Mass Effect Edycja Legendarna - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, zadania i sekrety do wszystkich części.

Witajcie w poradniku do Mass Effect: Edycja Legendarna. To wznowienie jednej z najbardziej popularnych gier wideo w historii składa się ze wszystkich trzech części, a także niemal wszystkich rozszerzeń i dodatków DLC.

W związku z premierą remasterowanej wersji odświeżyliśmy również nasze przewodniki. Poprawiliśmy i uzupełniliśmy wiele opisów zadań głównych i pobocznych, dodaliśmy nowe ilustracje, a także przygotowaliśmy wiele nowych stron, związanych z mechaniką i rozgrywką.

Mass Effect: Edycja Legendarna to doskonała okazja do wzięcia udziału w epickiej przygodzie komandora Sheparda. Życzymy miłej zabawy i zachęcamy do korzystania z poszczególnych poradników.

Mass Effect 1 - Poradnik, Solucja

Pierwsza część to początki Sheparda, który jako pierwszy człowiek zostaje przydzielony do elitarnej jednostki Wywiadu i Działań Militarno-Obronnych. Od tego momentu rozpoczynamy podróż po wielu planetach i światach, by zbadać pojawiające się sygnały o tajemniczej rasie obcych.

Mass Effect 2 - Poradnik, Solucja

Kontynuujemy przygodę w drugiej części trylogii. Tym razem mamy do czynienia z grą o mniej otwartej strukturze, ale za to niebywale skupionej na opowieści i bohaterach drugoplanowych. Wielu fanów uznaje tę część za najlepszą odsłonę.

Mass Effect 3 - Poradnik, Solucja

Zwieńczenie trylogii to mieszanka akcji, epickiego klimatu oraz znanych elementów serii. Gdy finał zbliża się wielkimi krokami, musimy przezwyciężyć ostatnie przeszkody na naszej drodze.

Porady na start - Mass Effect: Edycja Legendarna

  • Może to banalne, ale koniecznie zacznij od pierwszej części - każda odsłona to kontynuacja wątków i wydarzeń, które miały miejsce poprzednio. Twoje wybory również zostaną zapamiętane.
  • Jeśli nie lubisz tworzyć nowej postaci w kreatorach, po prostu skorzystaj z opcji wyglądu domyślnego Sheparda (lub Shepard) - to jedne z najbardziej rozpoznawalnych twarzy i doskonale wpisują się w całą opowieść.
  • Jeśli grałeś już w Mass Effect, pozwól sobie na eksperymenty z klasą postaci - wbrew pozorom granie nieco innym bohaterem to dodatkowy powiew świeżości.
  • Rozmawiaj z członkami drużyny. Seria Mass Effect słynie z rozbudowanych relacji pomiędzy Shepardem a jego załogą. Częsta rozmowa z innymi postaciami nagrodzi cię ciekawymi dialogami - z częścią z nich możesz także romansować.
  • Pamiętaj, że twoje wybory mają konsekwencje. Obranie jakiejś ścieżki czy podjęcie decyzji może doprowadzić do śmierci konkretnej postaci czy zablokowania zadania. Co więcej, skutki często odczujesz dopiero w kolejnej odsłonie serii - musisz więc myśleć długofalowo.
  • W każdej części możesz romansować z członkami załogi. Romans co prawda ogranicza się do jednej postaci, jednak przed finalną sceną zawsze możesz zapisać grę, odegrać ją, a następnie przywrócić wcześniejszy zapis i wybrać innego członka załogi.
  • Eksperymentuj z walką. Gry z serii Mass Effect to cover shootery - najprościej prowadzić w nich walkę zza bezpiecznej osłony. Nie oznacza to jednak, że nie możesz zerwać z tym schematem. Równie dobrze sprawdzi się postać walcząca w zwarciu (np. za pomocą strzelby) czy na niewielkim dystansie, także na otwartym terenie - pod warunkiem, że dobierzesz odpowiednie uzbrojenie i elementy pancerza.
  • Nie zapomnij o misjach pobocznych. Duża ich część sprowadza się do prostych czynności, jak dostarczenie przedmiotu czy zabicie kogoś, jednak nie brakuje także rozbudowanych, ciekawych pod względem fabularnym zadań.
  • Wykonaj możliwie najwięcej misji lojalnościowych w Mass Effect 2. Wpłyną one na zakończenie tej części, a także na wydarzenia z Mass Effect 3 - w tym postacie, które tam spotkasz. Wykonanie tych zadań pozwoli ci także odblokować potężne zdolności specjalne.
  • Eksperymentuj z systemem moralności. W Mass Effect możesz podejmować decyzje związane z prawością (kwestie dialogowe zabarwione na niebiesko) bądź egoizmem (czerwone). Każda z nich da inny efekt - pozwoli ci uniknąć starcia bądź zabić kilku wrogów zanim walka się w ogóle zacznie czy też ukończyć wcześniej zadanie.
  • Rozważ ponowne przejście gry. Z uwagi na podejmowane decyzje, jak i system moralności, przejście przez wszystkie części może znacząco się różnić. Jeśli przy pierwszym podejściu skupiłeś się na prawości, w trakcie drugiego możesz wykazywać się egoizmem - co odblokuje unikalne kwestie dialogowe.