Battlefield 2042 - jak oznaczać wrogów i cele

Oznaczanie przeciwników i obszarów, pingowanie w Battlefield 2042.

Oznaczanie wrogów w Battlefield 2042 działa nieco inaczej niż w poprzednich odsłonach cyklu. Bezpośrednie oznaczanie jest trudniejsze i nie tak efektywne jak w przeszłości.

Tutaj zajmiemy się zarówno oznaczaniem pozycji wroga, jak też oznaczaniem celów na mapie.

Na tej stronie:

Oznaczanie wroga

By oznaczyć pozycję wroga czy wrogiego pojazdu, musisz - celując w jego stronę - wcisnąć dwukrotnie Q na klawiaturze lub R1/RB na padzie. W okolicy wroga pojawi się czerwony znacznik (1) wskazujący na położenie przeciwnika.

oznaczanie1

Zauważysz jednak, że ikona ta pokazuje tylko lokację, którą wskazałeś i nie „przykleja się” do wroga. Czerwone kwadraciki nad głowami wrogów widzisz tylko wtedy, gdy wrogowie strzelają i znajdują się w twoim polu widzenia.

Dwa dodatkowe sposoby na oznaczanie wrogów:

  • używanie drona Caspera
  • używanie czujników zbliżeniowych (odblokujesz je na 22 poziomie, rzucasz nimi niczym granatami)

Zarówno dron, jak też czujniki, nie oznaczają wrogów na ekranach sojuszników, a jedynie na ich minimapach. Trzeba o tym pamiętać. Patrzenie na minimapę jest kluczowe w Battlefieldzie 2042, by dostrzegać tam przeciwników (2).

oznaczanie2

Wskazanie celu

Wciskająć Q lub R1/RB tylko raz, używasz ogólnego znacznika. Wskazując na cele na mapie, możesz je oznaczyć dla swojego czteroosobowego oddziału. Widoczne obok kropki (3) wskazują, ile członków oddziału potwierdziło oznaczenie celu.

oznaczanie3

Wreszcie, celując gdziekolwiek, możesz po prostu oznaczyć miejsce docelowe zieloną ikoną (4).

oznaczanie4

W ten sposób możesz pokazać sojusznikom z oddziału, w którą stronę powinniście się udać lub gdzie sam chcesz pójść. Oczywiście nie zastąpi to w pełni komunikacji głosowej.

Następnie: Battlefield 2042 - Portal: wymiana dodatków do broni

Spis treści: Battlefield 2042 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Battlefield 2042 - szybszy sprint