Prison Architect - poradnik i najlepsze porady

Jak zostać najlepszym dyrektorem więzienia.

Witamy! Przed wami poradnik do Prison Architect. W trakcie zabawy wcielamy się w rolę dyrektora zakładu penitencjarnego, a do naszych obowiązków należy rozbudowa więzienia, zarządzanie personelem, jak i zaspokajanie potrzeb więźniów.

Prison Architect to rozbudowa strategia, w której na rozgrywkę ma wpływ mnóstwo skomplikowanych mechanik. W naszym przewodniku wyjaśniamy najważniejsze zagadnienia i mechaniki rozgrywki, dzięki którym zapanujesz nad tym chaosem.

Życzymy dobrej zabawy - i jak najrzadszych buntów w Prison Architect!

Poradnik do Prison Architect - rozgrywka i mechanika

Poniżej przedstawiamy rady dotyczące rozgrywki. Znajdziesz tutaj, między innymi, strony poświęcone zatrudnianiu i zarządzaniu personelem, wznoszeniu konstrukcji i tworzeniu pomieszczeń jak i zaspokajaniu potrzeb więźniów.

Interfejs i oznaczenia na ekranie - na ekranie podczas rozgrywki pojawia się mnóstwo ikon. Poniżej znajdziesz ich wyjaśnienie.

000_prison_architect_interfejs_ikony_na_ekranie
  1. Lista zadań - przy lewej krawędzi ekranu znajdziesz zadania do wykonania, a także informacje o transporcie więźniów;
  2. Zagrożenia - po najechaniu na tę ikonkę sprawdzisz, jaki jest stan zagrożenia w więzieniu, czyli to, jak duża jest szansa na bunt czy bijatykę;
  3. Dzień rozgrywki - tutaj znajdziesz informację o aktualnym dniu gry;
  4. Dostępne środki - ilość pieniędzy, jakimi dysponujesz w danym momencie;
  5. Dzienny przypływ pieniężny - ile środków dostajesz z początkiem każdego dnia. Wpływa na możliwość rekrutowania nowych pracowników;
  6. Liczba strażników - pierwsza wartość to liczba wolnych strażników, druga to ogólna liczba zatrudnionych stróżów;
  7. Liczba więźniów - pierwsza wartość przedstawia aktualną liczbę, druga maksymalną, którą możesz przyjąć (na podstawie ilości cel);
  8. Czas gry - w prawym górnym rogu ekranu znajdziesz aktualną godzinę w grze;
  9. Wykonywana czynność - tutaj znajdziesz informacje o czynności, którą wykonują więźniowie (według harmonogramu);
  10. Kontrola czasu - za pomocą tych przycisków możesz przyspieszać i spowalniać grę, a także ją zatrzymywać;
  11. Ikonki szybkiego dostępu - za pomocą tych ikon możesz wybierać budynki do wzniesienia, pomieszczenia do utworzenia czy obiekty do zainstalowania;
  12. Akcje - za sprawą czerwonych przycisków u dołu ekranu możesz wymusić przeszukanie więzienia czy powrót skazańców do cel;
  13. Karta raportów - za pomocą tego przycisku otworzysz kartę raportów, za sprawą której dostaniesz się do okna personelu, więźniów czy dotacji.

Wskazówki na start

- Ukończ samouczek. Po pierwszym uruchomieniu gry rozpocznie się etap samouczkowy, który przeprowadzi cię przez różne etapy rozbudowy więzienia. Nie pomijaj go - dzięki niemu nauczysz się mnóstwa rzeczy dotyczących rozgrywki;

- Planuj wydatki. Pieniędzy zawsze będzie za mało. Nie buduj za dużych pomieszczeń i nie najmu zbędnych pracowników;

- Miej odpowiednią ilość strażników. Z każdym dniem do więzienia będzie przybywać nowych skazańców. Musisz więc regularnie zwiększać ilość strażników - gdy będzie ich za mało, może często dochodzić do rozrób;

- Zwalniaj niepotrzebnych pracowników. Jeśli, na przykład, skończyłeś dużą rozbudowę, rozważ zwolnienie nadwyżki robotników. Zwolnione w ten sposób środki wykorzystaj na najęcie innego personelu;

- Korzystaj z dotacji. Znajdziesz je w karcie Raportów. Dzięki nim możesz zyskać nawet kilkadziesiąt tysięcy dolarów na start, co ułatwi rozbudowę więzienia;

- Dbaj o potrzeby więźniów. Najważniejsze jest zaspokojenie ich potrzeby odpoczynku, jedzenia, higieny, bezpieczeństwa i rodziny;

- Opracowuj nowe technologie. Za sprawą karty Biurokracji możesz odblokowywać nowe jednostki czy sprzęt, dzięki któremu lepiej poradzisz sobie z kontrolą nad więźniami;

- Cały czas miej strażników w budynkach. Jeśli nie masz jeszcze systemu monitoringu, skieruj po kilku strażników do kluczowych budynków. Jeśli tego nie zrobisz, nie będziesz miał podglądu na sytuację - i nie zobaczysz, że na przykład doszło do bijatyki bądź zabicia więźnia.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami