zejdź po drabinie do podziemi i podnieś miecz leżący na stole z prawej, po czym wróć do Cerys. Wróćcie do Udalryka.

w3_skellige_3
Klucz otwierający drzwi do piwnicy

Po wyjaśnieniu mu sprawy powie ci, że jego brat Akim miał w momencie zatonięcia pierścień rodowy na ręku. Weź łódkę z nabrzeża i popłyń do miejsca katastrofy (5). Przed wskoczeniem do wody warto chwilę postać na pokładzie i zabić parę okolicznych syren, aby nie przeszkadzały ci w poszukiwaniach.

Następnie zanurkuj i zlokalizuj szkielet Akima, który leży przy zniszczonej łodzi (wspomóż się zmysłami wiedźmina). Zostaw przy nim miecz i wróć do Udalryka.

Okaże się, że wyprawa na morze nic nie dała. Geralt odkryje jednak prawdziwą przyczynę ataków Udalryka. Okaże się, że w mężczyźnie zamieszkał podstępny demon Him, o którym wiedźmin powie Cerys.

Istnieją dwie metody na wypędzenie go - podstępem lub w walce. Dziewczyna będzie nalegać, aby najpierw spróbować tego pierwszego. Po akceptacji udaj się do opuszczonego domu na wzgórzu (4).

Po dotarciu na miejsce sprawdź komin z prawej. Następnie wejdź do jednego z pokoi. Będziesz świadkiem sceny z Ciri, która po chwili się „rozpłynie". Przebadaj drewnianą belkę wychodzącą na zewnątrz przez zniszczoną ścianę. Przejdź do drugiego pokoju i zajrzyj w kołyskę. Po zbadaniu trzech śladów wyjdź na zewnątrz do Ceryl, która cię zawoła i powie o swoim planie.

W tym momencie musisz podjąć decyzję, że będziesz próbował przechytrzyć demona czy zająć się nim po wiedźmińsku. Jeśli zdecydujesz się na pierwszy sposób, to poprzyj plan Cerys. W innym przypadku powiedz, że jest to zbyt ryzykowne.

Przechytrzenie demona

Po zgodzeniu się na plan Cerys powiedz, aby przystąpiła do jego realizacji. Geralt pójdzie w tym czasie rozpalić ogień w kominku. W pewnej chwili do izby wbiegnie dziewczyna z małym dzieckiem. Przekaże ci je i powie, abyś wrzucił je do pieca. Musisz teraz podjąć szybką decyzję. Jeśli chcesz, aby plan się powiódł, to posłuchaj Cerys.

Następnie stań do walki z wojownikami Udalryka. Pokonaj ich, a po chwili włączy się kolejna scenka. W jej trakcie zobaczysz, jak demon zostaje wypędzony z ciała wojownika, po ujrzeniu dziecka całego i zdrowego.

Wypędzenie demona

Druga możliwość, to rozprawienie się z demonem po wiedźmińsku. Do tej opcji możesz podejść mówiąc dziewczynie, że nie przystajesz na jej plan lub nie wrzucając dziecka do pieca. Wytłumacz Udalrykowi sprawę z demonem oraz oświadcz, że będzie musiał spędzić całą noc w opuszczonym domu, aby się go pozbyć.

Z domu Udalryka weź pochodnie i udaj się z nimi do opuszczonego domu. Rozmieść je w czterech wskazanych punktach na drewnianych filarach, po czym podpal je znakiem Igni. Po chwili na polu bitwy pojawi się Him.

w3_skellige_4
Przed wypędzeniem Hima będziesz musiał ustawić w domu pochodnie

Staraj się osłaniać znakiem Quen, wyprowadzać szybkie ataki i unikać ciosów przeciwnika. Ten co pewien czas będzie zamieniał się w mgłę i przemieszczał się w różne miejsca w pokoju. Wyczekuj wtedy spokojnie na możliwość ataku.

Czasami Udalryk może panikować i próbować opuścić budynek. Wtedy korzystaj szybko ze znaku Aksji, aby go powstrzymać i kontynuuj pojedynek z Himem. Pod koniec demon ucieknie do piwnicy. Otwórz właz, zejdź po drabinie na dół i walcz, aż przeciwnik padnie. W ten sposób ukończysz zadanie.

Zobacz także: Wiedźmin 3 - zadania poboczne (spis alfabetyczny)

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami