7 Days to Die - głód: jedzenie, żywność

Jak zaspokajać głód postaci.

Głód jest jedną z potrzeb w 7 Days to Die. Musisz go zaspokajać - w przeciwnym wypadku twoja postać będzie coraz słabsza. Z tej strony dowiesz się jak działa ta mechanika, w jaki sposób zaspokajać głód i co się stanie, gdy to zaniedbasz.

Wskaźnik głodu jest ukryty. By go sprawdzić, wciśnij klawisz Tab, przejdź do zakładki Postać (1), a następnie do karty Podstawowe statystyki postaci (2).

011_7_days_to_die_7dtd_glod_zywnosc_jak_jesc

Znajdziesz tutaj, między innymi, Żywność (3), która odpowiada za głód. Wartość ta zmniejsza się powoli z biegiem czasu, jednakże jej ubytek znacznie przyspiesza, gdy wykonujesz męczące czynności - te, które zmniejszają kondycję, jak skok, sprint czy walka.

By zaspokoić głód (zwiększyć wartość żywności), musisz po prostu jeść. Wybierz dowolne jedzenie, by zobaczyć, ile żywności (4) ono oferuje. Po zjedzeniu go - za sprawą przycisku Użyj (5) - wskaźnik ten zostanie o tyle podniesiony po upływie kilku sekund.

Jakie są skutki zaniedbania tej potrzeby? W pierwszej kolejności jest to spadek kondycji. Im mniej żywności, tym mniej wytrzymałości będzie mieć twoja postać, a także będzie się ona wolniej regenerować.

Gdy żywność spadnie poniżej 50%, otrzymasz efekt Głodny, przy 30% z kolei Wygłodzony. Ten drugi jest znacznie groźniejszy, gdyż sprawia, że twoja postać traci punkty zdrowia.

Zawsze szukaj wiec jedzenia i staraj się trzymać ten wskaźnik na możliwie wysokim poziomie. Jedzenie znajdziesz w trakcie eksploracji, możesz je też kupić u handlarza bądź ugotować samodzielnie.

Następnie: 7 Days to Die - woda: zaspokajanie pragnienia

Spis treści: 7 Days to Die - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: 7 Days to Die - naprawa przedmiotów i budynków

7 Days to Die - poradnik i najlepsze porady

Podstawy rozgrywki, wytwarzanie przedmiotów, walka, dbanie o potrzeby postaci.

Cory Barlog o God of War Ragnarok na PC: to decyzja Sony

Czy kontynuacja przygód Kratosa trafi na komputery?

Aktor głosowy z The Last of Us wywołał burzę. Poszło o NFT

Troy Baker promuje kontrowersyjne rozwiązanie.