FTL: Faster Than Light - Poradnik

Jak grać, lista statków, porady i wskazówki.

Wprowadzenie

Witamy w poradniku do gry FTL: Faster Than Light. Niniejsza publikacja przybliży ci podstawy rozgrywki i pomoże odblokować wszystkie dostępne statki. Produkcja ta należy do gier dość trudnych, gdzie wiele zależy od losowych czynników.

Nie przedstawimy zatem tu 100-procentowego sposobu na odniesienie sukcesu, gdyż taki po prostu nie istnieje. Wiele zależeć będzie od twojego stylu gry, używanego statku lub zróżnicowania rasowego załogi. Zwiększenie szansy na sukces jest zależne od zrozumienia i wyczucia wielu czynników występujących w grze. Nie zrażaj się zatem porażkami, które występują tu na porządku dziennym, ale wyciągaj z nich wnioski i udoskonalaj swoje działania. Życzymy powodzenia!

Spis treści

FTL: Faster Than Light - Pierwsza walka
FTL: Faster Than Light - Porady ogólne
FTL: Faster Than Light - Rasy
FTL: Faster Than Light - Wszystkie statki

*

Początek zabawy - jak grać?

Zanim rozpoczniesz właściwą rozgrywkę, warto ukończyć tutorial dostępny z poziomu głównego menu gry. Przybliży ci on podstawy sterowania i zachowań w nieskończonym, kosmicznym świecie. Gdy zechcesz wybrać rozgrywkę właściwą, twoim oczom ukaże się poniższe okno.

01

1. Jest to główna część powitalnego okna, gdzie zaprezentowany jest twój statek wraz z załogą i dostępnymi systemami.

2. Nazwa statku, którą można zmienić.

3. Przycisk wyboru statku. „List" pozwala wybrać model (po odblokowaniu), „Layout" to wybór wersji statku (różni się nie tylko kolorem, ale też dostępnym uzbrojeniem i systemami), a „Hide rooms" pozwala na zadaszenie podglądu statku i oglądanie jego walorów estetycznych.

4. Lista osiągnięć (achievementów) dostępnych dla danego statku.

5. Dostępna załoga. Można zmienić tu ich nazwę lub płeć (w zależności od rasy).

6. Dostępne systemy wraz z poziomem ich zaawansowania. Można je rozwijać w trakcie rozgrywki.

7. Startowe bronie. Podczas rozgrywki można zamontować dodatkowe.

8. Dostępne roboty wspomagające (drony).

9. Układy pomocnicze dostępne dla wybranego statku.

10. Możliwość wyboru poziomu trudności pomiędzy łatwym (easy) i normalnym (normal). Przycisk „Start", który rozpoczyna rozgrywkę.

02

Tuż po rozpoczęciu rozgrywki twój statek dryfować będzie w przestrzeni kosmicznej.

1. Zobrazowanie twojego statku.

2. Hull - aktualna kondycja twojego statku, pasek energii. Gdy spadnie do zera, statek ulegnie zniszczeniu i gra się zakończy. Pod spodem znajdują się trzy okienka opisane liczba. Pierwsze to ilość paliwa (jedna jednostka służy do jednego skoku), drugie to ilość rakiet, a trzecie to ilość części dronów (jedna aktywuje jednego robota). Shields - aktualny poziom twojej ochrony tarczą. Im więcej niebieskich kółek, tym mocniejsza ochrona.

3. Ilość złomu (scrap), czyli waluty w grze.

4. Przycisk „Jump" (po załadowaniu) przenosi cię w inne miejsce sektora.

03

Po naciśnięciu go pojawia się mapa sektora z aktualnie zaznaczoną pozycją twojego statku. Docelowo kierujesz się sukcesywnie w prawą stronę do wyjścia (punkt „Exit"), gdyż po jakimś czasie z lewej stronie zacznie nadciągać front rebeliantów. Niektóre punkty sektora mogą być opisane jako „distress" (jest tam zazwyczaj ktoś, kto potrzebuje pomocy i sowicie cię za nią wynagrodzi), „store" (sklep, gdzie możesz naprawić statek, kupić drony lub broń, a także wynająć ludzi) lub „quest" (czeka cię tam konkretne zadanie/misja). Docierając do punktu „Exit" zmieniasz aktualny sektor. Nie rób tego jednak zbyt wcześnie. Staraj się odwiedzić jak najwięcej punktów na aktualnej mapie. Punkty oznaczone kolorem niebieskim to miejsca, gdzie aktywna jest nebula, ograniczająca zdolności twojego statku. Zazwyczaj nie zapuszczają się tam wrogie statki.

Przycisk „Ship" otwiera okno zarządzania systemami statku:

04

Okno „Ship" zawiera trzy zakładki. Pierwsza z nich, „Upgrades", pozwala na udoskonalanie wszyskich elementów posiadanego statku. Pod każdym z systemów i systemów pobocznych znajduje się koszt takiego usprawnienia wyrażony w złomie (scrap). Pamiętaj, że aby zasilić wszystkie systemy, potrzebujesz odpowiedniej ilości paliwa w głównym reaktorze. Zwiększysz go poprzez dokupienie pasków mocy (power bars) w oknie „Reactor".

W zakładce „Crew" możesz zarządzać swoją załogą. Jeśli zachodzi taka potrzeba, możesz ich także z tego poziomu zwolnić.

„Equipment" prezentuje posiadaną broń (aktywne mogą być tylko cztery), roboty (drony), ładunek przewożony (cargo) i układy pomocnicze (augmentations).

5. Dostępna załoga oraz poziom ich zdrowia. Po najechaniu na konkretną jednostkę, wyświetlone są ich umiejętności zobrazowane poprzez pasek postępu. Gdy członek załogi przebywa w odpowiednim pomieszczeniu, uczy się konkretnej dziedziny.

6. Pionowy pasek po lewej obrazuje ogólną moc reaktora. Jeżeli znajdują się tam zielone paski, można wykorzystać je do zasilenia jednego z głównych systemów, znajdujących się obok.

7. Dostępna broń. Aktywuje się je poprzez naciśnięcie na nie lewym przyciskiem myszy. Każda broń wymaga odpowiedniego zasilenia z reaktora głównego. W tym przypadku Artemis (pocisk rakietowy) wymaga jednej jednostki, a Burst Laser dwóch.

8. Systemy poboczne, odpowiedzialne kolejno za: sterowanie statkiem, monitorowanie wrogich statków i kontrolę drzwi na pokładzie.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami