Wiedźmin 3 - Niebezpieczna gra

Zoltan, zdobycie rzadkich kart Gwinta - zadanie poboczne w Novigradzie.

Niebezpieczna gra to zadanie poboczne w regionie Novigrad w grze Wiedźmin 3. W jego trakcie pomożesz swojemu przyjacielowi Zoltanowi z uporaniem się z długami i odnajdziesz kilka unikatowych kart do Gwinta.

Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 12

Na tej stronie:

Odblokowanie zadania, rozmowa z Zoltanem

Zadanie rozpocznie się po rozmowie z Zoltanem przy Szałwii i Rozmarynie (1), po tym jak uwolnisz Jaskra w trakcie misji fabularnej Poeta w opałach. Przy tylnym wejściu do przybytku natkniesz się na krasnoluda, któremu grożą jacyś ludzie. Kiedy odejdą wypytaj znajomego o co chodzi.

020_wiedzmin_3_dziki_gon_zadanie_novigrad_niebezpieczna_gra

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Dowiesz się, że Zoltan wpadł w długi i wyciągnąć go mogą tylko trzy unikalne karty do gry w gwinta, które osiągają wysokie ceny na rynku. Udaj się do domu na zachodzie (2). Wejdź na górę po schodach i zapukaj w drzwi. Pozostaną zamknięte, chociaż w środku jest poszukiwana osoba.

Przeszukaj dom Zeda, karta z Isengrimem

Zejdź na ziemię i spójrz w prawo. Zobaczysz drabinę, po której wejdź na górę, a potem skorzystaj z następnej. Spójrz w lewo i przeskocz przez dziurę między budynkami. Udaj się w prawo i przejdź przez otwarte drzwi prowadzące na poddasze.

Zejdź niżej, gdzie znajdziesz ciało Zeda. Udaj się na schody prowadzące na dół, gdzie natkniesz się na żołnierzy. Zabij ich, po czym przypatrz się śladom na ziemi pod schodami.

Z prawej znajdziesz skrzynię, w której odszukasz księgę przychodów i rozchodów, o której wspominali żołnierze. Następnie przeszukaj ich ciała. Przy jednym znajdziesz klucz otwierający główne drzwi oraz poszukiwaną kartę z Isengrimem.

Wróć z nią do Zoltana, który spyta cię o dwie pozostałe karty. Po analizie zdobytej księgi okaże się, że mogą je posiadać Bilzen (3) oraz Ravik (4).

Karta Fringilli Vigo

Wróć do domu Bilzena przed którym spotkasz Zoltana. Zagadaj z krasnoludem, a po chwili traficie do domu na rybną kolację. Kiedy Zoltan powie ci, abyś skoczył po kolejną flaszkę udaj się schodami na górę.

021_wiedzmin_3_dziki_gon_zadanie_novigrad_niebezpieczna_gra
Nóż, po przestawieniu którego otworzy się szuflada z kluczem

Warto się tu nieco rozejrzeć i zebrać kilka drobiazgów. Zlokalizuj przy pomocy wiedźmińskich zmysłów nóż na szafce i przestaw go. Otworzysz szufladę z prawej, z której podnieś trójkątny klucz. Użyj go na regale z książkami z prawej strony pomieszczenia.

Przesuniesz szafkę, za którą znajdują się tajne drzwi. Przejdź przez nie, wejdź piętro wyżej i podejdź do karty Fringili Vigo leżącej na szafce z prawej.

Karta Natalisa

Po jej zabraniu wróć na dół i daj znać Zoltanowi, że czas się zbierać. Przy wyjściu do środka wejdą dwa krasnoludy od Tasaka. Możesz pomóc Bilzenowi ich pokonać lub pozostawić go na pastwę losu.

Na koniec udaj się do gospody, w której przebywa Ravik. Zejdź na dolne piętro, gdzie spotkasz poszukiwaną osobę w towarzystwie niezbyt przyjemnych typów.

Przywódca zaproponuje ci grę w gwinta, której stawką będzie życia Ravika oraz poszukiwana karta Natalisa. Możesz przystać na pojedynek, co zakończy się partią w karty. Druga możliwość, to powiedzenie, że Ravik cię nie interesuje.

W drugim przypadku rozpraw się z dwoma opryszkami, którzy wcześniej zabiją Ravika. Przeszukaj ich ciała, a po zabraniu karty wróć do Zoltana. Udaj się z krasnoludem do kupca (5), który odkupi od niego karty. Na miejscu okażę się, że Diuk zabił kontrahenta i wpuścił bohaterów w pułapkę.

Kiedy Zoltan zacznie walkę wyrusz w stronę wieży i po drabinach kieruj się na samą górę. Potem przejdź przez drzwi z prawej i biegnij przez balkony, aż do drugiej wieży, gdzie dla odmiany zejdź na dół. Skieruj się do kanałów i ruszaj w pościg za Diukiem omijając utopce.

W pewnej chwili będziesz musiał znakiem Aard zniszczyć murowaną ścianę. Po uczynieniu tego kontynuuj pościg, aż dopadniesz ofiarę. Zdecyduj czy chcesz go zabić czy puścić wolno. Następnie wróć do Zoltana i odbierz nagrodę - pieniądze lub unikalne karty do gwinta.

Zobacz także: Wiedźmin 3 - Zadania poboczne (spis alfabetyczny)

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami