Resident Evil Village - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, walki z bossami, zagadki, kody i sekrety.

Witamy w poradniku do Resident Evil Village, najnowszej odsłonie znanej i cenionej serii survival horrorów. Wcielamy się w Ethana Wintersa, którego mogliśmy poznać w poprzedniej części. Akcja toczy się kilka lat po wstrząsających wydarzeniach z Luizjany, które spotkały głównego bohatera i jego żonę, Mię.

Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, opowiadaną historię śledzimy z perspektywy pierwszej osoby. Tym razem jednak trafiamy do przerażającej, okrytej śniegiem, rumuńskiej wioski, strasznego zamku górującego nad osadą i innych - nie mniej koszmarnych - lokacji.

W niniejszym opracowaniu znajduje się pełny opis przejścia Resident Evil Village wraz z ilustracjami. Opisaliśmy również rozwiązania wszystkich zagadek i łamigłówek. Przygotowaliśmy także najważniejsze informacje dotyczące rozgrywki, pomagamy odszukać wszystkie sekrety, a także odpowiadamy na najbardziej nurtujące pytania.

Poradnik do Resident Evil Village - wprowadzenie

W tej sekcji zapoznacie się ze wszystkimi mechanikami zawartymi w grze, a także poznacie szczegóły związane z rozgrywką.

Opis przejścia i walki z bossami

Poniżej znajdziecie kompletną solucję do gry, czyli opis przejścia wątku głównego w kampanii fabularnej.

Prolog

Wioska

Zamek Dimitrescu

Wioska

Dom Beneviento

Reservois (Zbiornik wodny)

Stronghold (Twierdza)

Factory (Fabryka)

Epilog, zakończenie

Sekrety, znajdźki, kody i zagadki

Nasz poradnik oferuje rozwiązania wszystkich zagadek. Tutaj dowiesz się również, jak otworzyć zamek na kod.

Zagadki

Kody i szyfry

Sekrety i znajdźki

Interfejs i ekwipunek

Interfejs w grze jest bardzo łatwy do opanowania. Na ekranie nie znajdują się praktycznie żadne informacje - jedynie liczna nabojów, kiedy wyciągniemy broń palną.

Natomiast ekran ekwipunku składa się z czterech zakładek:

resident_evil_village_poradnik_interfejs
  • Items - w tym miejscu znajdują się wszystkie zużywalne przedmioty, takie jak amunicja czy lekarstwa, a także broń. Ilość miejsca w ekwipunku jest ograniczona.
  • Crafting - tutaj możesz wytworzyć nowe przedmioty (więcej informacji na ten temat odnajdziesz na odpowiedniej stronie naszego poradnika)
  • Key items - przedmioty fabularne, takie jak klucze, dźwignie i inne rzeczy, które służą do otwierania drzwi, rozwiązywania zagadek i innych czynności związanych z rozgrywką. Znikają, jeśli więcej nie będą potrzebne.
  • Treasure - lista wartościowych przedmiotów, które można sprzedać.

Kampania fabularna, tryb The Mercenaries i multiplayer

Resident Evil Village to przede wszystkim gra dla pojedynczego gracza. Głównym jej elementem jest wielogodzinna opowieść, która rozgrywa się w rumuńskiej wsi i sąsiadujących z nią lokacjach. Podczas wielogodzinnej rozgrywki poznajemy losy Ethana Wintersa.

Po zakończeniu kampanii możemy odblokować tryb The Mercenaries - przygotowany również z myślą o jednym graczu. Rozgrywka polega na zabijaniu przeciwników w jak najkrótszym czasie, na specjalnie do tego przegotowanych arenach. Ten tryb jest bardzo dynamiczny i skupia się przede wszystkim na akcji.

Twórcy gry przygotowują także darmowy komponent sieciowy - tryb Re:Verse - który przeznaczony jest dla 4-6 osób. Podczas pojedynków online zmierzymy się z graczami z całego świata. Start tego trybu planowany jest na lato 2021 roku.

Czy muszę grać w poprzednią część?

Choć Resident Evil Village jest ósmą częścią głównego nurtu (seria zawiera także wiele spin-offów), to tak naprawdę jest kontynuacją siódmej odsłony, w której poznajemy historię Ethana Wintersa.

Przed rozpoczęciem Village warto zapoznać się więc z Resident Evil 7, ale, jeśli nie masz takiej możliwości, obejrzyj film opowiadający o przerażających wydarzeniach z Luizjany, który dotknął rodzinę Wintersów. Odtworzysz go bezpośrednio w grze - znajduje się w menu głównym, w Bonuses.

Porady na start

Warto zapoznać się z poniższymi poradami przed uruchomieniem nowej gry:

  • Nie marnuj amunicji. Staraj się zachować jak najwięcej nabojów na kolejne walki, dlatego wszystkie obiekty, jakie możesz zniszczyć za pomocą ostrza, rozwal za pomocą podstawowej broni, czyli noża.
  • Cel w głowę przeciwników, a zadasz im większe obrażenia i zmarnujesz mniej nabojów.
  • Dokładnie przeszukuj pomieszczenia. Eksploracja lokacji do podstawa. Zaglądaj w każdy kąt, otwierając szafki i szuflady, a także niszcząc niektóre obiekty, zdobędziesz wiele cennych przedmiotów.
  • Często korzystaj z mapy. Wyświetl ekran mapy, gdy wejdziesz po raz pierwszy do nowego pomieszczenia. Dobrze jest znać rozkład pomieszczeń, dzięki czemu nie wpadniesz w ślepy zaułek w przypadku ucieczki przed wrogami. Co więcej, kolory na mapie informują o stopniu przeszukania danego pokoju (niebieski - wszystkie przedmioty zostały zebranie, czerwony informuje, że nie wszystko zostało odnalezione).
  • Można unikać niektórych starć. Większość przeciwników, zwłaszcza tych wolniejszych, możesz omijać i przebiec dalej, jeśli chcesz zaoszczędzić amunicję. Pamiętaj jednak, że w ten sposób tracisz możliwość zdobycia waluty gry - Lei.
  • Zapisuj grę najczęściej, jak to tylko możliwe. Służą do tego maszyny do pisania porozstawiane w różnych miejscach. W grze działa, co prawda, funkcja autozapisu, ale warto co jakiś czas zapisywać ręcznie stan rozgrywki.