Hitman 3 - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, opcjonalne ścieżki i wszystkie cele.

Witamy w poradniku do Hitmana 3, ostatniej części trylogii World of Assassination. Gracze, którzy grali w poprzednie odsłony, doskonale znają podstawy rozgrywki. Podobnie bowiem jak w pierwszym i drugim sezonie, otrzymujemy zestaw sześciu map, zlokalizowanych w różnych miejscach na świecie, w których Agent 47 będzie polował na kolejne ofiary.

Nasz przewodnik kierujemy przede wszystkim dla osób, którzy rozpoczynają przygodę z cyklem. W opisywanych misjach skupimy się na optymalnej drodze do osiągnięcia końcowego sukcesu, pokazując przy tym inne ścieżki podejścia do eliminacji celów.

Warto bowiem wiedzieć, że Hitman 3 oferuje bardzo wiele możliwości ukończenia misji, a co więcej - umożliwia wykonywanie dodatkowych wyzwań (challenges), dzięki którym możemy wielokrotnie zaliczyć daną mapę, każdorazowo inaczej podchodząc do zadania.

Spis treści - przejdź do sekcji:

Porady i mechanika gry

W tym miejscu zamieściliśmy podstawowe wiadomości dotyczące gry, a także informacje dotyczące rozgrywki i umiejętności Agenta 47.

Poniżej kluczowe mechaniki, które opisywaliśmy przy okazji poprzedniej części:

Opis przejścia misji

W tym miejscu znajdują się wskazówki, dzięki którym wykonasz główne cele zadania, a także szczegółowy opis przejścia misji fabularnych (storry missions) każdej mapy.

Misja 1: On Top Of The World - Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie

Misja 2: Death in the Family - Dartmoor, Anglia

Misja 3: Apex Predator - Berlin, Niemcy

Misja 4: End of an Era - Chongqing, Chiny

Misja 5: The Farewell - Mendoza, Argentyna

Misja 6: Untouchable - Karpaty, Rumunia

Interfejs i informacje na ekranie

Na ekranie gry widoczne są różnorakie informacje i wiadomości dotyczące rozgrywki.

hitman_3_poradnik_solucja_interfejs
  1. Cel - w tym miejscu wyświetlany jest bieżący cel danej misji lub inne informacje przekazywane przez grę.
  2. Mini-mapa - tutaj widoczna jest mini-mapa, na której szybko możesz sprawdzić, co dzieje się wokół bohatera. Oprócz lokacji są na niej zaznaczone pobliskie osoby, strażnicy oraz cele. Poniżej mapy pojawiają się też informacje związane z danym miejscem. Przykładowo: przebywanie w miejscu oznaczonym, jako niedozwolone miejsce spowoduje, że osoby, które zobaczą w nim bohatera wyproszą go lub zaczną atakować.
  3. Dodatkowe informacje (pojawiają się pod mini-mapą) - są tu wyświetlane informacje związane z przeciwnikami. Jeśli bohater zostanie rozpoznany, pojawi się tu odpowiednia wiadomość, na przykład, że rywale rozpoczęli pościg za nim.
  4. Bieżący przedmiot - w tym miejscu znajduje się ikona przedmiotu obecnie trzymanego przez Agenta 47. Jeśli kontur jest pusty, to znaczy, że przedmiot jest gotowy do użycia, ale ukryty. Jest to ważne zwłaszcza w przypadku broni, z którymi główny bohater nie może paradować na widoku w większości miejsc. Wciśnięcie strzałki w górę na padzie, sprawi, że przedmiot zostanie wyciągnięty, a naciśnięcie strzałki w dół - wyrzucenie na ziemię danego przedmiotu.
  5. Menu zmiany przedmiotów (wywoływane jest za pomocą strzałek na krzyżaku pada) - w każdej chwili możesz skorzystać z menu zmiany przedmiotów, aby wybrać przedmiot, który chcesz. Po uczynieniu tego jego ikona pojawi się na dole z prawej (4).

Dodatkowo, w określonych momentach, nad głowami rywali mogą pojawiać się różne symbole. Przykładowo białe kółko oznacza strażnika, który może rozpoznać Agenta 47 nawet w przebraniu. Znak zapytania oznacza, że strażnika coś zaniepokoiło, a wykrzyknik, że rozpoczyna walkę z głównym bohaterem.

Trylogia World of Assassination

Hitman 3 jest trzecią i ostatnią częścią trylogii World of Assassination, która zaczęła się w 2016, wraz z rozpoczęciem pierwszego sezonu. Wszystkie odsłony mają podobny przebieg i zawartość.

Wcielamy się bowiem w płatnego zabójcę, Agenta 47, który musi zlikwidować konkretne cele na danej mapie. Każda część Hitmana składa się z zestawu 6 map, które zlokalizowane są w różnych zakątkach świata. Mimo że rozgrywka na każdej planszy jest do siebie zbliżona, to charakteryzuje się różnymi metodami dotarcia do celu, a różnorodność krajobrazów sprawia, że gra szybko nie nudzi się.

hitman_3_poradnik_solucja_world_of_assassination

Warto dodać, że ogrywanie trylogii na jednej platformie (PlayStation, Xbox, Steam, Epic Game Store) pozwala przenosić postępy pomiędzy kolejnymi odsłonami, tworząc ze sobą jednolitą całość.

Najlepiej rozpocząć przygodę z serią Hitman od pierwszego sezonu, gdyż opowiadana historia łączy się ze sobą. Jednakże, jeśli chcesz skupić się przede wszystkim na rozgrywce, nie ma przeciwskazań, aby Hitman 3 był pierwszą częścią, po którą sięgniesz.

Wskazówki dla zaczynających grę

Zapoznaj się z poniższymi poradami, które kierujemy przede wszystkim do osób rozpoczynającym przygodę z serią Hitman.

  • Staraj się po każdorazowym zabójstwie bądź obezwładnieniu postaci, ukryć ciało - w skrzyni lub w szafie. Dzięki temu unikniesz wykrycia i zwrócenia uwagi strażników.
  • Zwróć uwagę, że przebranie nie daje pewności, że nie zostaniesz wykryty. Niektóre stroje gwarantują ci wejście do pewnych części lokacji i niezwracanie uwagi pozostałych postaci. Jednak unikaj osób, które mają nad głową białą kropkę. Niezależnie od przebrania, te postacie cię rozpoznają, gdy cię zobaczą.
  • Specjalny tryb widzenia Agenta 47 - Instynkt - podświetla najważniejsze miejsca, przedmioty, obiekty oraz osoby w grze. Pozwala również zobaczyć kontury ludzi przez ściany, dzięki czemu jest znakomitym ułatwieniem w kontrolowaniu patroli strażników, ochroniarzy itd.
  • Ukończenie misji w domyślnym garniturze jest nie lada wyzwaniem. Dlatego przebrania są bardzo istotne, by ukryć swoją prawdziwą tożsamość. Pamiętaj jednak, aby dobrze dopasowywać strój do obszaru, do którego chcesz się dostać. Np. w przebraniu ogrodnika wejdziesz do szklarni czy ogrodu, ale raczej nie dostaniesz się do biura ochrony.
  • Każde zadanie oferuje wiele możliwości na zrealizowanie celów. Wykorzystaj Story Missions (misje fabularne), by odnaleźć optymalną drogę do zlikwidowania celów. Ale możesz też sam spróbować odnaleźć inną ścieżkę i sposób, by zbliżyć się do postaci, które musisz wyeliminować.
  • Kiedy zdecydujesz się na używanie broni palnej, używaj tej z tłumikiem. Nie ma, co prawda, tak dużego zasięgu, jak wersja bez, ale nie sprawia tyle hałasu.
  • Teoretycznie każdą misję można wykonać przy użyciu siły, czyli korzystając z broni palnej. Jednak Hitman nie grą, w której takie rozwiązania przynoszą satysfakcję. Planowanie i szukanie cichych sposobów bowiem jest najlepszym wyborem. Każde zadanie we wszystkich epizodach można ukończyć na wiele sposobów bez choćby jednego wystrzału z broni palnej. Pamiętaj także, że strzały prawie zawsze kogoś zaalarmują i trudno jest wybronić się z takiej sytuacji, nawet w przebraniu.
  • Jeśli utknąłeś w jakimś miejscu, to warto zapoznać się z listą wyzwań (challanges) w danej misji. Możesz je potraktować jako wskazówki. Natomiast misje fabularne (Story Missions) przeprowadzą cię - krok po kroku - przez całe zadanie i pomogą ci wykonać wszystkie cele.