Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Reżyser Days Gone: chcieliśmy stworzyć Resistance w otwartym świecie

Sony nie było zainteresowane.

Reżyser Days Gone był zainteresowany stworzeniem kolejnej odsłony serii Resistance dla Sony, lecz japońska korporacja nie była zainteresowana tytułem.

Jeff Ross - o nim mowa - wywołał niedawno kontrowersje przez wypowiedź na temat sprzedaży swojego tytułu - oraz Ghost of Tsushima. Deweloper, który opuścił Bend Studio w 2020 roku, pojawił się następnie na streamie Davida Jaffe, gdzie ujawnił więcej zakulisowych informacji.

Mówił o okresie po wydaniu Days Gone, gdy szukano nowego zajęcia dla studia. Naturalnie pojawił się temat bezpośredniej kontynuacji.

- [Pomysł] został przeanalizowany na poziomie wyższym niż studio, ale nie sądzę, żeby zaszedł za daleko. Mówiono raczej, że „pierwsza część była katastrofą i nie sprzedała się zbyt dobrze”, więc „dajmy im po prostu coś do roboty” - wspomina Ross.

Zobacz na YouTube

Jak dodaje reżyser, ostatecznie zaproponowano mu wskrzeszenie klasycznej serii Syphon Filter.

- Szczerze mówiąc nie miałem bladego pojęcia, jak zresetować Syphon Filter. Nie byłem zainteresowany. Rzucono to po to, byśmy mieli co robić, w stylu „hej, dlaczego nie zajmiecie się tym Syphon Filter, podczas gdy wymyślimy coś, w co bardziej wierzymy”. Nie sądzę, żeby to był prawdziwy pomysł - wyjaśnia.

Ross osobiście był bardziej zainteresowany właśnie Resistance, strzelanką od studia Insomniac Games na PlayStation 3.

- Przygotowałem pomysł na Resistance w otwartym świecie - mówi. - Mieliśmy wszystkie te mechanizmy rozgrywki dla otwartego świata... Koncept pisał się niemal sam, było mnóstwo elementów tej serii, które idealnie pasowały do otwartego świata. Ale nie byli zainteresowani.

Read this next