Kena: Bridge of Spirits - porównanie wersji na PC i PlayStation od Digital Foundry

Jest dobrze, mogło być lepiej.

Alex Battaglia z Digital Foundry przygotował materiał wideo, w którym porównuje trzy wersje Kena: Bridge of Spirits - czyli wydanie na PC, PS4 Pro oraz na PlayStation 5.

Już na wstępie autor zaznacza, że Kena robi wrażenie przede wszystkim spójnością i stylem oprawy wizualnej. Twórcom udało się idealnie przemyśleć i zaplanować ułożenie najmniejszego nawet kamienia, by wszystkie elementy w ramach jednej sceny doskonale pasowały do siebie nawzajem.

Wersja na PS4 Pro działa w dynamicznej rozdzielczości 1440p przy 30 klatkach na sekundę, oferując w miarę stabilną płynność. PS5 zapewnia dostęp do trybu 4K, który także działa poprawnie przy 30 FPS, ale możliwe jest też włączenie trybu Performance, który pozwoli grać w 60 klatkach, z lekkimi tylko spadkami.

Jak podkreśla autor, wersja PC wydaje się odrobinę niedopracowana. Niektóre ustawienia - jak poprawnie działający antyaliasing przy skalowaniu rozdzielczości - trzeba aktywować w plikach gry. Z jakiegoś powodu ustawienie jakości mgły na średni poziom automatycznie wyłącza okluzję otoczenia na większych odległościach.

Kena na komputerach boryka się także ze spadkami płynności, lecz głównie tylko w określonych momentach - przy wchodzeniu do nowych lokacji lub wtedy, gdy na ekranie nagle pojawia się sporo efektów. Jak zaznacza Battaglia, to często spotykany problem silnika Unreal Engine, z którym jednak wielu deweloperów już sobie sprawnie radzi.

Gra jest też dostępna na zwykłym PS4, jednak tej wersji nie wzięto pod uwagę w opracowywaniu powyższego materiału.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor  |  matzdanowicz

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami