Diablo 2 - klasa: Czarodziejka, buildy

Warianty zbudowane wokół zdolności zimna i błyskawic.

Czarodziejka to jedna z siedmiu klas postaci w Diablo 2: Resurrected. Posługuje się magią ognia, błyskawic i zimna, przez co rozgrywka nią skupia się na walce na dystansie za pomocą zaklęć. Poniżej przedstawiamy przykładowy sposób rozwoju tej klasy.

Na tej stronie:

Czarodziejka - build magii zimna

Czarodziejka nastawiona na magię zimna to jeden z najpopularniejszych wyborów dotyczących tej klasy. Pozwala sprawnie radzić sobie z pojedynczymi wrogami jak i ich grupami, ułatwia także walki ze względu na spowalnianie nakładane przez zaklęcia tego żywiołu.

Atrybuty

W przypadku tego konkretnego buildu, rozłóż atrybuty w następujący sposób:

  • Siła - ten build wymaga 156 punktów siły, z tego też powodu rozwiń ten atrybut do takiej wartości;
  • Zręczność - nie jest potrzebny, możesz więc zostawić standardową wartość;
  • Żywotność - większość pozostałych punktów umieść właśnie w ten atrybut, dzięki czemu zwiększysz ilość punktów zdrowia postaci;
  • Energia - nie inwestuj tutaj żadnego punktu, chyba, że chcesz korzystać z tarczy energetycznej.

Umiejętności

Z drzewka Mrozu rozwiń następujące zdolności:

  • Zbroja mrozu - 1 punkt. Jest wymagana, by odblokować Lodowatą zbroję;
  • Lodowata zbroja - 1 punkt. Wraz z premiami z przedmiotów zapewni solidne wzmocnienie do obrony postaci, zamrozi także atakujących cię wrogów;
  • Lodowy pocisk - 20 punktów. Umiejętność ta tworzy synergię z Zamarzniętą kulą, zwiększając obrażenia o 2% na każdy poziom;
  • Lodowe uderzenie - 1 punkt. Wymagana do Zamarzniętej kuli;
  • Nova mrozu - 1 punkt;
  • Lodowcowy grot - 1 punkt;
  • Zamieć - 1 punkt;
  • Zamarznięta kula - 20 punktów. Jest to twoja główna umiejętność do zadawania obrażeń;
  • Mistrzostwo we władaniu zimnem - 20 punktów. Zdolność ta zmniejsza odporność wrogów na zimno, zwiększając twoje obrażenia;

Przełącz się na drzewko Błyskawice i zainwestuj punkty w te umiejętności:

  • Telekineza - 1 punkt, wymagana do zdolności Teleport;
  • Teleport - 1 punkt. Umiejętność ta pozwoli ci sprawnie teleportować się po polu bitwy;
  • Pole statyczne - 1 punkt. Zdolność ta pozwoli ci radzić sobie z wrogami niewrażliwymi na zimno (o czym za moment);
  • Tarcza energetyczna - 1 punkt. Tarcza pozwoli ci przenieść część obrażeń ze zdrowia na manę;

W drzewku umiejętności Ogień znajdziesz jedną umiejętność, którą musisz rozwinąć, Ciepło. Umieść tutaj przynajmniej 1 punkt, ale każdy dodatkowy pozwoli ci zwiększyć regenerację many.

Powyższa rozpiska zakłada wydanie 71 punktów umiejętności. W Diablo 2 możesz ich zdobyć łącznie 110 (98 za poziomy i 12 z zadań na wszystkich trzech poziomach trudności), możesz więc zdobyć potencjalnie jeszcze 39.

Pozostałe punkty możesz wydać wedle uznania. Dobrym wyborem jest Tarcza energetyczna - każdy kolejny punkt zwiększy ilość absorbowanych obrażeń. Możesz też rozwinąć w pełni Ciepło, by zwiększyć regenerację many.

Ekwipunek

Wyposażenie postaci będziesz zbierał przez całą rozgrywkę, postaraj się jednak pozyskać następujące przedmioty:

  • Broń - unikalna kula Okulus. Zwiększa o 3 poziom umiejętności, odporności postaci, żywotność, energię i zapewnia dodatkową manę za zabicia. Dodatkowo o 50% podnosi szansę na zdobycie magicznego przedmiotu;
  • Tarcza - stwórz w niej słowo runiczne Duch. Zapewni kolejną premię do poziomów umiejętności, przyspieszy rzucanie zaklęć i poprawi odporności na żywioły, a także zaoferuje 8% absorpcję magii;
  • Zbroja - umieść tutaj słowo runiczne Okowy Grozy. Kolejne +2 do umiejętności, olbrzymia premia do odporności na żywioły i zwiększenie szansy na znalezienie magicznych przedmiotów;
  • Hełm - unikalny Woal Skrzydeł Nocy. +2 do umiejętności, +15% do obrażeń umiejętności zimna;
  • Pas - Piękne odzienie Tal Rashy. Zwiększy manę, szansę na zdobycie magicznych przedmiotów i sprawi, że 1/3 obrażeń przeniesiona zostanie na manę;
  • Pierścienie - Kamień Jordana i Obrączka Bul-Kathosa. Zapewnią łącznie +2 do umiejętności i premie do many i punktów zdrowia;
  • Amulet - Orzeczenie Tal Rashy. +2 do umiejętności, premia do życia i many;
  • Rękawice - Pięść maga. Oferuje premie do szybkości rzucania zaklęć;
  • Buty - Podróżnik. Zwiększą szybkość chodzenia/biegania i szansę na znalezienie magicznych przedmiotów, mają także wysoką obronę.

Jeśli chodzi o talizmany, to poszukaj takich zwiększających odporności i/lub obrażenia od umiejętności zimna. Z unikalnych wariantów to wartymi uwagi są oczywiście Annihilus i Pochodnia Wielkiego Ognia - oba jednak zdobędziesz na bardzo wysokim poziomie.

Najemnik

W przypadku najemnika zainwestuj w pomocnika z drugiego aktu. Wyposaż go w broń ze słowem runicznym Olśnienie, by zapewnić sobie aurę regeneracji many (Medytacja). W przypadku pancerza umieść wewnątrz słowo runiczne Hart, które oferuje gigantyczną premię do obrony. Reszta przedmiotów jest mniej ważna.

Porady

W trakcie rozgrywki tak zbudowaną postacią pamiętaj o kilku rzeczach:

  • Zadawaj obrażenia przy pomocy Zamarzniętej kuli. Najlepiej sprawdzi się ze średniego dystansu - wtedy też jest szansa, że większość sopli trafi w jednego wroga;
  • Rań wrogów niewrażliwych na zimno za pomocą Pola Statycznego. Każde użycie zmniejszy ich zdrowie - a z resztą poradzi sobie najemnik;
  • Unikaj bezpośredniej walki. Postać ta nastawiona jest na zadawanie obrażeń. Staraj się nie dopuścić do siebie wrogów i używaj teleportacji do unikania konfrontacji.
  • Zwiększ manę postaci jeśli chcesz korzystać z Tarczy Energetycznej. Każdy dodatkowy punkt zwiększy szansę na przeżycie.

Czarodziejka - build błyskawicy i tarczy energetycznej

Drugi sugerowany przez nas build to Czarodziejka korzystająca z tarczy energetycznej i magii błyskawic. Przy odpowiednim rozplanowaniu jest stosunkowo wytrzymała na ataki wrogów i ma potencjał zadawać najwyższe obrażenia z gry

Atrybuty

Dla tego buildu atrybuty wyglądają podobnie jak do poprzedniego, z jedną zasadniczą różnicą:

  • Siła 156 siły, wymagane do korzystania z tarczy Monarcha (z 4 gniazdami);
  • Zręczność - możesz kompletnie zignorować;
  • Żywotność - rozwiń do poziomu 60-70, by zapewnić sobie odrobinę punktów zdrowia na wypadek walki z wrogami, którzy wysysają manę;
  • Energia - zainwestuj tutaj wszystkie pozostałe punkty by zwiększyć manę i tym samym skuteczność tarczy energetycznej.

Umiejętności

Z drzewka Błyskawice rozwiń następujące zdolności:

  • Wiązka błyskawic - 9 punktów;
  • Pole statyczne - 1 punkt;
  • Telekineza - 1 punkt;
  • Nova - 20 punktów. To twoja zdolność do walki z dużymi grupami słabych wrogów, tworzy synergię z innymi użytecznymi zdolnościami;
  • Błyskawice - 20 punktów. Główna zdolność, którą będziesz zadawał największe obrażenia;
  • Seryjne błyskawice - 15 punktów. Przydatna do walki z kilkoma silniejszymi wrogami, z którymi Nova sobie nie poradzi;
  • Teleport - 1 punkt;
  • Tarcza energetyczna - 10 punktów. To twoja zdolność do przetrwania, która przeniesie obrażenia ze zdrowia na manę;
  • Mistrzostwo we władaniu błyskawicami - 20 punktów. Każdy punkt zwiększy obrażenia zadawane przy pomocy magii błyskawic.

Z drzewka Ogień odblokuj umiejętność Ciepło, inwestując w nią tylko 1 punkt. Podobnie, z drzewka Zimno zainwestuj 1 punkt w zdolność Zbroja mrozu. Ciepło zwiększy regenerację many, Zbroja mrozu z kolei zapewni spory wzrost obrony postaci.

Uwaga - powyższa rozpiska zakłada wydanie 99 punktów umiejętności. W Diablo 2 możesz ich zdobyć łącznie 110 (98 za poziomy i 12 z zadań na wszystkich trzech poziomach trudności). Gdy zdobędziesz dodatkowe (powyżej wspomnianych 99), umieść je w umiejętności Wiązka błyskawic by wzmocnić obrażenia.

Ekwipunek

Jeśli chodzi o wyposażenie dla tego buildu, nie różni się on bardzo znacząco od poprzedniego:

  • Broń - unikalna kula Wigor Oschuty. Zapewnia 3 punkty do umiejętności Czarodziejki, 40% szybsze rzucanie czarów i 10-20% zwiększone obrażenia od magii błyskawic. Najlepszy wariant broni dla tego buildu;
  • Tarcza - słowo runiczne Duch. Premia do poziomów umiejętności, szybsze rzucanie zaklęć i wzrost odporności na żywioły, a także 8% absorpcja magii;
  • Zbroja - słowo runiczne Okowy Grozy. +2 do umiejętności, olbrzymia premia do odporności na żywioły oraz zwiększenie szansy na znalezienie magicznych przedmiotów;
  • Hełm - unikalny diadem Oko Gryfa. +1 do umiejętności, +15-20% do obrażeń umiejętności błyskawic, -15-20% odporności wroga na błyskawice i 25% szybsze rzucanie zaklęć;
  • Pas - Piękne odzienie Tal Rashy. Kluczowe jest tutaj przeniesienie 37% obrażeń z życia na manę, co świetnie współgra z Tarczą energetyczną;
  • Pierścienie - Kamień Jordana i Obrączka Bul-Kathosa. Łącznie +2 do umiejętności oraz premie do many i punktów zdrowia;
  • Amulet - Orzeczenie Tal Rashy. +2 do umiejętności, premia do życia i many;
  • Rękawice - Pięść maga. Wzrost szybkości rzucania zaklęć;
  • Buty - Podróżnik. Wysoka obrona, premia do szybkości chodzenia/biegania i premia do znalezienia przedmiotów.

W przypadku talizmanów, to trzymaj się tego, co opisaliśmy w poprzednim buildzie. Oprócz oczywistych Annihilusa i Pochodni Wielkiego Ognia zadbaj o warianty poprawiające odporność postaci na żywioły i obrażenia od błyskawic.

Najemnik

W przypadku najemnika bezsprzecznie zainwestuj w takiego z drugiego aktu. Co więcej, koniecznie wyposaż go w broń ze słowem runicznym Olśnienie. Zapewni ona aurę Medytacja, która zwiększy regenerację many - kluczową dla twojego buildu (i utrzymania Tarczy energetycznej).

W przypadku pancerza umieść wewnątrz słowo runiczne Hart, które oferuje gigantyczną premię do obrony. Reszta przedmiotów jest mniej ważna.

Porady

Na koniec kilka słów odnośnie rozgrywki:

  • Skup się na zadawaniu obrażeń przy pomocy Błyskawicy. Zdolność ta zadaje potencjalnie najwyższe obrażenia z gry. Nie przejmuj się olbrzymim rozrzutem pomiędzy minimalnymi i maksymalnymi obrażeniami zdolności;
  • Cały czas utrzymuj Tarczę energetyczną. Jest ona kluczowa dla twojego przeżycia;
  • Unikaj bezpośrednich konfrontacji. Tarcza energetyczna pochłonie sporo obrażeń, jednak w dalszym ciągu wrogowie mogą się przez nią szybko przebić, jeśli nie będziesz uważny. Trzymaj dystans za pomocą zaklęcia Teleport;
  • Uważaj na wrogów wysysających manę. Na każdy punkt obrażeń do zdrowia, który zadają, utracisz także 4 punkty many. Mogą oni błyskawicznie pozbawić cię many - a co za tym idzie twojej jedynej osłony;
  • Rań wrogów niewrażliwych na błyskawice za pomocą Pola Statycznego. Każde użycie zmniejszy ich zdrowie - a osłabionego wroga z łatwością dobije najemnik.

Czarodziejka - build ogień i zimno, Meteor i Zamarznięta kula

Czarodziejka łącząca zaklęcia ognia i zimna. Build ten nie pozwala na tak dużą specjalizację jak dwa poprzednie, jednak umożliwia bezproblemową walkę ze wszystkimi typami wrogów. Jeśli trafisz na kogoś z niewrażliwością na dany żywioł, poradzisz sobie z nim za pomocą drugiego.

Atrybuty

W przypadku tego konkretnego buildu, rozłóż atrybuty w następujący sposób:

  • Siła - 156 punktów by ubrać tarczę Monarcha;
  • Zręczność - jeśli nie chcesz polegać na bloku, nie inwestuj tutaj żadnego punktu;
  • Żywotność - większość pozostałych punktów;
  • Energia - zero punktów. Jeśli chcesz korzystać z tarczy energetycznej, dodaj tutaj punkty - ale w tym buildzie nie będzie ona tak skuteczna.

Umiejętności

Z drzewka Ogień rozwiń następujące zdolności:

  • Ciepło - 1 punkt;
  • Ognisty pocisk - 1 punkt. Tworzy synergię z kolejnymi zdolnościami, możesz potem umieścić tutaj wolne punkty;
  • Inferno - 1 punkt;
  • Ognista kula - 20 punktów. Obok Meteoru będzie to twoja główna umiejętność ognia;
  • Pożoga - 1 punkt;
  • Ściana ognia - 1 punkt;
  • Meteor - 20 punktów. Druga ofensywna zdolność ognia, z której będziesz korzystał;
  • Mistrzostwo we władaniu ogniem - 1 punkt.

Przejdź teraz do zakładki Zimno i rozwiń te zdolności:

  • Lodowy pocisk - 1 punkt. Tworzy synergię z Zamarzniętą kulą, ale dodaje +2% obrażeń na poziom;
  • Zbroja mrozu - 1 punkt;
  • Nova mrozu - 1 punkt;
  • Lodowe uderzenie - 1 punkt;
  • Lodowata zbroja - 1 punkt. Będzie to twoja zdolność defensywna, która zwiększy obronę postaci;
  • Lodowcowy grot - 1 punkt;
  • Zamieć - 1 punkt;
  • Zamarznięta kula - 20 punktów. Twoja jedyna zdolność zimna, z której będziesz korzystał w walce;
  • Mistrzostwo we władaniu zimnem - 20 punktów. Każdy kolejny zmniejszy odporność wrogów na zimno, co pozwoli ci walczyć z większością przeciwników.

Teraz przejdź do zakładki Błyskawice i wydaj jeden punkt w Telekinezę, a następnie odblokuj Teleport. W przypadku tej drugiej wystarczy pojedynczy punkt. Jeśli chcesz korzystać z Tarczy energetycznej, musisz zainwestować jeszcze po punkcie w Wiązki błyskawic, Błyskawicę i Seryjne błyskawice.

Powyższe umiejętności kosztować będą cię 95 punktów (jeśli nie zdecydujesz się korzystać z Tarczy energetycznej). W grze możesz zdobyć łącznie 110 (98 za poziomy i 12 za zadania), więc do wydania będziesz miał jeszcze ich 15.

Masz tutaj dwie możliwości:

  • Możesz zainwestować w Ognisty pocisk i Mistrzostwo we władaniu ogniem bądź Lodowy pocisk. Pierwsze dwie poprawią skuteczność zaklęć ognia, ostatnia z kolei obrażenia zadawane przez Zamarzniętą kulę.
  • Możesz wydać je na odblokowanie i rozwój Tarczy energetycznej. Korzystaj jednak z tego tylko wtedy, gdy twoja postać posiada znacznie więcej many niż punktów zdrowia.

Ekwipunek

Masz tutaj dwa wyjścia. Pierwszym jest wykorzystanie przedmiotów z poprzedniego buildu:

  • Broń - unikalna kula Okulus. +3 poziomy umiejętności, odporności postaci, żywotność, energia i dodatkowa mana za zabicia;
  • Tarcza - ze słowem runicznym Duch. Kolejna premia do umiejętności, przyspieszenie rzucania zaklęć, poprawa odporności i 8% absorbcja magii;
  • Zbroja - ze słowem runicznym Okowy Grozy. Kolejne +2 do umiejętności, olbrzymia premia do odporności na żywioły i zwiększenie szansy na znalezienie magicznych przedmiotów;
  • Hełm - unikalny Woal Skrzydeł Nocy. +2 do umiejętności, +15% do obrażeń umiejętności zimna;
  • Pas - Piękne odzienie Tal Rashy. Premia do many, zdobycia magicznych przedmiotów i przeniesienie 1/3 obrażeń na manę;
  • Pierścienie - Kamień Jordana i Obrączka Bul-Kathosa. Łącznie +2 do umiejętności i premie do many i punktów zdrowia;
  • Rękawice - Pięść maga. Premia do szybkości rzucania zaklęć;
  • Buty - Podróżnik. Zwiększona szybkość chodzenia/biegania, szansę na znalezienie magicznych przedmiotów i wysoka obrona.

Drugim rozwiązaniem jest pełny zestaw Tal Rashy, Łachmany Tal Rashy. Niełatwo go zdobyć, ale zapewni on mnóstwo użytecznych premii - zwiększenie poziomów umiejętności, many, odporności czy znajdowania magicznych przedmiotów.

W zestawie tym najważniejsza jest jednak premia z broni (jeśli będziesz wyposażony w cały zestaw). Zmniejsza ona odporności wrogów na ogień i błyskawice o 15% i zwiększa otrzymywane przez nich obrażenia od zimna o 15%.

W przypadku talizmanów postaraj się o takie zwiększające manę i życie, a także odporności na żywioły i zadawane przez ogień i zimno obrażenia.

Najemnik

Tutaj kluczowy jest najemnik z drugiego aktu (najlepiej z poziomu piekło). Musi on być wyposażony w broń ze słowem runicznym Olśnienie. Zapewnia on aurę Medytacja, która kilkukrotnie zwiększy szybkość regeneracji many - a tej będziesz tutaj używał mnóstwo.

Jeśli chodzi o pancerz, umieść wewnątrz słowo runiczne Hart, które oferuje gigantyczną premię do obrony. Pozostałe przedmioty możesz dobrać wedle uznania, nie są aż tak ważne.

Porady

Na koniec kilka porad dotyczących tego buildu:

  • Kombinacja Zamarznięta kula + Ognista kula sprawdza się znakomicie w walce z większością wrogów;
  • Jeśli dasz radę utrzymać wroga w miejscu, wykorzystaj Meteor by zadać mu olbrzymie obrażenia. W przeciwnym wypadku lepiej sprawdzi się Kula ognia;
  • Unikaj bezpośrednich konfrontacji. Build ten skupia się na zadawaniu obrażeń, jednak nie pozwoli twojej postaci na przyjęcie więcej niż kilku ciosów;
  • Możesz pominąć synergię Zamarzniętej kuli - Lodowy pocisk. Zainwestuj tutaj jeden punkt - kolejne zwiększą obrażenia o jedynie 2%, lepiej wydać je na coś innego.

Porady dla klasy Czarodziejka

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Czarodziejką, mamy dla ciebie garść porad, które ułatwią rozgrywkę:

  • Jak tylko zdobędziesz runy Tir i Ral, stwórz dzięki nim słowo runiczne Liść. Umieść je w niemagicznej lasce z dokładnie dwoma gniazdami (najlepiej takiej, która oferuje premie do umiejętności Ciepło);
  • Dzięki temu zyskasz potężną laskę dającą +3 do umiejętności ognia, a także +3 do Inferno, +3 do Ciepło i +3 do Ognisty pocisk i 2 punkty many za zabicie (a także premię do obrony i odpronosci na zimno). Laska ta posłuży ci aż do poziomu trudności piekło;
  • Podobnie zrób w przypadku pancerza. Znajdź zbroję z 2 gniazdami i umieść w niej runy Tal i Eth. Stworzysz tym samym słowo runiczne Skradanie, które zwiększy szybkość ruchu i rzucania zaklęć, a także regeneracji many;
  • Nie bój się zainwestować kilkudziesięciu punktów w Energię. Poprawi to twój zasób many, ułatwiając rzucanie zaklęć. Potem możesz po prostu zresetować atrybuty i przydzielić je na nowo.

Poprzednio: Diablo 2 - doświadczenie: jak szybko zwiększyć i awansować

Spis treści: Diablo 2 - Poradnik, Solucja

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami