Far Cry 6 pod lupą Digital Foundry - ewolucja 13-letniego silnika

Wersje na PS5, Xbox Series oraz PC.

Digital Foundry przygotowało materiał o Far Cry 6 na PC i konsolach nowej generacji. Skupiono się na nowościach, które oferuje kolejna iteracja trzynastoletniego już silnika graficznego Dunia.

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to wygląd nieba. Tak zwane „sky boxy” oraz chmury robią większe wrażenie niż w poprzednich odsłonach. Powraca też nieco lepsza destrukcja oraz system rozprzestrzeniania się ognia, którego zabrakło w Far Cry 5.

Ray tracing dostępny jest tylko w wersji na PC i - zdaniem Alexa Battaglii - nie robi ogromnego wrażenia, choć oferuje kilka ulepszeń. Cienie nie wyglądają rewelacyjnie, ale już odbicia w metalowych powierzchniach mogą się podobać.

Odbicia w ray tracingu sprawiają też, że świat wygląda o wiele lepiej podczas deszczu, lecz do perfekcji trochę zabrakło. Przydałyby się dodatkowe opcje związane z jakością tej techniki od Nvidii.

Zobacz także: Far Cry 6 - Poradnik, Solucja

Wersje konsolowe wyglądają podobnie, choć wydanie na Series X wygląda nieco ostrzej niż na PS5. Obie konsole radzą sobie przeważnie z utrzymaniem 60 klatek na sekundę, choć w obydwu przypadkach pojawia się dziwny stuttering przy powolnym rozglądaniu się dookoła postaci.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor  |  matzdanowicz

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami