Diablo 4 - premiera i najważniejsze informacje

Klasy, zawartość, fabuła, platformy.

Siedem lat po premierze poprzedniej części serii Diablo 4 zostało oficjalnie zapowiedziane. Blizzard chce w pewnym sensie powrócić do mrocznych korzeni cyklu i zapowiada, że nowa odsłona będzie połączeniem rozwiązań i motywów z części drugiej i trzeciej.

Styl gry będzie od razu znajomy i rozpoznawalny dla wszystkich, którzy grali w jakiekolwiek Diablo. Twórcy nie chcą zmieniać najważniejszych założeń mechaniki.

Jednocześnie Blizzard stawia też na nieco bardziej przystępny gameplay niż konkurencyjne Path of Exile. Oczywiście, jak poprzednio, możliwa będzie też wspólna zabawa ze znajomymi.

  • Premiera: 2022 (najwcześniej)
  • Platforma: PC, PS4, Xbox One
  • Wersja językowa: polska
  • Producent: Blizzard Entertainment
  • Wydawca: Activision Blizzard

Na tej stronie:

Data premiery, platformy

Diablo 4 ukaże się najwcześniej w 2022 roku. Blizzard nie ujawnił jeszcze daty premiery. Nie podano nawet daty wstępnych, technicznych testów.

Do tej pory potwierdzono tylko, że gra trafi na PC, PS4 i Xbox One, ale prawdopodobnie ukaże się również na konsolach nowej generacji, nawet jeśli tylko w ramach kompatybilności wstecznej, bez znaczących ulepszeń.

Nie ujawniono jeszcze dodatków do pre-orderów ani okładki.

d2

Fabuła i świat

W Diablo 4 ponownie odwiedzamy krainy świata Sanktuarium, a akcja osadzona jest po wydarzeniach z Diablo 3. Najważniejszą nowością jest fakt, że wszystkie regiony są tym razem połączone i nie są odrębnymi lokacjami.

Można więc powiedzieć, że otrzymujemy swego rodzaju „korytarzowy otwarty świat” - nie jest to typowy open-world, ponieważ lokacje nadal mają dosyć wyraźne granice i nie powalają rozmiarem.

Fabuła będzie związana z Lilith - stworzycielką Sanktuarium i córką Mephisto, czyli w praktyce bratanicą samego Diablo. Niewykluczone, że właśnie jej stryj też pojawi się w grze (w końcu tytuł zobowiązuje).

Możemy spodziewać się różnorodnych krajobrazów, co najmniej standardowego podziału na obszary pustynne, leśne czy zimowe. Świat będziemy też współdzielić z innymi graczami, co jest istotną nowością. Twórcy obiecują jednak, że obcych nie będziemy spotykać zbyt często.

d1

Podczas eksploracji świata oczyścimy z potworów i demonów różne miejsca - miasteczka czy obozy. Dzięki temu odblokoujemy nowe punkty z handlarzami i postaciami niezależnymi, a nawet z nowymi misjami.

Rozgrywka, gameplay

Blizzard nie chce zmieniać mechaniki rozgrywki w Diablo 4. Każdy, kto grał w poprzednie odsłony tutaj poczuje się jak w domu - to stara, dobra formuła gier typu hack and slash.

Akcję obserwujemy od góry, przemierzamy kolejne obszary i większość czasu spędzamy na nieustannym atakowaniu wrogów, których zazwyczaj jest mnóstwo. Sterujemy jedną z kilku dostępnych klas postaci.

Obecnie potwierdzone klasy to Druid, Czarodziejka, Łotrzyk i Barbarzyńca.

Druid będzie używał mocy żywiołów, przyzywał bestie i zmieniał się w wilkołaka czy wielkiego niedźwiedzia. Barbarzyńca to oczywiście klasyczny wojownik walczący w zwarciu, a Czarodziejka skupi się na wykorzystywaniu magicznych zaklęć i walce na dystans. Łotrzyk może specjalizować się w walce na dystans lub z bliska, z wykorzystaniem sztyletów i błyskawicznych ruchów.

Twórcy chcą zadbać o nagrody - przedmioty, które znajdujemy, zawsze mają być interesujące. Blizzard chce ograniczyć liczbę nieprzydatnych skarbów, które często znajdujemy w innych grach tego typu. Zmniejszona zostanie liczba statystyk, choć pojawią się też nowe.

Podczas eksploracji wykorzystamy wierzchowce. Nie powalczymy z grzbietu konia, ale każda klasa otrzyma jeden specjalny atak towarzyszący zeskakiwaniu z wierzchowca. Przykładowo, czarodziejka zaatakuje wrogów chmarą lodowych sztyletów.

d3

W świecie gry spotkamy innych graczy i wspólnie będziemy mogli zająć się starciami z bossami, którzy będą co jakiś czas pojawiać się w różnych lokacjach - bez związku z żadną misją.

W różnych regionach natkniemy się także na strefy PvP, gdzie będzie można powalczyć z obcymi bohaterami. Będziemy tam zbierać specjalne odłamki, za które kupimy przedmioty zmieniające wygląd naszej postaci. Twórcy nie ukrywają, że nie chcą balansować zbyt mocno mocy herosów z myślą o PvP (żeby nie psuć wrażeń z walk z potworami i nie odbierać postaciom odpowiedniej potęgi), więc potyczki między graczami często będą nie do końca sprawiedliwe.

Ważną zmianą jest też fakt, że w Diablo 4 każdy przedmiot zajmuje tylko jedno miejsce w plecaku. Oznacza to koniec konieczności żmudnego układania ekwipunku.

Deweloperzy zapowiedzieli już, że wersja gry na PC będzie wspierać sterowanie padem.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor  |  matzdanowicz

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami