Wiedźmin 3 - jak szybko zdobywać poziom i doświadczenie

Metody na PD, XP.

W grze Wiedźmin 3 wiele zależy od posiadanego aktualnie poziomu postaci. W zależności od stopnia rozwoju Geralta, niektóre przedmioty mogą być zablokowane, a przeciwnicy niemożliwi do pokonania. Na tej stronie dowiesz się, jak szybko expić.

Na tej stronie:

Szybkie XP

Oto kilka zasad, którymi powinieneś się kierować, jeśli chcesz szybko zdobywać poziom w Wiedźminie 3:

Podejmuj się zadań odpowiednich do swojego poziomu

Najwięcej punktów doświadczenia dostaniesz, jeśli twój poziom jest zbliżony do sugerowanego poziomu zadania. Jeżeli twój poziom jest co najmniej o 5 poziomów wyższy od sugerowanego, dostaniesz już zdecydowanie mniej doświadczenia.

Warto więc naturalnie podążać ścieżką wytyczoną przez sugerowane poziomy zadań, sprawdzając kolejny cel w dzienniku misji.

Używaj wiedźmińskich mieczy

Wiedźmińskie miecze oferują bonusy do PD za zabijanie potworów, czasami sięgające nawet dodatkowych 20 proc. Tego typu oręż rozpoznasz po zielonym oznaczeniu ikony przedmiotu.

Noś odpowiednie trofeum na Płotce

Zawieszone u boku Płotki trofeum może pomóc ci zdobywać doświadczenie. Przykładowo trofeum z południcy - które możesz zdobyć na początku gry w ramach zlecenia Licho przy studni - zapewnia 5 proc. dodatkowego doświadczenia za cios kończący. To niewiele, ale zsumowanie bonusów da efekty.

wiedzmin_3_pd_1

Wykonuj wszystkie zadania i aktywności

Zapewne nie będzie to zaskoczeniem, ale najlepszym sposobem na szybkie doświadczenie jest po prostu zwykłe granie w Wiedźmina 3, przy czym warto podejmować się nie tylko zadań głównych i pobocznych, ale też zleceń.

Sprawdzaj też znaki zapytania na mapie - nie dość, że ukończenie ukrytych w nich aktywności zapewnia PD samo w sobie, to jeszcze otrzymasz doświadczenie za walkę ze znajdującymi się tam przeciwnikami.

Metoda z „farmieniem” i utopcami

Jeśli jesteś w początkowej fazie gry i nie masz jeszcze 15. poziomu postaci, możesz uciec się do metody „farmienia” PD na utopcach.

Uwaga: jeżeli metoda ma działać lepiej, potrzebujesz:

  • ulepszonej kuszy (niebieska ikona przedmiotu lub lepsza) - otrzymasz ją w ramach linii fabularnej
  • eliksiru Orka, który zwiększa zapas powietrza pod wodą o 50 proc.

Udaj się do ukrytego skarbu (1) na zachód od alei wisielców w Velen.

wiedzmin_3_pd_2

Na miejscu leży ciało, które można przeszukać, ale nie rób tego - inaczej metoda nie zadziała.

wiedzmin_3_pd_3

Zapisz grę i medytuj (czas nie ma znaczenia, może być nawet jedna godzina). Obróć się w lewo i płyń w stronę przełamanego na pół statku (2).

wiedzmin_3_pd_4

Po kilku metrach przepłyniętych od brzegu, zanurkuj. Powinieneś zobaczyć trzy utopce. Strzel w nie za pomocą kuszy. Jeżeli masz wspomnianą wcześniej ulepszoną kuszę, każdego z wrogów pozbędziesz się pojedynczym strzałem.

wiedzmin_3_pd_5

Teraz wykonaj obrót kamery o 360 stopni - trzy utopce powinny pojawić się znowu. Powtarzaj proces, pamiętając, by co pewien czas wynurzać się i łapać powietrze.

Metoda jest żmudna, ale w kilkanaście minut powinna zapewnić ci kilka poziomów więcej. Utopce mają 10. poziom, więc jeżeli masz 15. poziom lub większy, otrzymasz za nie tylko szczątkowe PD.

Następnie: Wiedźmin 3 - surowe mięso: czy można ugotować?

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Wiedźmin 3 - esencja wody: jak zdobyć