GTA 5 - Świat w ruchu

Film od Digital Foundry przedstawia detale i procesy zachodzące w świecie gry.  

Digital Foundry przygotowało specjalny materiał wideo, wykonany techniką timelapse, dzięki której możemy obserwować detale i procesy zachodzące w grze GTA 5, normalnie niedostrzegalne dla ludzkiego oka.

Jeśli chodzi o konstrukcję świata, niewiele jest gier, które mogą konkurować ze studiem Rockstar i ich fenomenalnym silnikiem RAGE. Zarówno GTA 4, jak i Red Dead Redemption oferowały jedną z najlepszych w swojej klasie symulację świata, a wraz z premierą GTA 5 zobaczyliśmy tę technologię jako szczytowe osiągnięcie na odchodzącej generacji konsol - Xboksie 360 i PlayStation 3.

Technika filmowa, kryjąca się pod nazwą timelapse, przyspiesza procesy zachodzące w świecie gry, oferując unikatowe spojrzenie zarówno na poziom detali symulacji, jak i kompromisy, na które musieli zgodzić się twórcy.

Nie jest zaskoczeniem, że GTA 5 stanowi interesującą mieszankę dwóch poprzednich sandboksów Rockstara - urbanistyczny przepych znany z GTA 4 łączy się z rozległymi przestrzeniami i spektakularnymi widokami Red Dead Redemption. Wiele rzeczy udoskonalono - ogólny poziom detali zapiera dech w piersiach, doprowadzając systemy streamingu do kulminacyjnego punktu, a oświetlenie wynosząc niemalże na następny poziom.

Pomimo tego, jak piękny jest świat, nie widzimy tutaj jedynie kompletnego, liniowego postępu w technologii. O ile skala i rozmiar wizji rzeczywiście uległy rozwinięciu, możliwości, w tym oczywiście magazynowanie danych i pamięć obecnych konsol niestety nie - musiało więc dojść do kompromisów. Zachowanie postaci niezależnych, znane z GTA 4, nie wydaje się tym razem tak szczegółowo odwzorowane. Podobnie jest w przypadku niektórych elementów scenografii.

Gry z otwartym światem zawsze prezentują kompromis w danych obszarach - zarówno jeśli chodzi o zachowanie postaci niezależnych, symulację pogody czy „udawanego” systemu dnia i nocy. Dzięki technice timelapse, niedostrzegalne na pierwszy rzut oka niuanse i detale zostają w sposób brutalny wysunięte na pierwszy plan.

Materiał został przygotowany z wersji PlayStation 3.

Reklama

Skocz do komentarzy (7)

Autor

Redakcja

Redakcja

Eurogamer.pl

Bardzo lubimy pracę zespołową.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (7)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami