LEGO Przygoda (gra wideo) - Poradnik

Poradnik do LEGO Przygoda (100% ukończenia gry): Wszystkie misje główne i poboczne, sekrety i znajdźki.

Niniejszy, darmowy i kompletny poradnik i solucja do gry LEGO Przygoda zawiera wszystkie informacje pozwalające ukończyć grę w 100 procentach. Oprócz szczegółowego opisu przejścia gry - wszystkich misji w kampanii fabularnej, misji pobocznych - znajdziesz w nim również garść przydatnych porad, a także informacje związane z postaciami, sekretami i znajdźkami.

Spis treści

Lego Przygoda - Sterowanie

Lego Przygoda - Prolog: Przepowiednia
Lego Przygoda - Misja 1: Plac budowy w Klocburgu
Lego Przygoda - Misja 2: Ucieczka z Klocburga
Lego Przygoda - Misja 3: Wąwóz Płaskrzaków
Lego Przygoda - Misja 4: Dachy Płaskrzaków
Lego Przygoda - Misja 5: Ucieczka z Płaskrzaków
Lego Przygoda - Misja 6: Witaj w Chmurokukułkowie
Lego Przygoda - Misja 7: Atak na Chmurokukułkowo
Lego Przygoda - Misja 8: Ucieczka z Chmurokukułkowa
Lego Przygoda - Misja 9: Głębia
Lego Przygoda - Misja 10: Przedostań się do Wieży Oktanu
Lego Przygoda - Misja 11: Prowizorka
Lego Przygoda - Misja 12: Serwus, tu serwis
Lego Przygoda - Misja 13: Powrót z rzeczywistości
Lego Przygoda - Misja 14: Atak na Klocburg
Lego Przygoda - Misja 15: Ostatnie starcie

Znajdźki

Lego Przygoda - Złote instrukcje: Misje 1, 2, 3, 4, 5
Lego Przygoda - Złote instrukcje: Misje 6, 7, 8, 9, 10
Lego Przygoda - Złote instrukcje: Misje 11, 12, 13, 14, 15

Lego Przygoda - Gacie

Lego Przygoda - Czerwone klocki: Klocburg
Lego Przygoda - Czerwone klocki: Stary Zachód
Lego Przygoda - Czerwone klocki: Chmurokukułkowo
Lego Przygoda - Czerwone klocki: Wieża Oktanu

Lego Przygoda - Dodatkowy pokój
Lego Przygoda - Ukończenie gry na 100%
Lego Przygoda - Kody, Tipsy

-

Porady ogólne

Zauważ, że większość obiektów pojawiających się w lokacjach możesz niszczyć. Korzystaj z tej możliwości, ponieważ otrzymujesz w ten sposób monety. Uzbieranie odpowiedniej ich ilości na każdym z etapów zapewnia tytuł Wybrańca, co przyczynia się do zdobycia złotego klocka.

Nie przejmuj się, jeśli w trakcie pierwszego przechodzenia kampanii pominąłeś różnego rodzaju znajdźki. Odnalezienie wszystkich za pierwszych podejściem jest bowiem niemożliwe. Dopiero w trakcie przechodzenia misji fabularnych otrzymasz bowiem dostęp do nowych postaci, dzięki którym dostaniesz się w każdy zakamarek na planszy i dopiero w ten sposób będziesz w stanie przejść grę na 100 procent.

Część postaci odblokujesz automatycznie przechodząc misje fabularne. Niektóre z nich będą dostępne w menu wyboru postaci od razu, natomiast inne trzeba będzie zakupić. W tym celu eksploruj odkryte światy pojawiające się między misjami. Wystarczy podejść do danej postaci i zakupić, za podaną na ekranie sumę lub dokonać zakupu z poziomu menu wyboru postaci.

Chociaż w trakcie przechodzenia misji śmierć postaci jest tylko chwilowa (bohater szybko się odrodzi), to jednak staraj się ich unikać. Utrata życia niesie za sobą również utratę części zebranych wcześniej monet, a co za tym idzie może ci ich potem zabrakną na przykład do osiągnięcia statusu Wybrańca. Gdybyś jednak zginął, to postaraj się po odrodzeniu, jak najszybciej pozbierać okoliczne monety, które wypadną z postaci w momencie śmierci.

Pamiętaj, że w grze jest do odblokowania około setki postaci, a niemal każda z nich dysponuje pewnymi unikalnym zdolnościami. Przykładowo tylko budowniczowie pokroju Emmeta i Gochy mogą korzystać z wierteł i niszczyć nimi popękane klocki, po cienkich belkach przejdzie Witruwiusz, a pożar ugasi Strażak. Jeśli zatem nie możesz na danej planszy przebrnąć przez jakąś przeszkodę, to być może jest to związane z brakiem posiadania odpowiedniej postaci. Wiadomość kto może poradzić sobie z daną przeszkodą, jest zawsze wyświetlana na dole w momencie dojścia do przeszkody.

Podczas walki staraj się wykorzystywać specjalne zdolności swoich postaci. Witruwiusz może rzucić laskę w taki sposób, że zabije nią kilku przeciwników, a Emmet może skorzystać z wiertła ogłuszając na chwilę wrogów, co znacznie ułatwi ci walkę z nimi. Gdybyś miał problemy ze zdrowiem, to staraj się podnosić czerwone serduszka. Uzupełnisz w ten sposób swoje siły.

W jaki sposób uruchomić tryb swobodny?

Po ukończeniu danej misji w trybie fabularnym należy skierować się do miejsca, w którym rozpoczynałeś dane zadanie, stanąć na kolorowym punkcie i wcisnąć klawisz, który się pojawi. Następnie z menu wybierz czy chcesz dany etap przejść jeszcze raz w trybie fabularnym czy też w trybie swobodnym, gdzie będziesz mógł korzystać ze wszystkich odblokowanych dotychczas postaci.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Komentarze (3)