Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Osiągnięcia z GoldenEye 007 sugerują remaster

Legenda powraca?

Na serwerach Xbox Live odkryto osiągnięcia z klasycznej strzelanki GoldenEye 007, co część graczy postrzega jako zwiastun rychłego remastera lub nowego wydania.

Osiągnięcia pojawiły się choćby w serwisie TrueAchivements, który regularnie przeczesuje infrastrukturę Microsoftu w poszukiwaniu nowych trofeów. Te posiadają już nawet obrazki i opisy, więc źródło wydaje się być pewne.

Co więcej, lista obejmuje achievementy zapewniające łącznie 1 tys. punktów - a nie 200 punktów, jak w planowanej lata temu wersji dla usługi Live Arcade na Xboksach 360.

Osiągnięcia odblokowała już nawet dwójka użytkowników, o pseudonimach „BigSheep” oraz „Xtinamcgrath”. Duet szybko zidentyfikowano, jako - odpowiednio - głównego inżyniera Jamesa Thomasa oraz szefową do spraw kontaktów ze społecznością Christinę McGrath, ze studia Rare.

Zobacz na YouTube

Właśnie to studio odpowiadało za legendarną produkcję. W ubiegłym roku ujawniono, że Microsoft posiadał już niemal gotowy remaster na X360, lecz ten nigdy nie ukazał się ze względu na problemy licencyjne.

Tytuł debiutował w 1997 roku na Nintendo 64, lecz to nie japońska korporacja stoi podobno na przeszkodzie. Problem są prawa do samego Jamesa Bonda, a także do wizerunku aktorów Pierce'a Brosnana, Seana Beana czy Robbiego Coltrane'a.

Wszystko to sprawia, że oryginalna produkcja nigdy nie trafiła oficjalnie na platformę inną niż Nintendo 64, a ewentualny remaster - jeśli zostanie potwierdzony - będzie sporym wydarzeniem.

Na bazie silnika i systemów rozgrywki Microsoft przygotował później serię Perfect Dark. Teraz producent Xboksów pracuje nad całkiem nową odsłoną tego cyklu, stąd być może chęć przypomnienia graczom także słynnego pierwowzoru.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze