Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Battlefield 2042 na PS5 i Xbox Series X/S pod lupą Digital Foundry

Są problemy z wydajnością.

Zaprzyjaźniona redakcja Digital Foundry poddała analizie Battlefield 2042 w wersji PS5 i Xbox Series X/S. Okazuje się, że gra ma problemy z wydajnością w trybach z większą liczbą użytkowników.

Na PlayStation 5 i Series X strzelanka działa w dynamicznym 4K. W wymagających sekwencjach rozdzielczość potrafi obniżyć się do 1800p, ale zazwyczaj utrzymuje docelowy poziom. Natomiast na słabszej konsoli Microsoftu gra funkcjonuje w 1296p ze spadkami do 1080p.

Gorzej jest w kwestii wydajności. Na wszystkich wymienionych konsolach tytuł powinien osiągać 60 klatek na sekundę, ale tę wartość utrzymuje (z nielicznymi i nieznacznymi spadkami) tylko w trybach z 64 graczami lub mniejszą liczbą użytkowników

Zobacz na YouTube

W wariantach dla 128 uczestników zaobserwowano problemy w scenach, gdy dużo dzieje się na ekranie. Na PS5 i Xbox Series S płynność potrafi wówczas spaść do około 50 FPS, choć - jak przyznają dziennikarze Digital Foundry - nie wpływa to negatywnie na zabawę.

Zobacz też: Battlefield 2042 - poradnik i najlepsze porady

Na Xbox Series X liczba klatek na sekundę potrafi zniżyć się do około 46. Ponadto w losowych momentach produkcja znacznie spowalnia, a czasem wręcz się zatrzymuje, co w oczywisty sposób utrudnia zmagania.

Digital Foundry radzi posiadaczom nowych konsol, by do czasu rozwiązania kłopotów grali w wersje PS4 i Xbox One - w ramach wstecznej kompatybilności. Wadą podobnego rozwiązania są gorsza grafika, mniejsze mapy i ograniczenie liczby maksymalnej liczby graczy do 64.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Battlefield 2042

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.
Komentarze