God of War działa nawet na PC bez karty graficznej

Wystarczy zintegrowane GPU.

Wczoraj na PC zadebiutowało God of War. Okazuje się, że gra dość dobrze działa nie tylko na mocnym sprzęcie, ale także komputerze bez karty graficznej.

Serwis PC Gamer przeprowadził eksperyment, by przekonać się, czy z przygodami Kratosa można zapoznać się na zintegrowanym GPU. Do testów posłużono się procesorem AMD Ryzen 7 5700G z wbudowanym układem RX Vega 8.

God of War udało się uruchomić, ale dla lepszego efektu dziennikarze zastosowali kilka sztuczek. Przede wszystkim w opcjach BIOS-u podnieśli maksymalną ilość używanego VRAM-u z 512 MB do 4 GB. Dzięki temu gra w 1080p i ustawieniach graficznych odpowiadających jakości z PS4 działała, choć tylko w 19 FPS.

god_of_war_porownanie
God of War na zintegrowanym GPU w różnych wariantach (źródło: PC Gamer)

Aby zwiększyć płynność, zmniejszono stopień detali do niskiego poziomu. Korzystając ze stosownej funkcji w menu zredukowano też rozdzielczość renderowania do 960x540, a następnie przeskalowano obraz do natywnego 1080p. Tytuł nie wyglądał najlepiej, ale uzyskano 43 FPS.

Lepszy skutek osiągnięto dzięki FidelityFX Super Resolution - rozwiązaniu AMD podnoszącym rozdzielczość z pomocą sztucznej inteligencji. W trybie wydajnościowym mechanika przeskalowuje grę z 960x540 z wyraźniejszym obrazem i 42 klatkami na sekundę.

PC Gamer sprawdził również, jak FSR radzi sobie z konsolowym poziomem grafiki na zintegrowanym GPU. Płynność produkcji spadła, choć nieznacznie - tytuł działał w 30 FPS.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer  |  Pirlond

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami