Mass Effect 3 - Poradnik

Opis przejścia misji, zadania poboczne, wszystko o grze.

W obszernym, darmowym poradniku i solucji do Mass Effect 3 znajdziesz zbiór porad dotyczących importowania postaci, prowadzenia walki, eksploracji galaktyki i rozmów, a także opisy i zestawienia broni, pancerzy i zdolności specjalnych. W poradniku opisano również przeciwników pojawiających się podczas kampanii i sposoby zdobywania zasobów wojennych - warto zapoznać się z tym ostatnim działem przed rozpoczęciem kampanii. Przygotowaliśmy też solucję do wszystkich misji głównych i pobocznych, uwzględniającą ważne wybory fabularne.

Spis treści

Mass Effect 3 - Import postaci bez ME2
Mass Effect 3 - Interfejs i sterowanie
Mass Effect 3 - Dialogi, eksploracja planet, Walka
Mass Effect 3 - Klasy postaci

Mass Effect 3 - Mapy Cytadeli
Mass Effect 3 - Mapy Normandii

Mass Effect 3 - Bronie, Ekran broni
Mass Effect 3 - Spis broni
Mass Effect 3 - Ulepszenia broni
Mass Effect 3 - Spis ulepszeń
Mass Effect 3 - Pancerze

Mass Effect 3 - Wrogowie
Mass Effect 3 - Postacie
Mass Effect 3 - Romanse

Mass Effect 3 - Zasoby wojenne
Mass Effect 3 - Spis zasobów: Obcy
Mass Effect 3 - Spis zasobów: Przymierze
Mass Effect 3 - Spis zasobów: Pozostałe rasy #1
Mass Effect 3 - Spis zasobów: Pozostałe rasy #2

Wątek główny

Mass Effect 3 - Prolog: Ziemia
Mass Effect 3 - Priorytet: Mars
Mass Effect 3 - Priorytet: Cytadela
Mass Effect 3 - Priorytet: Palaven
Mass Effect 3 - Priorytet: Sur'Kesh
Mass Effect 3 - Trawers Attykański: Oddział krogan
Mass Effect 3 - Trawers Attykański: Raknii
Mass Effect 3 - Tuchanka: Pluton turian
Mass Effect 3 - Priorytet: Tuchanka
Mass Effect 3 - Priorytet: Cytadela 2
Mass Effect 3 - Priorytet: Mgławica Persuesza
Mass Effect 3 - Priorytet: Pancernik gethów
Mass Effect 3 - Rannoch: Eskadry myśliwskie gethów
Mass Effect 3 - Rannoch: Admirał Koris
Mass Effect 3 - Priorytet: Rannoch
Mass Effect 3 - Priorytet: Cytadela 3
Mass Effect 3 - Priorytet: Thessia
Mass Effect 3 - Priorytet: Horyzont
Mass Effect 3 - Priorytet: Kwatera główna Cerberusa
Mass Effect 3 - Priorytet: Ziemia 2
Mass Effect 3 - Zakończenia

Misje i zadania dodatkowe

Mass Effect 3 - Misje dodatkowe, część 1
Mass Effect 3 - Misje dodatkowe, część 2
Mass Effect 3 - Misje dodatkowe, część 3
Mass Effect 3 - Misje dodatkowe, część 4
Mass Effect 3 - Misje dodatkowe, część 5
Mass Effect 3 - Misje dodatkowe, część 6
Mass Effect 3 - Misje dodatkowe, część 7
Mass Effect 3 - Misje dodatkowe, część 8

Mass Effect 3 - Wszystkie misje dodatkowe według części
Mass Effect 3 - Alfabetyczny spis treści misji dodatkowych

Mass Effect 3 - Wymagania sprzętowe
Mass Effect 3 - Osiągnięcia

Trylogia Mass Effect

Mass Effect 1 - Poradnik
Mass Effect 2 - Poradnik
Mass Effect 3 - Poradnik

-

Słowo przed rozpoczęciem kampanii

Przed przystąpieniem do kampanii warto chociaż pobieżnie (uwaga na spoilery!) zapoznać się z działem Zasoby wojenne. W trakcie rozgrywki będziesz bowiem zbierał specjalne punkty, które znajdą odbicie w samym finale gry. Już w tym miejscu zaznaczamy, że do „najlepszego” zakończenia (a przy okazji do wszystkich pozostałych) trzeba posiadać przynajmniej 5 tysięcy punktów wymiernej siły zbrojnej.

Importowanie postaci z Mass Effect 2

Mass Effect 3 oferuje możliwość zaimportowania postaci z poprzedniej części. Jest to nawet wskazane, ponieważ w ten sposób Shepard nie tylko będzie bardziej rozwinięty, ale jego decyzje z przeszłości odbiją się również w wielu sytuacjach.

Aby dokonać importu postaci z Mass Effect 2 (musisz posiadać związane z nią dane na dysku) postępuj według poniższych kroków:

  • Wybierz opcję nowa gra.
  • Wybierz opcję import postaci z ME2.
  • Z lewej strony pojawią się twoje postacie z poprzedniej części. Wybierz któryś z zapisanych stanów gry, a z prawej strony wyświetlą się wszystkie podjęte przez ciebie ważne decyzje.
  • Wybierz opcję Import postaci.
  • Przejdziesz teraz do menu, gdzie będziesz mógł wybrać wygląd postaci i klasę, po czym rozpocznie się właściwa gra.

Uwaga - gdybyś w wersji PC posiadał sam plik z zapisanym stanem z poprzedniej części gry, ale nie masz zainstalowanego Mass Effect 2 to przejdź do działu Import postaci na PC bez zainstalowanego Mass Effect 2, gdzie wyjaśniono, jak dokonać importu bez poprzedniej części.

Importowana postać uzyskuje: poziom doświadczenia z poprzedniej części, wszystkie rozwinięcia umiejętności, 15 procent bonusu do wskaźnika egoisty lub praworządności (bez tego niemożliwe jest osiągnięcie maksymalnego poziomu rozwoju wskaźnika reputacji, a ma to przełożenie między innymi na jedną z decyzji w finale).

-

Postać stworzona od podstaw w Mass Effect 3

Poniżej znajduje się lista różnych spraw z przeszłości, gdybyś zdecydował się zagrać od podstaw nową, nieimportowaną postacią:

Mass Effect 1:

  • Kolonia na Feros nie została uratowana.
  • Shiala została zabita.
  • Królowa raknii został zabita.
  • Wrex został zabity przez Sheparda.
  • Shepard nie miał żadnego romansu.
  • Rada została zabita, a okręt Destiny Ascension zniszczony.

Mass Effect 2:

  • Shepard nie wypełnił żadnych misji lojalnościowych.
  • Tali została wygnana przez quarian.
  • Mordin, Garrus, Miranda i Jacob przeżyli.
  • Jack, Thane i Samara zginęli, podobnie jak wszystkie postacie z Normandii nie należące do drużyny (przeżyli tylko Joker i dr Chakwas).
  • Zaeed i Kasumi nie zostali zwebowani.
  • Shepard z nikim nie romansował.
  • Legion został oddany Cerberusowi.
  • Baza zbieraczy została zniszczona.
  • Nie ukończono żadnych zadań specjalnych (w tym misji N7) oraz dodatków DLC.

Zainteresowani ponownym przejściem gry mogą rozpocząć ją z postacią zaimportowaną po skończeniu Mass Effect 3. W wyniku tego zachowasz całe swoje doświadczenie, zdolności, punkty egoizmu i praworządności, kredyty oraz ekwipunek. Ponadto przy nowym przechodzeniu kampanii będziesz mógł rozwinąć swoje bronie do 10 poziomu (przy pierwszym przejściu możesz to uczynić tylko do 5 poziomu).

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

Komentarze (2)