Demon's Souls - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, walki z bossami i wszystkie sekrety.

Witamy w poradniku do Demon's Souls, grze, która jest jedną z pierwszych wydanych na PlayStation 5 i wykorzystuje moc tej konsoli. Podobnie jak i inne tytuły studia From Software i ten charakteryzuje się wysokim poziomem trudności.

W niniejszej publikacji znajdziesz kompletny opis przejścia gry wraz ze szczegółowymi wskazówkami, które pomogą ci pokonać wszystkich bossów. Co więcej, opisaliśmy dokładnie podstawowe mechaniki, a także zamieściliśmy porady dotyczące walki.

Świat w Demon's Souls jest mroczny, przygnębiający i nieprzyjazny. Tutaj każdy przeciwnik jest groźny, a walki z bossami dostarczają tyle samo wrażeń, co frustracji. Ale właśnie ta beznadziejna atmosfera tworzy niepowtarzalny klimat, co stanowi o niezwykłym charakterze tejże produkcji.

Spis treści - przejdź do sekcji:

Porady na start

Tutaj zamieściliśmy informacje dotyczące mechanik i podstaw rozgrywki.

Wkrótce aktualizacja.

Rozwój postaci

W tej sekcji znajdziesz wiadomości dotyczące awansowania na kolejne poziomy doświadczenia oraz o tym, jak rozwijać bohatera.

Wkrótce aktualizacja.

Walka

Opis przejścia

W tym miejscu odnajdziesz kompletny przewodnik, który przeprowadzi cię przez całą grę.

Prolog, Spójnia

Kliniec Chciwego/Małego Króla - Boletarski Pałac (Region 1)

Kliniec Króla Kopaczy - Tunel Kamiennego Kła (Region 2)

Wkrótce aktualizacja.

Zadania dodatkowe postaci niezależnych

W tym miejscu zamieściliśmy zadania związane z postaciami niezależnymi, jakie spotkasz świecie Demon's Souls. Zwróć uwagę, że w grze nie ma dziennika, więc nie otrzymasz informacji o pojawieniu się jakiekolwiek zadania. Musisz rozmawiać z postaciami i na podstawie ich wypowiedzi dążyć do zrealizowania sidequestów.

Wkrótce aktualizacja.

Walki z bossami

Na poniższych stronach zamiesiliśmy porady i wskazówki, które pomogą ci pokonać każdego bossa.

Wkrótce aktualizacja.

Pytania i odpowiedzi

Poniżej odnajdziesz informacje techniczne - i nie tylko - związane z grą.

Wkrótce aktualizacja.

Interfejs i informacje na ekranie

Układ elementów interfejsu od razu wyda się znajomy wszystkim, którzy grali w poprzednie części cyklu Souls. Poniżej przedstawiamy najważniejsze oznaczenia i ikony, jakie pojawiają się na ekranie.

demons_souls_poradnik_solucja_interface
  1. Liczba dusz (aktualnie zgromadzonych)
  2. Pasek zdrowia, many i wytrzymałości
  3. Statusy - ikony stanu i efektów
  4. Tendencja - informacja o tendencji świata
  5. Broń w prawej ręce
  6. Broń (tarcza) w lewej ręce
  7. Czar (aktualnie wybrany)
  8. Przedmiot (aktualnie wybrany)
  9. Kolejny przedmiot z listy
  10. Amunicja do łuku lub kuszy

Kreator postaci

Po uruchomieniu nowej gry pojawi się kreator postaci, w którym stworzysz bohatera. Większość z opcji dotyczy kwestii kosmetycznych, które nie mają wpływu na rozgrywkę. Można spędzić długie minuty zmieniając wygląd protagonisty. Możesz zdecydować bowiem o wielu aspektach związanych z fizjonomią czy budową ciała.

Tworząc nową postać, warto zastanowić się nad dwoma parametrami, czyli klasą i darem startowym. Mają one bowiem znaczenie podczas pierwszych etapów gry. Odpowiedni wybór tychże atrybutów pomoże ci dłużej przetrwać w złowrogim świecie Demon's Souls.

demons_souls_poradnik_solucja_kreator

Na stronach naszego poradnika doradzamy, jaką klasę oraz dar startowy wybrać. Aby zapoznać się z naszymi wskazówkami, przejdź do sekcji: Rozwój postaci.

Demon's Souls (remake)

Demon's Souls jest remake'iem gry, która pierwotnie została wydana wyłącznie na PlayStation 3 w 2009 roku. Odnowiona wersja została wyprodukowana od początku i stworzona z myślą o wykorzystaniu mocy PlayStation 5.

Fani oryginału nie muszą się jednak martwić. Choć tytuł zyskał zupełnie nową oprawę graficzną, oczywiście bazującą na pierwowzorze, to trzon rozgrywki i niepowtarzalny klimat pierwotnej wersji został zachowany. Co więcej, odnowiona produkcja pozwala na rozgrywkę w lepszej płynności, dzięki trybowi graficznemu pozwalającym osiągnąć 60 klatek na sekundę, a także działa szybciej - czasy wczytywania poziomów bowiem zostały bardzo skrócone.

demons_souls_poradnik_solucja_remake

Nadal więc mamy do czynienia z wymagającym tytułem, ale w zupełnie nowej jakości, z którym spędzimy wiele niezapomnianych godzin.

Wskazówki dla zaczynających grę

Zapoznaj się z poniższymi poradami, które ułatwią ci początek rozgrywki:

  • Poświęć trochę czasu na naukę walki, a w szczególności parowania, odbijania ataków, wyprowadzania kontr i wykonywania uników. Zaowocuje to podczas gry. Dobrym pomysłem jest powtarzanie walk z pierwszymi dostępnymi przeciwnikami.
  • Gdy grasz pierwszy raz, po prostu stwórz postać i spróbuj przejść kilka razy poziom, by nabrać wprawy i zrozumieć zasady gry. Następnie stwórz postać ponownie, by "na świeżo" rozpocząć przygodę i mieć większe szanse.
  • Pamiętaj, że tracisz wszystkie dusze w momencie śmierci głównego bohatera. Gdy spodziewasz się trudnej walki i kierujesz się w stronę wymagającego przeciwnika lub bossa, warto wcześniej wydać dusze i zdobyć kolejny poziom rozwoju. W innym przypadku bowiem narazisz się na bolesną stratę cennych zasobów.
  • Demon's Souls oferuje graczom bardzo ciekawą eksplorację świata. Zamiast pędzić do przodu, pokonując kolejnych wrogów, warto dokładnie rozglądać się po lokacji. Często w zakamarkach znajdziesz przedmioty, a nawet skróty do innych poziomów.
  • Grom takim jak Demon's Souls towarzyszy często frustracja i zniechęcenie. Fakt, porażki potrafią być przytłaczające, dlatego warto robić sobie przerwy, by wrócić po jakimś czasie i spróbować kolejny raz podjąć wyzwanie.
  • Pierwszego bossa - na etapie samouczka, przed dotarciem do Spójni - można pokonać, choć nie jest to łatwe. Nie zaprzątaj sobie tym głowy i przejdź do dalszego etapu gry.