Darkest Dungeon 2 - tokeny, ikony statusu: znaczenie

Co dają konkretne statusy postaci.

W trakcie walk w Darkest Dungeon 2 zauważysz, że spora część umiejętności wywołuje dodatkowe efekty. Gra nie tłumaczy jednak znaczenia konkretnych ikon. Z tej strony dowiesz się co każda z nich oferuje i jak wpływa na rozgrywkę.

Na tej stronie:

Wzmocnienia

W grze na ten moment jest kilkadziesiąt różnych efektów, podzielonych na łącznie 5 grup. Pierwszą są wzmocnienia, do których należą:

  • Kryt. (1) - daje 100% szansę na zadanie krytycznego ciosu (podwójne obrażenia) i pomija 20% odporności wroga;
  • Riposta (2) - postać kontratakuje w momencie otrzymania ciosu;
  • Unik (3) - postać ma 50% szansę na uniknięcie ataku wroga;
  • Unik+ (4) - wzmocniony efekt, dający 75% szansy na uniknięcie ciosu;
  • Blok (5) - zmniejsza o 50% otrzymane obrażenia;
  • Blok+ (6) - wzmocniony blok, dający 75% redukcję obrażeń od następnego ataku;
  • Ochrona (7) - w momencie ataku, cios przyjmie na siebie inna postać;
  • Siła (8) - zwiększa o 50% obrażenia kolejnego ataku;
  • Prędkość (9) - sprawia, że postać będzie wyżej w kolejce do ruchu w następnej turze.
023_darkest_dungeon_2_tokeny_ikony_statusy

Osłabienia

Kolejną grupą są efekty osłabiające, oznaczone niebieskim kolorem. Do tej grupy należą:

  • Oszołomienie (10) - sprawia, że postać będzie na dole kolejki ruchu w następnej turze;
  • Ogłuszenie (11) - postać traci ruch w następnej turze;
  • Oślepienie (12) - postać ma 50% szansy na chybienie przy pomocy następnego ataku;
  • Osłabienie (13) - zmniejsza o 50% obrażenia kolejnego ataku;
  • Wrażliwość (14) - postać otrzyma o 50% więcej obrażeń przy kolejnym trafieniu;
  • Naznaczenie śmiercią (15) - postać otrzyma 30% więcej obrażeń od ataku Bullseye Barrett;
  • Drwina (16) - sprawia, że wrogowie muszą atakować tę postać;
  • Unieruchomienie (17) - postać nie może zmienić pozycji w szyku.
024_darkest_dungeon_2_tokeny_ikony_statusy

Ostrożność

Do trzeciej grupy należy wyłącznie jeden efekt, także nazywający się Ostrożność (18). Sprawia on, że postać nie może być celem większości wrogich ataków.

025_darkest_dungeon_2_tokeny_ikony_statusy

Unikalne

Kolejna grupa to efekty unikalne, oznaczone kolorem seledynowym. Do niej należą:

  • Wyczerpanie (19) - postać zadaje o 33% mniejsze obrażenia i otrzymuję karę -3 do szybkości za każdy aktywny efekt osłabienia;
  • Kombinacja (20) - ataki wrogów aktywują dodatkowe efekty;
  • Kontrolowane spalanie (21) - postać otrzymuje obrażenia od poparzeń.
026_darkest_dungeon_2_tokeny_ikony_statusy

Specjalne

Piąta grupa to efekty unikalne. Do niej należą:

  • Niekontrolowana moc (22) - wzmacnia niektóre umiejętności wroga. 33% szansy na wystąpienie dla każdego tokena poparzeń;
  • Tusza (23) - wróg może wykorzystać potężną zdolność;
  • Karma (24) - wróg może wykorzystać zdolność specjalną, by zjeść innego sojusznika, regenerując przy tym zdrowie;
  • Błogosławieństwo (25) - wróg może wykorzystać kilka potężnych zdolności;
  • Uwielbienie (26) - uwielbienie nieopisanych kosmicznych zdolności;
  • Rozkaz (27) - gdy ta ikona się pojawia, wróg szykuje potężny atak.
027_darkest_dungeon_2_tokeny_ikony_statusy

Inne efekty i obrażenia rozłożone w czasie (ORC)

Oprócz opisanych wyżej efektów, na postacie i wrogów mogą być nakładane inne efekty, takie jak:

  • Krwawienie (28) - zadaje obrażenia od krwawienia rozłożone w czasie (co turę);
  • Zaraza (29) - zadaje obrażenia od zarazy rozłożone w czasie;
  • Poparzenie (30) - zadaje obrażenia od poparzeń rozłożone w czasie;
  • Choroba (31) - nakłada na postać chorobę, która zmniejszy jej skuteczność. Chorobę możesz usunąć tylko w szpitalu;
  • Wrota śmierci (32) - postać z tym efektem jest u wrót śmierci, co oznacza, że kolejny atak może ją zabić;
028_darkest_dungeon_2_tokeny_ikony_statusy
  • Koszmar (33) - nakłada efekt rozłożony w czasie, który co turę powoduje wzrost stresu postaci. Ikoną tą oznaczone są także efekty zmniejszające stres (na przykład dla przedmiotu Laudanum).
029_darkest_dungeon_2_tokeny_ikony_statusy

Część z powyższych efektów - jak krwawienie, zaraza, poparzenie i wrota śmierci - może być nałożone na wrogów. Koszmar i choroba wyłącznie na twoje postacie.

Poprzednio: Darkest Dungeon 2 - nawyki: pozytywne i negatywne, usuwanie

Spis treści: Darkest Dungeon 2 - poradnik i najlepsze porady

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami