Titanfall: 792p na Xbox One w dniu premiery

Twórcy chcą poprawić rozdzielczość w przyszłości.

Titanfall działa na konsoli Xbox One w rozdzielczości 792p, czyli identycznej jak w wersji beta. Informacje potwierdził przedstawiciel studia Respawn Entertainment, Richard Baker.

Według wcześniejszych doniesień, przypisywanych odpowiedzialnej za kontakty ze społecznością Abbie Heppe, twórcy strzelanki starali się uzyskać 900p na konsoli Microsoftu, co najwidoczniej zakończyło się niepowodzeniem.

- Eksperymentowaliśmy z wyższą i niższą rozdzielczością. Jeden z większych tricków to zmniejszenie wykorzystania ESRAM, więc myślimy o rezygnacji ze sprzętowego wygładzania MSAA na rzecz FXAA, by zmniejszyć rozmiar renderowanych scen - przyznaje Baker w rozmowie z Eurogamerem.

- Będziemy eksperymentować. Celem jest 1080p bez wygładzania lub 900p z FXAA. Szukamy optymalizacji... Nie chcemy z niczego zrezygnować kosztem wyższej rozdzielczości. Nie jesteśmy w pełni zadowoleni z opcji, cały czas pracujemy. Ale w dniu premiery nic się nie zmieni, zapewne opublikujemy łatkę po wydaniu. W przyszłości prawdopodobnie zwiększymy rozdzielczość.

- Wiele zależy od GPU. Nadal jest tu miejsce na optymalizację, a prace trwają - dodaje Baker. - Idealne byłoby solidne 60 klatek na sekundę w dniu premiery, ale podczas dużych walk, z wieloma efektami cząsteczkowymi i fizyką... Nadal pracujemy nad ujednoliceniem systemów, by działały równolegle, gwarantując 60 FPS bez spadków.

Deweloper przyznał, że można jednak liczyć na pewną optymalizację już w dniu premiery, dzięki zmianom poczynionym po zakończeniu testów wersji beta.

- Był pewien problem, który zabrał nam dużo więcej czasu niż powinien. Działanie w najbardziej obciążających momentach jest lepsze, a ogólna płynność rozgrywki jest pewnie identyczna z betą.

Pierwsze testy płynności rozgrywki, jeszcze z wersji beta

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (9)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami