Payday 2 - Poradnik

Zbiór ogólnych wskazówek, podpowiedzi, opis klas.

Witajcie w poradniku do strzelaniny Payday 2. Znajdziecie tutaj zbiór wskazówek, które pomogą wam postawić pierwsze kroki na drodze kariery przestępczej.

Porady ogólne:

pay2por
  • Staraj używać się komunikacji głosowej, nawet grając z nieznajomymi
  • Po rozpoczęciu przygody z Payday 2, rozegraj wszystkie możliwe misje z botami, żeby poznać ich przebieg, a także schemat lokacji
  • Związuj ręce zakładnikom - im więcej cywili uda się zastraszyć i związać, tym większe będzie opóźnienie ataku sił specjalnych
  • Używaj toreb z amunicją i apteczek rozsądnie - nie lecz się, gdy masz więcej niż 50% punktów życia, nie uzupełniaj amunicji, gdy posiadasz jeszcze sporo zapasu, pamiętaj, że te zasoby się wyczerpują
  • Uciekając z łupem, zawsze lepiej strzelać w kierunku policjantów zostających w tyle, niż po prostu biec - strzelanie sprawi, że przeciwnicy będę wolniej reagować i zmniejszy się szansa, że ktoś z drużyny zostanie trafiony podczas ucieczki
  • W grze nie ma samouczka - odwiedź kryjówkę (Safehouse) by wypróbować różne gadżety, bronie etc.
  • Nie strzelaj do cywili
  • Gdy tylko założysz maskę, by rozpocząć napad, od razu wciskaj przycisk odpowiedzialny za zastraszanie cywili - wszyscy muszą położyć się na podłodze, uważaj na tych, którzy uciekają. Uważaj też na przechodniów
  • Podczas wymiany ognia, stawaj w miejscach, w których wrogowie nie mogą do ciebie strzelać z kilku różnych kierunków
  • Kiedy na początku misji pozbędziesz się strażnika, nie odchodź od ciała - musisz użyć krótkofalówki, by odpowiedzieć na wiadomość od innych strażników
  • Torby z łupem zawsze należy gromadzić w jednym miejscu, bezpiecznym, nie można z nimi biegać - torba może zostać uszkodzona w czasie strzelaniny, gdy masz ją na plecach

Umiejętności

Payday 2 oferuje możliwość wybrania specjalizacji naszej postaci. Punkty doświadczenia możemy przeznaczać na odblokowywanie umiejętności w czterech drzewkach talentów. W każdej chwili możemy „zresetować” nasz wybór i rozdzielić punkty w inny sposób.

Specjalizacje przygotowane przez twórców to:

  • Mastermind - Medyk i „charyzmatyczny bandyta”, który jest najlepszy w uspokajaniu cywili. To klasa wsparcia, niezbędny w każdej misji. Nosi ze sobą apteczkę, może związywać ręce większej liczbie zakładników, na wyższym poziomie może nawet zastraszać stróżów prawa i zmuszać do walki po stronie bandytów.
  • Enforcer - Klasa skupiająca się na walce, najprostsza w założeniach. Rozwijając umiejętności w tym drzewku, staniemy się bardziej odporni, dostaniemy dostęp do większej liczby modyfikacji uzbrojenia. Istotny członek zespołu, posiada bowiem torbę z amunicją. Zbędny tylko wtedy, gdy planujemy wykonać zadanie zupełnie po cichu.
  • Technician - Technik to specjalista od ładunków wybuchowych i gadżetów. Może rozstawiać miny oraz działka strażnicze. Dobry w misjach, w których trzeba odpierać zmasowane ataki policji. Rozwijając umiejętności, można zamienić miny na ładunki C4, bardzo przydatne w szybkim otwieraniu sejfów.
  • Ghost - Duch przydaje się, gdy drużyna chce wykonać „robotę” bez zwracania uwagi policji. Może m.in. cicho otwierać okna i drzwi, szybciej otwierać zamki. Posiada też ECM Jammer, urządzenie, które zakłóca pracę kamer. Zyskuje też możliwość ukrywania ciał zabitych strażników.

Typy przeciwników

Podobnie jak w pierwszej odsłonie Payday, również w kontynuacji nie mamy do czynienia wyłącznie ze „zwykłymi” policjantami. Rodzajów przeciwników jest jednak nieco więcej. Poniżej, krótki opis każdego typu.

  • Policjant - Standardowy stróż prawa, bez kamizelki, lub z kamizelką kuloodporną. Najmniej odporny. Wraz z przebiegiem misji mogą pojawiać się lepiej uzbrojeni i z cięższymi kamizelkami.
  • SWAT - Poruszający się zazwyczaj w trzyosobowych grupach, zadają dużo obrażeń, nie należy wychodzić zza osłony, gdy są blisko - lepiej wycofać się na lepszą pozycję.
  • FBI - Łatwi do zlikwidowania, ale zadający spore obrażenia. Noszą zielone kamizelki.
  • Oddziały specjalne FBI - Twardsza wersja standardowych jednostek z FBI. Tylko strzelanie w głowę ma sens. Pojawiają się na większych poziomach trudności - Very Hard i Overkill.
  • Snajperzy - Pojawiają się od czasu do czasu na dachach. Likwiduj ich od razu, ale nie daj się postrzelić. Od momentu namierzenia cię, do strzału, mijają 2-3 sekundy.
  • SWAT z tarczą - Pojedyncze jednostki, mają przed sobą tarczę zasłaniającą całe ciało, której nie da się przestrzelić. Jeden członek drużyny musi zajść tego przeciwnika od tyłu, to jedyny sposób.
  • Jednostki z paralizatorami - Noszą niebieskie kamizelki i niebieskie hełmy. Zapamiętaj to i nie zbliżaj się do nich. Kiedy są blisko, używają paralizatorów. Ten gadżet sprawia, że zaczynasz strzelać bez przerwy, nie kontrolując postaci i zużywasz cały magazynek. Unieruchomiony w ten sposób, szybko zostaniesz zlikwidowany.
  • Buldożer - Tak nazwano najcięższą jednostkę. To prawdziwe „czołgi”, posiadają najgrubszą zbroję, używają potężnych strzelb, którymi zabiją cię jednym strzałem z bliska. Cała drużyna musi się skupić i celować wyłącznie w ich głowę.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor  |  matzdanowicz

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami