Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Forza Horizon 5 to technologiczne arcydzieło - analiza Digital Foundry

Porównano też wersje na różne platformy.

  • Według Digital Foundry, Forza Horizon 5 to najładniejsza gra wyścigowa
  • Eksperci chwalą między innymi poziom detali
  • Grę dobrze zoptymalizowano pod różne platformy sprzętowe

Zaprzyjaźniona redakcja Digital Foundry poddała analizie Forza Horizon 5, czyli najnowszą odsłonę serii wyścigów od Microsoftu. Przekonuje, że wersja Xbox Series X jest technologicznym „arcydziełem”.

Dziennikarze twierdzą, że pozycja jest najładniejszym przedstawicielem gatunku, jaki kiedykolwiek mieli okazję testować. Zwracają uwagę między innymi na bardzo wysoką szczegółowość samochodów i elementów otoczenia, a także na stopień detali położonych dalej obiektów.

Cover image for YouTube videoForza Horizon 5 Tech Analysis: An Xbox Series X Masterpiece
Forza Horizon 5: the Digital Foundry technology showcase.

Według ekspertów, Forza Horizon 5 jest dużym osiągnięciem także pod względem optymalizacyjnym. Twórcom udało się bowiem dostosować pozycję do kilku różnych platform sprzętowych, a na każdej utrzymuje wysoki poziom wydajności i jakości.

Na podstawowym Xbox One gra działa w dynamicznym 1080p (rozdzielczość okazjonalnie spada do 810p). Produkcja utrzymuje stabilne 30 klatek na sekundę.

Na Xbox One X tytuł także osiąga 30 FPS, ale wyświetla się już w dynamicznym 4K, które czasem obniżane jest do 1600p. Na mocniejszej konsoli oprawa graficzna jest jednak bogatsza i poziomem przypomina tryb wydajnościowy z Xbox Series X.

Xbox Series X - tryb jakościowy
Xbox Series X - tryb wydajnościowy
Xbox Series S - tryb jakościowy
Xbox Series S - tryb wydajnościowy
Xbox One X
Xbox One S
Screeny porównujące wersje na wszystkie sześć konsol.
Xbox Series X - tryb jakościowy
Xbox Series X - tryb wydajnościowy
Xbox Series S - tryb jakościowy
Xbox Series S - tryb wydajnościowy
Xbox One X
Xbox One S
Screeny porównujące wersje na wszystkie sześć konsol.
Xbox Series X- tryb jakościowy
Xbox Series X- tryb wydajnościowy
Xbox Series S- tryb jakościowy
Xbox Series S- tryb wydajnościowy
Xbox One X
Xbox One S
Screeny porównujące wersje na wszystkie sześć konsol.
Xbox Series X- tryb jakościowy
Xbox Series X- tryb wydajnościowy
Xbox Series S- tryb jakościowy
Xbox Series S- tryb wydajnościowy
Xbox One X
Xbox One S
Screeny porównujące wersje na wszystkie sześć konsol.
Xbox Series X- tryb jakościowy
Xbox Series X- tryb wydajnościowy
Xbox Series S- tryb jakościowy
Xbox Series S- tryb wydajnościowy
Xbox One X
Xbox One S
Screeny porównujące wersje na wszystkie sześć konsol.
Xbox Series X- tryb jakościowy
Xbox Series X- tryb wydajnościowy
Xbox Series S- tryb jakościowy
Xbox Series S- tryb wydajnościowy
Xbox One X
Xbox One S
Screeny porównujące wersje na wszystkie sześć konsol.
Xbox Series X- tryb jakościowy
Xbox Series X- tryb wydajnościowy
Xbox Series S- tryb jakościowy
Xbox Series S- tryb wydajnościowy
Xbox One X
Xbox One S
Screeny porównujące wersje na wszystkie sześć konsol.
Xbox Series X- tryb jakościowy
Xbox Series X- tryb wydajnościowy
Xbox Series S- tryb jakościowy
Xbox Series S- tryb wydajnościowy
Xbox One X
Xbox One S
Screeny porównujące wersje na wszystkie sześć konsol.

Na nowych platformach Microsoftu gra oferuje dwa tryby - wspomniany wydajnościowy i jakościowy. W pierwszym na Xbox Series S projekt działa w dynamicznym 1080p (ze spadkami do 810p), zaś w drugim funkcjonuje w maksymalnie 1440p.

Na Xbox Series X produkcja osiąga rozdzielczość 4K w obu wariantach - natywnym w opcji jakościowej i dynamicznym (ze spadkami do 1600p) w module wydajnościowym. Na wszystkich konsolach zastosowano czterokrotne MSAA.

Digital Foundry zaznacza, że deweloperzy nie tylko dostosowali grę do różnych konsol, ale również przygotowali osobne ustawienia i rozwiązania technologiczne dla osób korzystających z mocnych komputerów.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Forza Horizon 5

Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.

Komentarze