Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3 - Nabiał i ciemne siły

Rezydencja Aeramasa, sery i miecz - zadania poboczne w Novigradzie.

Nabiał i ciemne siły to ciekawa i całkiem rozbudowana misja w grze Wiedźmin 3, po wykonaniu której możesz zdobyć niezły - i zabawnie nazwany - miecz dla Geralta.

Zadanie aktywuje się automatycznie po dojechaniu do pozostałości rezydencji Aeramasa (1). W jaki sposób willa została kompletnie zniszczona? Aby się tego dowiedzieć wejdź po schodach na piętro i skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów.

Mapę można obejrzeć w całości w tym miejscu.

Na podłodze natkniesz się na magiczny znak, któremu się przypatrz. Geralt stwierdzi, że jest to magiczny portal, ale potrzebujesz specjalnego klucza, żeby go otworzyć. Najpierw spróbuj dowiedzieć się, jak najwięcej o domu. W tym celu udaj się na piętro, gdzie znajdziesz notatkę (2) związaną z serami.

Następnie skieruj się do Novigradu i do handlarza przy dzielnicy portowej (3). Porozmawiaj z nim o Aeramasie oraz jego przedmiotach, którymi handluje kupiec. Kiedy wszystkiego się dowiesz, odkup od handlarza figurkę jaszczurki. Udaj się z nią do zniszczonej rezydencji i użyj na magicznym znaku, dzięki czemu aktywujesz portal, przez który przejdź.

Mapę można obejrzeć w całości w tym miejscu.

Trafisz do zaciemnionego pomieszczenia. Warto w tym momencie skorzystać z eliksiru kot. Udaj się w lewo i zeskocz na niższe piętro ze statuami. Uważaj, ponieważ między nimi są pojemniki z gazem serowym.

Jeśli będziesz zbyt długo przebywał w oparach, to umrzesz z powodu odcięcia powietrza. Dlatego przemieszczaj się sprintem, a gdyby zaczynało brakować ci tlenu, to szukaj miejsc, gdzie gaz nie wpływa na Geralta.

Twoim celem jest dotarcie do zniszczonych schodów na drugim końcu sali. Kiedy się przy nich znajdziesz wespnij się na górę i ruszaj wyżej. Dojdź do wnęki w ścianie i wejdź w interakcję z małym przedmiotem na ziemi. Otworzysz w ten sposób portal.

W nowej lokacji zejdź po schodach na dół, zanurkuj i przepłyń przez podwodny tunel. Wyjdź na ląd i ruszaj przed siebie, aż dotrzesz do czegoś w rodzaju laboratorium ze zwłokami na stole.

Zachowaj czujność, bo z prawej strony pojawi się mglak. Skorzystaj ze znaku Quen, który zapewni ci ochronę przed niespodziewanymi atakami przeciwnika. Po walce ruszaj przed siebie.

Dotrzesz do pokoju z biurkiem i kolejnym portalem, który musisz aktywować. Aby to uczynić podnieś figurkę byka oraz notatki czarodzieja znajdujące się na blacie biurka (przy okazji warto przyjrzeć się kamieniom z lewej - okaże się, że są jedynie iluzją, a za nimi znajdziesz pojemniki ze sporą ilości przydatnych rzeczy).

W biurku znajdziemy figurkę i kolejne notatki

Użyj figurki w miejscu przy świeczniku, aby aktywować portal. W kolejnej lokacji musisz wyłączyć magiczną barierę. W tym celu użyj znaku Igni na dwóch kamieniach z prawej i z lewej (musisz pozbyć się iluzji) strony sali.

Po pozbyciu się bariery przeszukaj skrzynię na szczycie schodów oraz podnieś miecz znajdujący się przy posągu. Geralt nazwie go Ementaler. Aby opuścić jaskinię skieruj się na podwyższenie za pomnikiem i aktywuj portal.

Zobacz także: Wiedźmin 3 - Zadania poboczne (spis alfabetyczny)

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Read this next