Twórcy Cyberpunk 2077 nie wycięli "prawdziwego prologu" - zapewnia reżyser

Wbrew internetowej teorii.

Po ukończeniu wybranej ścieżki życiowej w Cyberpunk 2077 mamy okazję obejrzeć montaż scen przedstawiających w skrócie sześć miesięcy budowania relacji V z Jackiem, a także wspólne misje. Społeczność gry od dawna podejrzewa, że dawniej były to realne misje do wykonania, lecz CD Projekt Red zdecydowało się je „wyciąć”, zachowując jedynie przerywniki filmowe. Jeden z deweloperów zaprzecza tej hipotezie.

Uwaga na spoilery z początku przygody

W wywiadzie dla kanału Story Mode na YouTube, reżyser narracji - Igor Sarzyński - przyznał, że „półroczny montaż” jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych elementów gry, jednak deweloperzy od początku planowali właśnie taki początek przygody V.

- Zawsze myśleliśmy o tej sekwencji w taki sposób i zawsze chcieliśmy nieco przyspieszyć fabułę, by przejść do tego, co najważniejsze - tłumaczy Sarzyński. - Z mojej perspektywy, jeżeli naprawdę spędzilibyśmy te sześć miesięcy z Jackiem, to w kontekście scenariusza wciąż bylibyśmy w pierwszym akcie, jeszcze przed punktem zwrotnym. Musielibyśmy więc rozciągnąć początek historii, a dopiero potem rozpocząć prawdziwą akcję.

Omawiany fragment rozpoczyna się w 30:54

- Przedłużanie gry w tym momencie nie współgra z tym, co chcemy opowiedzieć graczom później, a więc historię o osobistej relacji z Johnnym, o tobie, a także całej reszcie postaci.

Reżyser dodaje, że o ile podejmowanie się zleceń u boku Jackiego zapewne byłoby ciekawe, to nie miałoby głębszego celu fabularnego, konfliktu w tle, a także byłoby pozbawione napięcia.

- Kiedy zaczynasz umierać, a cyberterrorysta z przeszłości trafia do twojej głowy, wtedy zaczyna się napięcie - uważa deweloper.

Przypomnijmy, że zwolennicy hipotezy „wyciętego prologu” argumentują ją występowaniem we wspomnianym montażu postaci, których nie spotykamy podczas właściwej gry. Ponadto, pierwsze gameplaye z Cyberpunk 2077 sugerowały, że Jackie będzie długotrwałym partnerem V, natomiast w rzeczywistości spędzamy z nim tylko kilka godzin. Niektórzy uważają więc, że sceny ze skrótu to wycinki dawnych misji z przyjacielem V.

Reklama

Skocz do komentarzy (6)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor  |  PrzemWan

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

7 Days to Die - poradnik i najlepsze porady

Podstawy rozgrywki, wytwarzanie przedmiotów, walka, dbanie o potrzeby postaci.

Cory Barlog o God of War Ragnarok na PC: to decyzja Sony

Czy kontynuacja przygód Kratosa trafi na komputery?

Aktor głosowy z The Last of Us wywołał burzę. Poszło o NFT

Troy Baker promuje kontrowersyjne rozwiązanie.

Komentarze (6)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami