Earth 2150: Escape From The Blue Planet - Opis, Recenzja, Poradnik, Wiki

Opis gry Earth 2150 - strategii czasu rzeczywistego, wydanej w 2000 roku przez TopWare.

Earth 2150: Escape From The Blue Planet to strategia czasu rzeczywistego (RTS), której premiera odbyła się w 2000 roku. Za grę odpowiada studio TopWare.

Dla ludzkości XXI wiek miał być wiekiem dobrobytu, rozwoju nauki i najważniejsze, wytchnieniem od wojen poprzedniego stulecia. Niestety, w roku 2012 gospodarka światowa uległa załamaniu. Upadło wiele międzynarodowych korporacji, a amerykańska agencja NASA została wtedy przejęta przez Lunar Corporation, która podjęła pracę nad budową stacji orbitalnej. Świat pogrążał się w kryzysie i wszystko wskazywało na wybuch globalnego konfliktu. Ludzie, których było na to stać, w obliczu wojny, uciekali z Ziemi, osiadając się w Orbital City I.

W 2048 roku wybuchła Wielka Wojna. Na całym świecie zapanował chaos i anarchia. Dopiero po kilkunastu latach wojny, rozpoczęła się ciężka odbudowa państw. Na terenie Ameryki powstała Unia Cywilizowanych Stanów, a w Europie i Azji powstało państwo rządzone przez nową dynastię carów, które przyjęło dumną nazwę Dynastii Euroazjatyckiej. Oba mocarstwa bardzo szybko zaczęły swoją ekspansję i wkrótce przejęły wszelkie obszary na Ziemi. Tak potężne siły nie mogły egzystować obok siebie w pokoju i wreszcie w 2140 roku Dynastia Euroazjatycka zaatakowała Unię.

earth 2150 poradnik, opis, 1

Rozpętała się następna wielka wojna. W ósmym roku trwania wojny wycofująca się armia ED użyła broni jądrowej, której duży wybuch w okolicach bieguna północnego spowodował zakłócenia w ruchu orbitalnym Ziemi, czego skutkiem było, że w przeciągu kilku najbliższych lat Ziemia zmniejszy swą odległość od Słońca. Oznaczało to, że siły grawitacyjne rozerwą płaszcz Ziemi i Księżyca, doprowadzając do zaniku życia na ich powierzchniach. W tych okolicznościach nadzieją na ocalenie jest ucieczka. Niestety do zbudowania jednostek ewakuacyjnych potrzebne są duże ilości surowców, występujących tylko w określonych rejonach Ziemi.

Tak przedstawia się krótka historia świata w grze Earth 2150, która jest przedstawicielem strategii w czasie rzeczywistym. Rozgrywając kampanię mamy do wyboru trzy strony, w które możemy się wcielić: Lunar Corporation, Unia Cywilizowanych Stanów i Dynastia Euroazjatycka. W zasadzie cel dla wszystkich stron jest taki sam, uzbierać wystarczającą ilość surowców do zbudowania statku ewakuacyjnego. Różni się tylko sprzęt, który mamy do dyspozycji, grając odpowiednią stroną. Jest to pewne uproszczenie, bo misje dla każdego mocarstwa niczym się nie różnią, poza drobnymi wyjątkami, a zmienia się tylko to jakimi jednostkami i budynkami będziemy zarządzać.

earth 2150 poradnik, opis, 2

Po wyborze strony ukazuje się nam główna baza, w której zbieramy surowce i sprzęt. Bezpośrednio z bazy przechodzimy do konkretnej misji, którą będziemy rozgrywać. Celem prawie każdej misji jest uzbieranie odpowiedniej ilości surowców i ewakuacja do głównej bazy. W osiągnięciu zadania przeszkadza ci przeciwna strona, która robi co może aby ci to uniemożliwić. Środowisko gry przedstawione jest w grafice trójwymiarowej, co niezwykle podnosi walory estetyczne gry. Możemy dowolnie manipulować polem bitwy, obracać, robić zbliżenia i zmieniać kąt patrzenia na dany obszar. Dzięki temu teren walki wygląda na bardziej realistyczny. Oprócz walk na powierzchni ziemi, możemy je toczyć także pod ziemią co urozmaica grę. Same jednostki także przedstawione są jako modele 3D. Odwzorowane z precyzją, ich poruszanie się po terenie, ostrzeliwanie i pozostawianie po sobie śladów.

earth 2150 poradnik, opis, 3

Jeśli chodzi o samą organizację gry, to niewiele się różni od standardowych RTS-ów poza wyjątkami, które przedstawię: jednostki budujemy sami, to znaczy, że w odpowiednim oknie składamy interesującą dla nas jednostkę od podstaw. Wybieramy dla niej dostępne uzbrojenie, podwozie i inne komponenty. Jednocześnie możemy przejść do centrum wynalazków i odkrywać nowe technologie. Nie muszę chyba przypominać, że za wszystko oczywiście się płaci.

Jednostkom na polu bitwy można wydawać różne rozkazy, które mają wpływ na ich zachowanie, co osobiście według mnie nie jest za bardzo przydatne, a tylko komplikuje samą rozgrywkę. Na koniec jedna fajna rzecz, która mi się podoba to zatrzymanie czasu i możliwość wydawania rozkazów. Dzięki temu w wirze walki można zatrzymać upływ czasu, pomyśleć, wydać odpowiednie rozkazy ruchu i ataku i uruchomić ponownie grę. Wtedy akcje, które przeprowadzasz są całkowicie przez ciebie kontrolowane.

W Earth 2150 przedstawione są warunki atmosferyczne, co wygląda super aczkolwiek później tylko przeszkadza. Cykl dnia i nocy, padający deszcz i śnieg oraz mgła dodaje klimatu grze. Na koniec małe podsumowanie. Earth 2150 to bardzo dobrze wykonana gra RTS z przepiękną grafiką i ciekawą muzyką. Ale nic za darmo. Jedno co muszę wytknąć to nieziemskie wymagania sprzętowe jak na tego rodzaju grę i niezbyt profesjonalna wersja językowa, moim zdaniem wykonana na odwal się ( widać, że gra wykonana na rynek zachodni, a polska wersja językowa to tylko zbędny dodatek).

Materiał archiwalny

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami