Forza Horizon 5 - ustawienia grafiki na PC, więcej FPS

Gra wolno chodzi? Zalecamy, co zrobić.

Na tej stronie opisujemy wszystkie ustawienia graficzne Forza Horizon 5 i podpowiadamy, które warto obniżyć, żeby mieć więcej FPS, a gra działała płynniej.

Niektóre opcje są pogrubione - właśnie na nie powinieneś zwrócić szczególną uwagę, bo w największym stopniu wpływają na liczbę wyświetlanych na sekundę klatek lub są ważne z innych powodów.

W kontekście grafiki interesują nas dwie sekcje w ustawieniach. Najpierw zajmiemy się sekcją Obraz:

  • HDR - ładniejszy obraz na monitorach obsługujących tę technikę. Nie wpływa na FPS
  • Rozdzielczość - domyślnie zalecamy ustawienie wartości natywnej dla twojego monitora. Obniżenie jej to jednak jeden z najszybszych sposobów na zwiększenie płynności gry, ale wiąże się to z dużym spadkiem jakości obrazu. Zastosuj, gdy inne metody zawiodą
  • Liczba wyświetlanych klatek - ustaw wartość, którą w większości przypadków osiąga twój komputer. Lepiej mieć płynność ograniczoną np. do 60 FPS, niż wahać się w granicach 65-75 - w tym drugim przypadku jest to nieprzyjemne dla oka i sprawia wrażenie mniej płynnego obrazu. Samo ustawienie nie wpływa na wydajność gry
  • Skalowanie rozdzielczości - kilka FPS więcej przy trybach Jakościowych, nieco więcej przy niższych, ale obraz staje się zdecydowanie mniej wyraźny. Zalecamy opcję Wył., chyba że bardzo zależy ci na kilku klatkach więcej
  • Synchronizacja pionowa - zalecamy opcję Wł., co wyeliminuje nieprzyjemny efekt „rozrywania się” obrazu w poziomie
  • Pełny ekran - wybierz Wł.
  • Pokaż FPS - bez wpływu na FPS
  • Rozmycie ruchu - według preferencji. Nie wpływa na FPS, ale opcja Długie może sprawić, że obraz będzie wydawał się płynniejszy przy niskich FPS-ach
  • Skala interfejsu użytkownika - według preferencji, nie wpływa na FPS
  • PW różnych typów kamer - wyższe wartości mogą nieco zmniejszyć FPS, ale o marginalne wartości

Teraz przechodzimy do sekcji Grafika:

  • Ustawienia - wstępne, predefiniowane ustawienia, wpływające na wszystkie poniższe. Rekomendujemy jednak ręczną zmianę opcji
  • Filtrowanie anizotropowe - obniżenie doda kilka FPS, ale na opcji Niska drzewa i krzewy wyglądają zdecydowanie gorzej
  • Jakość cieni - obniżenie doda kilka FPS więcej, ale nie warto schodzić aż do Niskich czy tym bardziej Wył. - świat wygląda wtedy niezwykle „płasko”
  • Cienie w nocy - dość znaczące spadki w pewnych momentach po zmroku. Radzimy opcję Wył.
  • Jakość rozmycia ruchu - można bez obaw zwiększyć, niewielki wpływ na płynność
  • Jakość geometrii otoczenia - obniżenie tej opcji doda ci kilka FPS, ale nie zalecamy tego robić, bo świat wygląda potem dość „płasko”
  • MSAA - drobne różnice w FPS przy zmianie ustawień. Zalecamy optymalne opcje 2X lub 4X
  • FXAA - spory spadek płynności przy włączeniu, ale ładniejsze krawędzie obiektów na ekranie. Mimo wszystko zalecamy wyłączyć
  • Jakość SSAO - zalecamy optymalne ustawienie Wysoka, zapewniające odpowiednio ładne cieniowanie przy niskim spadku FPS
  • Jakość odbić - drobne zmiany w FPS przy zmianie. Obniż, jeśli zależy ci na jeszcze kilku klatkach
  • Poziom szczegółów samochodów - kilka FPS więcej przy ustawieniu Niska. Nie zalecamy jednak schodzić poniżej Średnia, bo samochody wyglądają wyraźnie gorzej
  • Jakość odkształcania terenu - bardzo niski wpływ na FPS
  • Jakość SSR - zalecamy ustawienia Wysoka
  • Efekty soczewki - według preferencji, brak wpływu na FPS
  • Jakość cieniowania - dla kilku FPS więcej warto obniżyć. Optymalna opcja to Wysoka
  • Jakość efektów cząsteczkowych - marginalny wpływ na FPS, można ustawić na wysokie
  • Jakość ray tracingu - dotyczy tylko trybu Forza Vista, w którym oglądamy samochody z bliska. Jeżeli zależy ci na większej płynności w tym wariancie, możesz wyłączyć tę opcję

Następnie: Forza Horizon 5 - tablica rejestracyjna: jak zmienić

Spis treści: Forza Horizon 5 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Forza Horizon 5 - płynność i jakość grafiki: jak zmienić na konsoli Xbox

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor  |  PrzemWan

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Forza Horizon 5 krytykowana przez weterana serii

Jako problemy wymienia m.in. zawodny tryb sieciowy i napływ oszustów.

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami