Aktualizacja Horizon Zero Dawn wprowadza DLSS na PC

Oraz FSR od AMD.

Studio Guerrilla poinformowało, że opublikowało kolejną aktualizację dla Horizon Zero Dawn na PC, wprowadzając między innymi technologię skalowania obrazu DLSS od Nvidii.

Poza tym jest też metoda wyostrzania obrazu FidelityFX Super Resolution od AMD, zastępująca dostępne dotychczas, mniej rozbudowane FidelityFX CAS.

Jest też kilka mniejszych zmian i nowości, w tym dostosowanie interfejsu właśnie do wymagań wymienionych technik skalowania. Wprowadzano także szereg zmian w zarządzeniu shaderami.

Po pierwsze, te nie są już obliczane przy starcie gry, co powinno przyśpieszyć wstępne wczytywanie. Zamiast tego odpowiednie materiały są ładowane w tle i podczas wczytywania zapisu.

„Znaczenie zredukowano” także zacinanie, które pojawiało się wcześniej podczas doczytywania shaderów, choć gracze mogą teraz zauważyć wyższe obciążenie procesora.

„Ekrany ładowania będą czekały na pełną kompilację shaderów. To może sprawić, że na niektórych konfiguracjach oczekiwanie będzie nieco dłuższe” - ostrzegają deweloperzy.

Z drugiej strony, na mocniejszych komputerach powinno być odwrotnie, ponieważ optymalizacja z myślą o współczesnych procesorach sprawiła, że ładowanie jest szybsze.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami