Facebook zamierza chronić nastolatków przed szkodliwymi treściami

Również na Instagramie.

Facebook zamierza chronić młodych użytkowników przed treściami potencjalnie wywołującymi negatywne emocje. Firma planuje wprowadzić też lepsze narzędzia, pozwalające rodzicom nadzorować aktywność ich dzieci w mediach społecznościowych.

Wiceprezes Facebooka ds. globalnych i komunikacji Nick Clegg, zapowiedział zmiany w algorytmie aplikacji Instagram, usuwające z wyświetlanych nastolatkom materiałów takie, które „mogą nie sprzyjać dobremu samopoczuciu", oraz zawierające monotematyczne treści.

- Uważam, że nikt nie powinien akceptować sytuacji, gdy nastolatek czuje się źle z samym sobą, a media społecznościowe pogłębiają ten stan. Młodzi ludzie są aktywni w internecie bardziej niż kiedykolwiek i jest to kwestia, z którą wszyscy musimy się zmierzyć - powiedział w wywiadzie dla CNN Clegg.

instagram_chroni_dzieci_content
W ramach inicjatywy Facebook Kids powstała odmiana aplikacji Messenger skierowana do dzieci. Produkcja Instagram Kids została pod koniec września wstrzymana na czas nieokreślony

Wiceprezes wspomniał też o nowych narzędziach dla rodziców, które pozwolą, w ramach inicjatywy Facebook Kids, nadzorować aktywność ich dzieci w internecie. Kolejną zapowiadaną zmianą jest wprowadzenie funkcji „Zrób sobie przerwę", informującą młodego użytkownika, gdy ten spędza zbyt dużo czasu w aplikacji.

Redaktorka CNN poprosiła również Clegga o komentarz w sprawie ujawnionych niedawno przez byłą pracowniczkę Facebooka dokumentów, sugerujących, że firma jest świadoma negatywnego wpływu swoich aplikacji na użytkowników.

Facebook w ostatnich tygodniach znalazł się w ogniu krytyki, gdy była pracowniczka firmy ujawniła dokumenty ukazujące sposób działania algorytmu aplikacji

W odpowiedzi przedstawiciel firmy przekonuje, że Facebook dokłada wszelkich starań, by rozwijane usługi były bezpieczne i zapewniały rozrywkę:

- Zewnętrzne badania potwierdziły, że dla znacznej większości młodych ludzi korzystanie z Instagrama jest jednak pozytywnym doświadczeniem, nawet jeśli w tym czasie cierpią na przykład na bezsenność, stany lękowe czy stany depresyjne - powiedział Clegg. - Tutaj nie ma korelacji, a nasze produkty sprawiają nawet, że użytkownicy czują się lepiej.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami