Diablo 2 - klasa: Barbarzyńca, buildy

Postać zbudowana wokół zdolności Wir i Koncentracja.

Barbarzyńca to jedna z siedmiu klas postaci dostępnych w Diablo 2: Resurrected. Specjalizuje się w walce wręcz, wykorzystując wzmacniające jego i drużynę okrzyki, może też dzierżyć dwuręczne bronie w jednej ręce. Na tej stronie przedstawiamy przykładowy sposób rozwoju tej klasy.

Na tej stronie:

Barbarzyńca - Koncentracja, tank

Barbarzyńca zbudowany wokół zdolności Koncentracja posiada olbrzymią obronę i odporność na żywioły. Przy odpowiednim rozłożeniu umiejętności i wykorzystaniu przedmiotów staje się praktycznie niemożliwy do zabicia, może więc pełnić rolę drużynowego tanka.

Atrybuty

W przypadku tego buildu zainwestuj w następujące atrybuty:

  • Siła - ten build wymaga 196 punktów siły;
  • Zręczność - około 200 punktów. Pozwoli ci to uzyskać szansę na blok na poziomie 70-75%;
  • Żywotność - wszystkie pozostałe punkty;
  • Energia - nie inwestuj tutaj żadnego punktu.

Umiejętności

W pierwszej kolejności wejdź do zakładki Okrzyki i odblokuj następujące zdolności:

  • Skowyt - 1 punkt. Jest wymagana, by odblokować Okrzyk;
  • Okrzyk - 20 punktów. Zwiększy obronę twojej postaci;
  • Rozkazy - 20 punktów. Poprawi zdrowie, manę i wytrzymałość;
  • Dowodzenie - 1 punkt. Zwiększy poziom innych umiejętności twojej postaci. Zawsze zaczynaj od rzucenia tego okrzyku.

Przełącz się teraz do zakładki Zdolności bojowe i rozwiń te umiejętności:

  • Mistrzostwo we władaniu mieczami - 20 punktów. Zwiększy skuteczność twojej postaci podczas walki mieczami. Jeśli nie zamierzasz korzystać z proponowanej przez nas broni (kryształowego miecza), wybierz inne mistrzostwo (zgodne z typem broni);
  • Skóra z żelaza - 1 punkt. Zwiększy obronę twojej postaci;
  • Wrodzona odporność - 1 punkt. Poprawi odporności na wszystkie żywioły;
  • Zwiększona wytrzymałość - 1 punkt. Zwiększy wytrzymałość twojej postaci;
  • Zwiększona szybkość - 1 punkt. Oferuje premię do szybkości biegania/chodzenia.

Na koniec przejdź do zakładki Zdolności i zainwestuj w te umiejętności:

  • Odrzucenie - 1 punkt. Wymagane do odblokowania Koncentracji;
  • Ogłuszenie - 1 punkt. Jak wyżej - wymagane do Koncentracji;
  • Koncentracja - 20 punktów. Twoja główna zdolność do zadawania obrażeń;
  • Berserker - 1 punkt. Zdolność ta pozwoli ci radzić sobie z wrogami niewrażliwymi na ataki fizyczne.

Powyższe zdolności kosztować będą cię łącznie 89 punktów umiejętności. W grze możesz zdobyć łącznie 110 (98 za poziomy + 12 za zadania na wszystkich poziomach trudności), zostaniesz więc z maksymalnie 21 wolnymi punktami.

Zainwestuj je w rozwój Odrzucenia i Berserkera. Pierwsza zdolność poprawi obrażenia Koncentracji za sprawą synergii, druga przyda ci się w walce z wrogami niewrażliwymi na ataki fizyczne (da też niewielką premię do obrażeń od żywiołów do Koncentracji).

Ekwipunek

Większość wyposażenia skupi się wokół zwiększenia obrony, odporności na żywioły, życia i szybkości ataku. Wyposaż się w:

  • Broń - Kryształowy miecz ze słowem runicznym Żal. Pozwala ignorować obronę celu, oferuje bardzo dużą szybkość ataku i obrażenia, a także 20% szansę na zabójcze uderzenie (o czym za moment);
  • Tarcza - unikalna Tarcza burzy. Bardzo duża szansa na blok i obrona, premia do odporności i siły, a także zmniejszenie otrzymywanych obrażeń o 35%;
  • Zbroja - umieść tutaj słowo runiczne Okowa Grozy. +2 do umiejętności, wykradanie życia za każdy atak i potężna, 65 punktowa premia do wszystkich odporności;
  • Hełm - unikalny hełm Twarz Arreatu. +2 do umiejętności i +2 do drzewka Zdolności bojowe, wykradanie życia, wszystkie odporności, bonus do zręczności i siły. Nie ma lepszego hełmu dla tego buildu;
  • Pas - unikalny Sznur Verdungo. Zapewnia kolejną redukcję obrażeń o 15%;
  • Pierścienie - Kruczy lód i Obrączka Bul-Kathosa. Pierwszy zapewni obrażenia od zimna, premie do skuteczności ataku, many i zręczności, a także sprawi, że twojej postaci nie będzie można zamrozić. Drugi zwiększy poziom umiejętności o 1 i zapewni wykradanie życia i many;
  • Amulet - Gniew Lorda. +1 do umiejętności, premia do szybkości ataku i szansa na zabójcze uderzenie;
  • Rękawice - Chwyt Drakuli. 25% szansy na otwarcie rany, wykradanie życia i życie za zabicie, a także szansa na rzucenie zaklęcia Wyssanie życia przy ataku (które sprawia, że twoje ataki wykradają 50% życia za trafienie);
  • Buty - Jeździec rzezi. Szansa na zabójcze uderzenie, otwarcie rany i druzgocące uderzenie, do tego premia do szybkości ruchu i dobra obrona.

Jak zauważyłeś, w powyższych przedmiotach pojawiają się szanse na wywołanie efektów. Są to:

  • Zabójcze uderzenie - procentowa szansa na zadanie podwójnych obrażeń;
  • Druzgocące uderzenie - procentowa szansa, że twój atak odbierze 25% (12,5% dla ataków dystansowych) aktualnego zdrowia wroga;
  • Otwarcie rany - procentowa szansa na wywołanie krwawienia. Wróg będzie po prostu otrzymywał przez krótką chwilę obrażenia rozłożone w czasie.

Najemnik

W przypadku najemnika kluczowe są dwa przedmioty. Pierwszym jest zbroja ze słowem runicznym Hart, która zapewnia olbrzymią premię do obrony, odporności i zadawanych obrażeń.

Drugim jest broń ze słowem runicznym Duma. Pozwala najemnikowi zadawać spore obrażenia i daje 16-20 poziomową aurę Koncentracja, która zwiększy obrażenia najemnika i twoje. Resztę przedmiotów dobierz według potrzeb.

Porady

Na koniec garść porad, które przydadzą ci się podczas rozgrywki:

  • Skup się na zadawaniu obrażeń za pomocą umiejętności Koncentracja. Trafienia zwiększą obronę twojej postaci na krótką chwilę - kluczowe jest więc, byś ciągle atakował;
  • Wykorzystaj umiejętność Berserker do walki z wrogami niewrażliwymi na obrażenia fizyczne. Przekształca ona obrażenia z fizycznych na magiczne;
  • Regularnie rzucaj okrzyki wzmacniające. Zawsze zaczynaj od Dowodzenia, by zwiększyć poziom kolejnych.

Barbarzyńca - Trąba powietrzna i Berserker

Build skupiony wokół wykorzystania Trąby powietrznej i Berserkera jest bardzo ryzykowny i wymaga praktyki, jednak pozwala błyskawicznie przebijać się przez wrogów.

Atrybuty

Rozkład atrybutów wygląda następująco:

  • Siła - 156 punktów siły wymagane do ubrania tarczy;
  • Zręczność - około 200 punktów. Dzięki temu uzyskasz szansę na blok równą 70-75%;
  • Żywotność - wszystkie pozostałe punkty;
  • Energia - nie inwestuj tutaj żadnego punktu.

Jeśli zdecydujesz się korzystać z innej broni dwuręcznej, która wymagać będzie większej siły, zainwestuj dodatkowe punkty w ten atrybut.

Umiejętności

Wejdź do zakładki Okrzyki i rozwiń następujące zdolności:

  • Skowyt - 1 punkt. Wymaga do Okrzyku;
  • Okrzyk - 20 punktów. Do zwiększania obrony postaci i sojuszników;
  • Rozkazy - 20 punktów. Poprawi zdrowie, manę i wytrzymałość;
  • Dowodzenie - 1 punkt. Podniesie poziom innych umiejętności twojej postaci. Zawsze zaczynaj od tego okrzyku.

Przejdź do zakładki Zdolności bojowe i rozwiń te umiejętności:

  • Mistrzostwo we władaniu mieczami - 20 punktów. Zwiększy skuteczność postaci podczas walki mieczami. Jeśli chcesz korzystać z innej broni (nie miecza), wybierz inne mistrzostwo (zgodne z typem broni);
  • Skóra z żelaza - 1 punkt. Zwiększy obronę twojej postaci;
  • Wrodzona odporność - 1 punkt. Poprawi odporności na wszystkie żywioły;
  • Zwiększona wytrzymałość - 1 punkt. Poprawi wytrzymałość postaci;
  • Zwiększona szybkość - 1 punkt. Zwiększy szybkość chodzenia/biegania postaci.

Idź teraz do zakładki Zdolności i odblokuj te umiejętności:

  • Odrzucenie - 1 punkt. Wymagane do odblokowania Traby powietrznej i Berserkera;
  • Ogłuszenie - 1 punkt. Jak wyżej - wymagane do Trąby powietrznej i Berserkera;
  • Koncentracja - 1 punktów. Wymagane do Trąby powietrznej i Berserkera;
  • Skok - 1 punktów. Wymagane do Trąby powietrznej;
  • Atak z wyskoku - 1 punktów. Jak wyżej, wymagane do Traby powietrznej;
  • Trąba powietrzna - 20 punktów. Twoja podstawowa zdolność ofensywna;
  • Berserker - 1 punkt. Zdolność ta pozwoli ci radzić sobie z wrogami niewrażliwymi na ataki fizyczne.

Na powyższe zdolności wydasz 93 punkty umiejętności. W sumie możesz zdobyć ich 110 (98 za poziomy + 12 za zadania na wszystkich poziomach trudności), zostaniesz więc z maksymalnie 17 wolnymi punktami.

Wykorzystaj je do rozwinięcia zdolności Berserker. Poprawisz dzięki temu obrażenia, co pozwoli ci lepiej radzić sobie z przeciwnikami niewrażliwymi na ataki fizyczne.

Ekwipunek

Wyposażenie w dużym stopniu przypomina to z poprzedniego buildu, z niewielkimi zmianami:

  • Broń - dwuręczny miecz ze słowem runicznym Ostatni oddech. Duże obrażenia, wykradanie życia i many i 50% szansa na rzucenie 20-poziomowego zaklęcia Nova trucizny przy zabiciu wroga;
  • Tarcza - unikalna Tarcza burzy. Wysoka szansa na blok i obrona, premia do odporności i siły, zmniejszenie otrzymywanych obrażeń o 35%;
  • Zbroja - zbroja ze słowem runicznym Hart. Wysoki współczynnik obrony i odporności na żywioły, poprawa zdrowia;
  • Hełm - unikalny hełm Twarz Arreatu. +2 do poziomu umiejętności i +2 do drzewka Zdolności bojowe, wykradanie życia, wszystkie odporności, bonus do zręczności i siły. Tak jak w poprzednim buildzie, jest to idealny hełm;
  • Pas - unikalny Sznur Verdungo. Dodatkowa, 15% redukcja obrażeń jest tu kluczowa;
  • Pierścienie - Kruczy lód i Obrączka Bul-Kathosa. Z tego samego powodu, co poprzednio. Możesz też ubrać dwie jednakowe Obrączki Bul-Kathosa;
  • Amulet - Gniew Lorda. +1 do umiejętności, premia do szybkości ataku i szansa na zabójcze uderzenie;
  • Rękawice - Duszołap. Głównie ze względu na wykradanie życia i many;
  • Buty - Jeździec rzezi. Szansa na zabójcze uderzenie, otwarcie rany i druzgocące uderzenie, do tego premia do szybkości ruchu i dobra obrona.

Najemnik

W przypadku najemnika sprawa wygląda tak samo jak w poprzednim buildzie. Najmij pomocnika z drugiego aktu i zainwestuj w zbroję ze słowem runicznym Hart i broń ze słowem runicznym Duma.

Alternatywnie możesz postawić na broń ze słowem runicznym Olśnienie. Dzięki temu najemnik zapewni ci aurę Medytacja, która przyspieszy regenerację many.

Porady

Podsumowując, przedstawiamy kilka porad, które ułatwią rozgrywkę tym buildem:

  • Naucz się korzystać z Trąby powietrznej. Zdolność ta zadaje wysokie obrażenia, jednak na czas jej działania nie masz kontroli nad postacią - dopiero gdy doleci ona do wskazanego przez ciebie celu. Nie możesz w tym czasie się leczyć i korzystać z innych zdolności;
  • Uważaj podczas korzystania ze zdolności Berserker do walki z niewrażliwymi wrogami. Każdy cios zmniejszy twoją obronę, przez co twoja postać będzie podatna na ataki wrogów. Staraj się walczyć z pojedynczymi wrogami - jeśli jest ich więcej, oddal się i ich rozdziel;
  • Pamiętaj o okrzykach. Najpierw rzuć Dowodzenie, potem pozostałe.

Porady dla klasy Barbarzyńca

Mamy także dla ciebie garść porad, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z grą jako Barbarzyńca:

  • Wykorzystaj słowa runiczne do tworzenia przedmiotów. Pierwszym jest Stal, którą stworzysz umieszczając runy Tir i El do jednoręcznej broni niemagicznej z dokładnie dwoma gniazdami. Zwiększy zadawane obrażenia, da szansę na otwarcie rany i zapewni wykradanie many;
  • Drugim jest Królewska łaska, którą stworzysz umieszczając runy Amn, Ral i Thul do broni z dokładnie trzema gniazdami. Zaoferuje sporo dodatkowych obrażeń, w tym od ognia i zimna, a także 7% wykradanie życia;
  • Trzecie to Siła, powstałe z run Amn i Tir. Daje szansę na druzgocące uderzenie, wykradanie życia, punkty many za zabicie i premię do siły i żywotności;
  • Wykorzystuj broń do rzucania przez pierwsze chwile gry. Dzięki temu łatwiej dosięgniesz uciekających wrogów.

Poprzednio: Diablo 2 - klasa: Czarodziejka, buildy

Spis treści: Diablo 2 - Poradnik, Solucja

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami